Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 439 Skąd jesteś (miejscowość / region): 3city Posiadane auto: X164 GL450 4matic; W164 320 CDI 4matic; WG 4.7V8, W176 A180,C117 pakiet AMG
Piwa: 28/0
Wysłany: Nie 07 Cze 2020, 12:35
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) ML 320 CDI W164 dopalanie DPF na postoju
perzu126 napisał:
I jeszcze jedna ważna kwestia. Skrzynie biegów w Mercedesie od 722,6 czyli 5cio biegowej to skrzynie adaptacyjne. Tzn jak jedziesz dynamicznie to ona się do tego dostosowuje, przy wyższych obrotach zmieniając biegi. Więc jeśli dajesz w palnik bo chcesz niby DPF wypalić, to ona przestawia się w inny tryb. Stąd wrażenie, że silnik niby lepiej idzie. Przetestowane na CLK RaceLogiciem. Dopiero po trzech próbach startu 0-100 wynik poprawił sie o 1,5 sekundy, bo skrzynia dłużej ciągła po obrotach. Kolega z CLK55AMG równiez to potwierdza a regularnie lata na wyścigach.
Wspaniałe rzeczy ale W164 ma 722.9 czyli 7G Tronic czyli 7 biegowa ale pewnie pomyliłeś z W163.
Tak obie skrzynie jak właściwie większość już skrzyń dostosowuje swoją pracę do stylu jazdy ale chcąc jechać utrzymując wyższe obroty jedziesz w trybie manualnym kolego kochany
Można tu dodać, że przy takich skrzyniach ludzie czasami myślą, że jak "przegonią" auto po żonie to odzyskuje moc.
Co oczywiście jest nie prawdą.
Temat skrzyni nie jest związany z tym wątkiem. _________________ X164 GL450 4MATIC
C117 CLA180 pakiet AMG
W213 E300
RAM 2500
Re: ( Mercedes klasa ML ) ML 320 CDI W164 dopalanie DPF na postoju
Celowo napisałem o 722,6 ze starych modeli, gdzie ta skrzynia była na tyle nowoczesna, że potrafiła się adaptować. 722,9 to już wiadomo inna liga. Druga sprawa to guziki na kierownicy w W164 to NIE MANULANA zmiana biegów. To możliwość tylko zablokowania do danego przełożenia. Oczywiście w niektórych wersjach była możliwość tzw manualnej zmiany biegów. I na koniec dodam, że obrotami i ciśnieniem na aucie nie wypalasz filtra, tylko temperaturą. Nie zgadzam się, że jadąc z obrotami 3000 wypalasz filtr DPF. Ułatwi to sprawę jeśli akurat wstrzelisz się w proces regeneracji wymuszony przez sterownik. A pewnie jeżdżąc cały miesiąc po mieście i wyskakując w końcu na trasę, to pewnie ta regeneracja i tak się rozpocznie i sterownik sobie zadba o odpowiednią temperaturę. _________________ Wszędzie tam, gdzie Mercedesy.
Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 439 Skąd jesteś (miejscowość / region): 3city Posiadane auto: X164 GL450 4matic; W164 320 CDI 4matic; WG 4.7V8, W176 A180,C117 pakiet AMG
Piwa: 28/0
Wysłany: Sro 10 Cze 2020, 01:06
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) ML 320 CDI W164 dopalanie DPF na postoju
perzu126 napisał:
Celowo napisałem o 722,6 ze starych modeli, gdzie ta skrzynia była na tyle nowoczesna, że potrafiła się adaptować. 722,9 to już wiadomo inna liga...
OK próbujesz się wytłumaczyć...
perzu126 napisał:
...guziki na kierownicy w W164 to NIE MANULANA zmiana biegów. To możliwość tylko zablokowania do danego przełożenia. Oczywiście w niektórych wersjach była możliwość tzw manualnej zmiany biegów.
Przełączniki DIRECT SELECT znajdują się na kierownicy,
z lewej i prawej strony:
1-Prawy przycisk: rozszerzenie zakresu przełożeń lub zmiana biegu na wyższy (w programie
manualnej zmiany biegów M)
2-Lewy przycisk: ograniczenie zakresu przełożeń lub zmiana biegu na niższy (w programie
manualnej zmiany biegów M)
Da ręcznie zmieniać biegi nawet bez przycisku S/M??
Da się i w ten sposób można na każdym biegu ładnie i elegancko bez katowania dociągać do 3000obr.
perzu126 napisał:
I na koniec dodam, że obrotami i ciśnieniem na aucie nie wypalasz filtra, tylko temperaturą. Nie zgadzam się, że jadąc z obrotami 3000 wypalasz filtr DPF. Ułatwi to sprawę jeśli akurat wstrzelisz się w proces regeneracji wymuszony przez sterownik. A pewnie jeżdżąc cały miesiąc po mieście i wyskakując w końcu na trasę, to pewnie ta regeneracja i tak się rozpocznie i sterownik sobie zadba o odpowiednią temperaturę.
Sytuacja:
Pewno razu kierowca chce dynamicznie uszyć z ze świateł i tu nagle [cenzura], szarpie przy 2 czy może 3tyś obr i tryb awaryjny. Staje, gasi silnik odpala i już jest OK. Ale na kolejnych światłach znowu to samo.
Co może zrobić takie kierowca??
Owszem może jechać na autostradę ale akurat nie może i nie będzie mógł przez najbliższy czas.
Ale może zrobić tak jak na zalecam. Robi kilka świateł na wyższych obrotach i problem znika. Magia??
Nie. Nie magia. Przedmuchał wydech. Nie wypalił DPFu ale go przedmuchał.
To działa i zrozum to i przestać aż tak bardzo się rozpisywać bo to nie ma sensu.
Szanuj moją wiedzę tak jak ja i twoją ale nie uznawaj swojej za jedyną. _________________ X164 GL450 4MATIC
C117 CLA180 pakiet AMG
W213 E300
RAM 2500
Re: ( Mercedes klasa ML ) ML 320 CDI W164 dopalanie DPF na postoju
Nie bede dyskutował o DPF bo i tak każdy wie lepie a w razie jakichkolwiek ddziwnych sytuacji, każdy woli uslyszec że to DPF. Panie, trzeba wyciąć.
Co do manualnej zmiany biegów. Występuje tylko w przypadku, gdy obok przełącznika awaryjnych jest przycisk S/M lub to 63AMG. W nie każdej wersji występuje S/M. Przynajmniej w przedliftach. W pozostałych jest tylko rozszerzenie lub zmniejszenie zakresu zmiany przełożeń. Znajomy, który lubi bawić się w zabawy programowe, chciał dołożyć właśnie tryby manualne do skrzynii, która tego nie ma. Raczej grubsza zabawa niż tylko zaprogramowanie przez SD _________________ Wszędzie tam, gdzie Mercedesy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa ML ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.