Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): LONDYN Posiadane auto: sprinter ,313cdi, poj 2143 z 2011
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 26 Maj 2020, 16:07
Temat postu:
Jak spuscic plyn z chlodnicy i bloku silnika ?
Witam
Sprinter 313cdi W906 z 2011 roku .
Wymienialem uszczelke pod kolektorem ssacym ( uszczelka pomiedzy blokiem silnika a kolektorem) oraz uszczelki pod chlodnica oleju. Zaniepokoil mnie olej w kolektorze ( A6510903037 ) nie zeby sie z niego lalo , ale widac ze olej byl wymieszany ze popiolem i powstalo czarna maz ( w tym miejscu raczej bym sie spodziewal suchej sadzy ) Byc moze olej byl zasysany byl przez zniszczona uszczelke pomiedzy blokiem a kolektorem ssacym ( takie moje myslenie ) Na jakims forum lub youtube ktos wspomnial ze olej moze byc z turbiny . Jakies szczegolne oznaki ze turbina nadaje sie do regeneracji lub wymiany ? ( o ile to wina turbiny)
Kolejna sprawa to problem z ESP . Od czasu do czasu wlaczy mi sie taka kontrolka w trakcie jazdy (warunki idealne -lato , sucho) i od razu wylacza sie tempomat i speedtronic i wlacza sie tryb awaryjny silnika. Wtedy zjezdzam na bok, gasze silnik i zapalam od nowa wtedy problem znika. Bylem z tym na serwisie to nie mogli nic wykryc, blad nie byl zapisany na komputerze jakby nigdy sie nie wydarzyl. Nie byli w stanie pomoc . Moze juz ktos mial taki problem ? Pewnie tak tylko czy ta osoba jest na tutejszym forum ?
Teraz tytulowy problem jak spuscic wode z chlodnicy i bloku silnika ? Znowu gdzies na forum ktos podpowiedzial innemu forumowiczowi
-to proste , wykrecasz korek spustowy z chlodnicy i pozniej w bloku silnika tak samo
Pomyslalem sobie ze dla takiej osoby ktora jest mechanikiem to blacha sprawa ale jezeli ktos nie zajmuje sie mechanika na codzien to moze byc nie lada wyzwanie . Wiec moze ktos dokladnie okresli polozenie ow "korkow spostowych a byc moze poda jakiegos linka gdzie to bedzie pokazane obrazkowo?
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Wto 26 Maj 2020, 20:36
Temat postu:
Re: Jak spuscic plyn z chlodnicy i bloku silnika ?
Arczi.W napisał:
Wymienialem uszczelke pod kolektorem ssacym ( uszczelka pomiedzy blokiem silnika a kolektorem)
Muszę cię zmartwić. Kolektor ssący to w tym motorze konstrukcyjna kupa i nie znam przypadku, żeby skończyło się na wymianie uszczelek. 95% kolektorów ma pęknięcia i właśnie tamtędy ciągnie fałszywe powietrze. Do tego wyrywa z głowicy (a nie z bloku!) szpilki mocujące kolektor. Jak wszystkiego dokładnie nie sprawdzisz, to będziesz miał ponownie robotę. A jest jej w tym przypadku sporo.
Arczi.W napisał:
ale widac ze olej byl wymieszany ze popiolem i powstalo czarna maz
Jesteś pewny, że silnik jest zalany olejem niskopopiołowym (LowAsh)? Takim, który powinien być stosowany w silnikach z filtrem DPF?
Arczi.W napisał:
Kolejna sprawa to problem z ESP . Od czasu do czasu wlaczy mi sie taka kontrolka w trakcie jazdy (warunki idealne -lato , sucho) i od razu wylacza sie tempomat i speedtronic i wlacza sie tryb awaryjny silnika. Wtedy zjezdzam na bok, gasze silnik i zapalam od nowa wtedy problem znika.
To niekoniecznie musi być problem z ESP. Wiele elementów innych układów auta współpracuje z ESP i też zapalą błąd. Np. usterka pedału gazu, usterka czujnika pedału hamulca/włącznik STOP)
Arczi.W napisał:
Bylem z tym na serwisie to nie mogli nic wykryc, blad nie byl zapisany na komputerze jakby nigdy sie nie wydarzyl. Nie byli w stanie pomoc
Srelum polelum. Raczej nie ma możliwości, że silnik przechodzi w tryb awaryjny sam z siebie. Musi być błąd i tak jak napisałem - niekoniecznie w silniku. Zmień warsztat.
Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): LONDYN Posiadane auto: sprinter ,313cdi, poj 2143 z 2011
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 27 Maj 2020, 16:54
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Jak spuscic plyn z chlodnicy i bloku silnika ?
Gerri dzieki za odpowiedz.
Z olejem mozesz miec racje - zawsze lalem LOW ASH ale czasami kupowalem na EBAY'u wiec ciort wie co bylo w bankach . Teraz zalalem sklepowym zobaczymy jak sytuacja bedzie sie rozwijac.
Co do peknietego kolektora to nie zauwazylem pekniec (wymylem go dokladnie wiec mysle ze takie pekniecie rzucilo by mi sie w oczy choc niczego nie mozna byc pewnym na 100% ) Od strony zewnetrznej pelno jest ozebrowan wiec tam bym mogl cos przeoczyc ale od wewnetrz jest gladka powierzchnia wiec kazde pekniecie powinno byc wyrazne - tak mi sie wydaje .
Co do zmiany warsztatu to nie powinnien byc problem bo jest ich od groma tyle ze nie wiadomo ktory jest dobry . Moze ktos polecic warsztat , mechanika z okolic Jaworzna? Nie wiem czy to zgodne z regulaminem tego forum wiec nie bede podawal nazwy warsztatu ale maja osobna hale na osobowki i ciezarowki . Warsztat zostal mi polecony dlatego tam jezdze.
ESP skoro komputer nie wykrywa bledu to jak mozna wykryc blad "na piechote" tzn wymontowac kazdy z tych elementow o ktorych pisales przemierzyc voltomierzem lub w jakis inny sposob czy wartosci zgadzaja sie z danymi fabrycznymi ? Prosze sie nie smiej z mojego pomyslu .Jak wczesniej wspominalem jestem zupelnym laikiem i taki pomysl mi przyszedl do glowy ( tyle sie naogladalem roznych napraw na YT czy w TV ) wiec moze jest tez taka mozliwosc
Co do spuszczenia wody z ukladu chlodzenia jestes w stanie mi podpowiedziec ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.