Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa ML ) ML 320 CDI W164 dopalanie DPF na postoju


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa ML ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
notgroove

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 439
Skąd jesteś (miejscowość / region): 3city
Posiadane auto: X164 GL450 4matic; W164 320 CDI 4matic; WG 4.7V8, W176 A180,C117 pakiet AMG
Piwa: 28/0
Wysłany: Nie 07 Cze 2020, 12:35
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa ML ) ML 320 CDI W164 dopalanie DPF na postoju


perzu126 napisał:
I jeszcze jedna ważna kwestia. Skrzynie biegów w Mercedesie od 722,6 czyli 5cio biegowej to skrzynie adaptacyjne. Tzn jak jedziesz dynamicznie to ona się do tego dostosowuje, przy wyższych obrotach zmieniając biegi. Więc jeśli dajesz w palnik bo chcesz niby DPF wypalić, to ona przestawia się w inny tryb. Stąd wrażenie, że silnik niby lepiej idzie. Przetestowane na CLK RaceLogiciem. Dopiero po trzech próbach startu 0-100 wynik poprawił sie o 1,5 sekundy, bo skrzynia dłużej ciągła po obrotach. Kolega z CLK55AMG równiez to potwierdza a regularnie lata na wyścigach.


Wspaniałe rzeczy ale W164 ma 722.9 czyli 7G Tronic czyli 7 biegowa ale pewnie pomyliłeś z W163.
Tak obie skrzynie jak właściwie większość już skrzyń dostosowuje swoją pracę do stylu jazdy ale chcąc jechać utrzymując wyższe obroty jedziesz w trybie manualnym kolego kochany Smile

Można tu dodać, że przy takich skrzyniach ludzie czasami myślą, że jak "przegonią" auto po żonie to odzyskuje moc.
Co oczywiście jest nie prawdą.

Temat skrzyni nie jest związany z tym wątkiem.
_________________
X164 GL450 4MATIC
C117 CLA180 pakiet AMG
W213 E300
RAM 2500
Powrót do góry
perzu126

Debiutant



Dołączył: 28 Maj 2020
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): PKE
Posiadane auto: [W202]C220D, [A208] CLK200 KOMPRESSOR, [W164] ML420CDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 09 Cze 2020, 17:18
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa ML ) ML 320 CDI W164 dopalanie DPF na postoju


Celowo napisałem o 722,6 ze starych modeli, gdzie ta skrzynia była na tyle nowoczesna, że potrafiła się adaptować. 722,9 to już wiadomo inna liga. Druga sprawa to guziki na kierownicy w W164 to NIE MANULANA zmiana biegów. To możliwość tylko zablokowania do danego przełożenia. Oczywiście w niektórych wersjach była możliwość tzw manualnej zmiany biegów. I na koniec dodam, że obrotami i ciśnieniem na aucie nie wypalasz filtra, tylko temperaturą. Nie zgadzam się, że jadąc z obrotami 3000 wypalasz filtr DPF. Ułatwi to sprawę jeśli akurat wstrzelisz się w proces regeneracji wymuszony przez sterownik. A pewnie jeżdżąc cały miesiąc po mieście i wyskakując w końcu na trasę, to pewnie ta regeneracja i tak się rozpocznie i sterownik sobie zadba o odpowiednią temperaturę.
_________________
Wszędzie tam, gdzie Mercedesy.
Powrót do góry
notgroove

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 439
Skąd jesteś (miejscowość / region): 3city
Posiadane auto: X164 GL450 4matic; W164 320 CDI 4matic; WG 4.7V8, W176 A180,C117 pakiet AMG
Piwa: 28/0
Wysłany: Sro 10 Cze 2020, 01:06
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa ML ) ML 320 CDI W164 dopalanie DPF na postoju


perzu126 napisał:
Celowo napisałem o 722,6 ze starych modeli, gdzie ta skrzynia była na tyle nowoczesna, że potrafiła się adaptować. 722,9 to już wiadomo inna liga...

OK próbujesz się wytłumaczyć...

perzu126 napisał:
...guziki na kierownicy w W164 to NIE MANULANA zmiana biegów. To możliwość tylko zablokowania do danego przełożenia. Oczywiście w niektórych wersjach była możliwość tzw manualnej zmiany biegów.


Przełączniki DIRECT SELECT znajdują się na kierownicy,
z lewej i prawej strony:

1-Prawy przycisk: rozszerzenie zakresu przełożeń lub zmiana biegu na wyższy (w programie
manualnej zmiany biegów M)
2-Lewy przycisk: ograniczenie zakresu przełożeń lub zmiana biegu na niższy (w programie
manualnej zmiany biegów M)


Da ręcznie zmieniać biegi nawet bez przycisku S/M??
Da się i w ten sposób można na każdym biegu ładnie i elegancko bez katowania dociągać do 3000obr.

perzu126 napisał:
I na koniec dodam, że obrotami i ciśnieniem na aucie nie wypalasz filtra, tylko temperaturą. Nie zgadzam się, że jadąc z obrotami 3000 wypalasz filtr DPF. Ułatwi to sprawę jeśli akurat wstrzelisz się w proces regeneracji wymuszony przez sterownik. A pewnie jeżdżąc cały miesiąc po mieście i wyskakując w końcu na trasę, to pewnie ta regeneracja i tak się rozpocznie i sterownik sobie zadba o odpowiednią temperaturę.


Sytuacja:
Pewno razu kierowca chce dynamicznie uszyć z ze świateł i tu nagle [cenzura], szarpie przy 2 czy może 3tyś obr i tryb awaryjny. Staje, gasi silnik odpala i już jest OK. Ale na kolejnych światłach znowu to samo.

Co może zrobić takie kierowca??
Owszem może jechać na autostradę ale akurat nie może i nie będzie mógł przez najbliższy czas.
Ale może zrobić tak jak na zalecam. Robi kilka świateł na wyższych obrotach i problem znika. Magia??
Nie. Nie magia. Przedmuchał wydech. Nie wypalił DPFu ale go przedmuchał.

To działa i zrozum to i przestać aż tak bardzo się rozpisywać bo to nie ma sensu.

Szanuj moją wiedzę tak jak ja i twoją ale nie uznawaj swojej za jedyną.
_________________
X164 GL450 4MATIC
C117 CLA180 pakiet AMG
W213 E300
RAM 2500
Powrót do góry
perzu126

Debiutant



Dołączył: 28 Maj 2020
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): PKE
Posiadane auto: [W202]C220D, [A208] CLK200 KOMPRESSOR, [W164] ML420CDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 10 Cze 2020, 20:42
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa ML ) ML 320 CDI W164 dopalanie DPF na postoju


Nie bede dyskutował o DPF bo i tak każdy wie lepie a w razie jakichkolwiek ddziwnych sytuacji, każdy woli uslyszec że to DPF. Panie, trzeba wyciąć.
Co do manualnej zmiany biegów. Występuje tylko w przypadku, gdy obok przełącznika awaryjnych jest przycisk S/M lub to 63AMG. W nie każdej wersji występuje S/M. Przynajmniej w przedliftach. W pozostałych jest tylko rozszerzenie lub zmniejszenie zakresu zmiany przełożeń. Znajomy, który lubi bawić się w zabawy programowe, chciał dołożyć właśnie tryby manualne do skrzynii, która tego nie ma. Raczej grubsza zabawa niż tylko zaprogramowanie przez SD
_________________
Wszędzie tam, gdzie Mercedesy.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa ML ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes klasa ML »

Opinie o samochodach Mercedes klasa ML - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa ML ) Porady, problemy techniczne


MercedesC 43 AMG

154 900

2016r.

126 826 km

kujawsko-pomorskie

MercedesE 220

249 777

2022r.

68 000 km

pomorskie

MercedesA 180

89 900

2020r.

34 000 km

mazowieckie

MercedesB 150

105 000

2020r.

46 000 km

zachodniopomorskie

MercedesGL 450

62 990

2007r.

205 106 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System