Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) Skrzynia korbowa, podciśnienie czy nadciśnienie?



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deep Nothingness

Debiutant



Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Grudziądz
Posiadane auto: Mietek W168 Elegance 1.7 CDI 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 07 Maj 2020, 09:01
Temat postu:

Skrzynia korbowa, podciśnienie czy nadciśnienie?


Witam wszystkich forumowiczów. Pacjent to W168, 1.7 CDI 95KM (fabrycznie, ile koni podrodze zdechło nie wiem Razz) rocznik 2002, krótka buda, skrzynia automatyczna.
Auto mam od niedawna i póki co nie mam problemów. Jedynie zastanawia mnie sprawa ciśnienia w bloku silnika. Kiedy kupowałem auto, to otwierając korek od wlewu oleju przy włączonym silniku powietrze było zasysane. Obecnie jest wydmuchiwane, przy czym nie rzyga olejem. Między czasie przerabiałem mocowanie kolektora do turbiny, które pękło na łączeniu. Teraz pytanie, czy to ja mam jakieś urojenie, czy rzeczywiscie jest coś nie halo i mam problem ze słynną odmą?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4810
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pią 08 Maj 2020, 08:29
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Skrzynia korbowa, podciśnienie czy nadciśnienie?


Jest zbyt dużo zmiennych żeby jednoznacznie orzec, że w skrzyni korbowej nie mogą zaistnieć warunki na powstanie podciśnienia. Są to na przykład: stan zużycia układu tłokowego (przedmuchy), obroty, obciążenie, aktualna temperatura pracy, stan filtra powietrza, "przelotowość" odmy i separatora. Do tego dochodzą procesy związane z dynamicznym przepływem powietrza w okolicy zakończenia rurki odmy. Co do kierunku przepływu powietrza przez odmę i separator nie ma wątpliwości: kierunek jest od skrzyni korbowej do układu ssącego. Przyznam, że nigdy się nad tym nie zastanawiałem, ale wydaje mi się, że podciśnienie w skrzyni korbowej może powstać jedynie w krótkich momentach i raczej na pewno nie są to obroty biegu jałowego. Chyba, że filtr powietrza jest tak "zabity", że silnik zaczyna ssać przez odmę Wink
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla


MercedesS 350

82 990

2010r.

211 398 km

pomorskie

MercedesB 180

38 900

2015r.

244 178 km

kujawsko-pomorskie

MercedesCLS 350

95 800

2013r.

136 750 km

lubelskie

MercedesE 220

65 990

2015r.

292 340 km

pomorskie

MercedesE 220

43 900

2010r.

209 147 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System