Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes Sprinter ) Jak spuscic plyn z chlodnicy i bloku silnika ?



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arczi.W

Czytelnik



Dołączył: 22 Sie 2014
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): LONDYN
Posiadane auto: sprinter ,313cdi, poj 2143 z 2011
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 26 Maj 2020, 16:07
Temat postu:

Jak spuscic plyn z chlodnicy i bloku silnika ?


Witam
Sprinter 313cdi W906 z 2011 roku .
Wymienialem uszczelke pod kolektorem ssacym ( uszczelka pomiedzy blokiem silnika a kolektorem) oraz uszczelki pod chlodnica oleju. Zaniepokoil mnie olej w kolektorze ( A6510903037 ) nie zeby sie z niego lalo , ale widac ze olej byl wymieszany ze popiolem i powstalo czarna maz ( w tym miejscu raczej bym sie spodziewal suchej sadzy ) Byc moze olej byl zasysany byl przez zniszczona uszczelke pomiedzy blokiem a kolektorem ssacym ( takie moje myslenie Smile ) Na jakims forum lub youtube ktos wspomnial ze olej moze byc z turbiny . Jakies szczegolne oznaki ze turbina nadaje sie do regeneracji lub wymiany ? ( o ile to wina turbiny)

Kolejna sprawa to problem z ESP . Od czasu do czasu wlaczy mi sie taka kontrolka w trakcie jazdy (warunki idealne -lato , sucho) i od razu wylacza sie tempomat i speedtronic i wlacza sie tryb awaryjny silnika. Wtedy zjezdzam na bok, gasze silnik i zapalam od nowa wtedy problem znika. Bylem z tym na serwisie to nie mogli nic wykryc, blad nie byl zapisany na komputerze jakby nigdy sie nie wydarzyl. Nie byli w stanie pomoc Sad . Moze juz ktos mial taki problem ? Pewnie tak tylko czy ta osoba jest na tutejszym forum ? Smile

Teraz tytulowy problem Very Happy jak spuscic wode z chlodnicy i bloku silnika ? Znowu gdzies na forum ktos podpowiedzial innemu forumowiczowi

-to proste , wykrecasz korek spustowy z chlodnicy i pozniej w bloku silnika tak samo Very Happy

Pomyslalem sobie ze dla takiej osoby ktora jest mechanikiem to blacha sprawa ale jezeli ktos nie zajmuje sie mechanika na codzien to moze byc nie lada wyzwanie Smile. Wiec moze ktos dokladnie okresli polozenie ow "korkow spostowych a byc moze poda jakiegos linka gdzie to bedzie pokazane obrazkowo?

Przepraszam za brak polskich znakow.

Z gory dziekuje za podpowiedzi.
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4810
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Wto 26 Maj 2020, 20:36
Temat postu:

Re: Jak spuscic plyn z chlodnicy i bloku silnika ?


Arczi.W napisał:

Wymienialem uszczelke pod kolektorem ssacym ( uszczelka pomiedzy blokiem silnika a kolektorem)

Muszę cię zmartwić. Kolektor ssący to w tym motorze konstrukcyjna kupa i nie znam przypadku, żeby skończyło się na wymianie uszczelek. 95% kolektorów ma pęknięcia i właśnie tamtędy ciągnie fałszywe powietrze. Do tego wyrywa z głowicy (a nie z bloku!) szpilki mocujące kolektor. Jak wszystkiego dokładnie nie sprawdzisz, to będziesz miał ponownie robotę. A jest jej w tym przypadku sporo.
Arczi.W napisał:
ale widac ze olej byl wymieszany ze popiolem i powstalo czarna maz

Jesteś pewny, że silnik jest zalany olejem niskopopiołowym (LowAsh)? Takim, który powinien być stosowany w silnikach z filtrem DPF?

Arczi.W napisał:
Kolejna sprawa to problem z ESP . Od czasu do czasu wlaczy mi sie taka kontrolka w trakcie jazdy (warunki idealne -lato , sucho) i od razu wylacza sie tempomat i speedtronic i wlacza sie tryb awaryjny silnika. Wtedy zjezdzam na bok, gasze silnik i zapalam od nowa wtedy problem znika.

To niekoniecznie musi być problem z ESP. Wiele elementów innych układów auta współpracuje z ESP i też zapalą błąd. Np. usterka pedału gazu, usterka czujnika pedału hamulca/włącznik STOP)

Arczi.W napisał:
Bylem z tym na serwisie to nie mogli nic wykryc, blad nie byl zapisany na komputerze jakby nigdy sie nie wydarzyl. Nie byli w stanie pomoc Sad


Srelum polelum. Raczej nie ma możliwości, że silnik przechodzi w tryb awaryjny sam z siebie. Musi być błąd i tak jak napisałem - niekoniecznie w silniku. Zmień warsztat.
Powrót do góry
Arczi.W

Czytelnik



Dołączył: 22 Sie 2014
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): LONDYN
Posiadane auto: sprinter ,313cdi, poj 2143 z 2011
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 27 Maj 2020, 16:54
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) Jak spuscic plyn z chlodnicy i bloku silnika ?


Gerri dzieki za odpowiedz.

Z olejem mozesz miec racje - zawsze lalem LOW ASH ale czasami kupowalem na EBAY'u wiec ciort wie co bylo w bankach . Teraz zalalem sklepowym Smile zobaczymy jak sytuacja bedzie sie rozwijac.

Co do peknietego kolektora to nie zauwazylem pekniec (wymylem go dokladnie wiec mysle ze takie pekniecie rzucilo by mi sie w oczy choc niczego nie mozna byc pewnym na 100% ) Od strony zewnetrznej pelno jest ozebrowan wiec tam bym mogl cos przeoczyc ale od wewnetrz jest gladka powierzchnia wiec kazde pekniecie powinno byc wyrazne - tak mi sie wydaje .

Co do zmiany warsztatu to nie powinnien byc problem bo jest ich od groma tyle ze nie wiadomo ktory jest dobry . Moze ktos polecic warsztat , mechanika z okolic Jaworzna? Nie wiem czy to zgodne z regulaminem tego forum wiec nie bede podawal nazwy warsztatu ale maja osobna hale na osobowki i ciezarowki . Warsztat zostal mi polecony dlatego tam jezdze.

ESP skoro komputer nie wykrywa bledu to jak mozna wykryc blad "na piechote" tzn wymontowac kazdy z tych elementow o ktorych pisales przemierzyc voltomierzem lub w jakis inny sposob czy wartosci zgadzaja sie z danymi fabrycznymi ? Prosze sie nie smiej z mojego pomyslu .Jak wczesniej wspominalem jestem zupelnym laikiem i taki pomysl mi przyszedl do glowy ( tyle sie naogladalem roznych napraw na YT czy w TV ) wiec moze jest tez taka mozliwosc Smile

Co do spuszczenia wody z ukladu chlodzenia jestes w stanie mi podpowiedziec ?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes Sprinter »

Opinie o samochodach Mercedes Sprinter - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne


MercedesViano

74 900

2011r.

192 000 km

mazowieckie

MercedesB 180

28 600

2009r.

167 003 km

pomorskie

MercedesE 220

23 000

2008r.

209 000 km

lubelskie

MercedesCLA 200

129 000

2019r.

130 000 km

pomorskie

MercedesC 180

16 000

1996r.

296 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System