Mam sprintera 902 2,2 cdi 80kw z 2005r i problem z odpalaniem sprintera jak jest ciepły. Bardzo długo kręci. W ostatnich miesiącach zostały zregenerowane wtryski, pompka wstępna, oringi układu paliwowego, zawór regulacji ciśnienia, termostat wraz z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego, rozrusznik i nowy aku.
Po podłączeniu pod komputer okazało sie że czujnik temperatury paliwa pokazuje -49 stopni. Nie mogę zlokalizować go z moim aucie. Nie ma ani w listwie CR ani przy pompie wtryskowej, ani pod kolektorem ssącym, rozdzielacza paliwa też nie dostrzegłem. Ogólnie można go kupić i nawet go kupiłem ale nie wymieniłem bo nie moge go zlokalizować.
Czy jest ktoś w stanie naprowadzić mnie na dobry trop?
A może to jest ten czujnik na listwie paliwej- mierzy ciśnienie i temperaturę ( od strony grila) na trzy piny?
W jaki sposób sterownik odczytuje temperaturę silnika i w jaki sposób dawkuje paliwo?? Bo rozumiem przy zmiennych warunkach ilość paliwa też jest inna.
W silniku 611 ten czujnik jest tutaj:
Ja bym jednak zbyt dużo nadziei sobie nie robił. Ważniejszym parametrem jest temperatura czynnika chłodzącego i to według niej jest dawkowane paliwo. W twoim spisie naprawionych i zregenerowanych elementów nie ma pompy wysokiego ciśnienia. Czy coś było z nią robione? Czy przy podłączonym komputerze robiłeś próbę rozruchu ciepłego silnika? Jakie ciśnienie wtedy jest w railu? Możesz jeszcze taką próbę zrobić: jak silnik jest ciepły (i się spodziewasz, że będzie problem z odpaleniem) to weź węża ogrodowego i zaserwuj pompie wysokiego ciśnienia zimny prysznic - tak, żeby ją mocno schłodzić. Potem spróbuj uruchomić silnik i zaobserwuj.
Dzięki za podpowiedź. W dniu dzisiejszym po raz kolejny zaglądałem pod maskę auta i w wskazanym miejscu przez Ciebie nie ma czujnika jest wkręcona śruba, brak jakiejkolwiek kostki elektrycznej. Rozumiem że ten element w który jest wkręcony czujnik to element podtrzymujący listę paliwową. U mnie są dwa te mocowania i nie ma tam czujnika.
Jeśli chodzi o pompę wysokiego ciśnienia nie było nic na tą chwilę robione.
Auto ma zamontowaną pompę 748 cn1.
Pisałeś o temperaturze czynnika chłodzącego - na początku roku został wymieniony termostat wraz z czujnikiem temperatury. Wskazania temperatury na wyświetlaczu są ok, auto szybko łapie temperaturę i rośnie do ok 83 stopni. Wydaje mi się że jest sprawny. Czy tylko ten czujnik przy termostacie odpowiada za dawkowanie paliwa?
Korzystałem z programu maxiecu, i on wskazał taki odczyt temperatury. Może w moim aucie poprostu go nie ma??
Co do wartości ciśnienia na listwie - sprawdzone było jak auto pracowało, ale nie podczas rozruchu. Mechanik twierdzi że jest ok. Gdy zobaczył złą wartość czujnika temperatury nic więcej nie sprawdzał.
Możesz napisać jakie powinny być wartości podczas rozruchu?? Bym podjechał jeszcze raz na diagnostykę.
Nie wszystkie auta maja ten czujnik. Trzeba po prostu w programie EPC służącym do doboru części sprawdzić po numerze VIN czy twoje auto ma ten czujnik. Jeżeli czujnik nie jest zamontowany to komputer przyjmuje wartość zastępczą.
Wskaźnik na liczniku i komputer silnika maja w tym motorze osobne czujniki temperatury. licznik może pokazywać dobrze, a do komputera silnika będzie dochodzić wartość zafałszowana.
Różne źródła podają różną wartość ciśnienia potrzebnego do rozruchu. Wiele zależy oczywiście od stanu silnika (kompresji) od stopnia rozpylenia paliwa itp. Kiedyś przyjmowałem tą wartość na 150 barów - może ktoś ma inne dane.
W programie EPC już szukałem wcześniej zanim pisałem na forum. Znalazłem ten model silnika i też był tam umieszczony czujnik temperatury paliwa. Jak wpisuję nr vin to pojawia się błąd złego vinu- także nie wiem co jest grane...
Piszesz że komputer przyjmuje wartość zastępczą - temperatura na wskaźniku tj czujnik termostatu, a temperatura silnika?? W jaki sposób jest odczytywana bo nie mogę odnaleźć żadnego czujnika.
Masz jeszcze jakiś pomysł?? Gdzie może znajdować się jeszcze czujnik ?
W weekend zrobię test z zimną wodą... i dam znać jak to wyszło jeśli chodzi o pompę wysokiego ciśnienia.
Jeśli chodzi o czujnik temperatury paliwa to nie ma go w moim aucie.
Powodem złego odpalania auta okazały się wtryski a dokładnie dwa z nich. Regeneracja wykonana została nie poprawnie i auto słabo odpalało lub wcale (sprawdzone metodą na przelew). Brakuje mi słów na tych co się tym zajmują - regeneracją.
Po kolejnej wymianie dwóch wtrysków na zregenerowane zakupione z allegro auto odpala i zarabia na siebie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.