Samochód to clk 2.7cdi 170km. Problem polega na tym ze po odpaleniu gdy samochód chodzi na wolnych obrotach pracuje turbina gruszka która jest przy niej ja załącza a gdy ściągnie przewód od podcisnienia z tego sterownika który wymieniłem i nic nie pomogło to widać że się wyłącza i silnik zaczyna jakby lepiej pracować. Co może być przyczyną że ta turbina ciągle pracuje? Pomóżcie
Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 439 Skąd jesteś (miejscowość / region): 3city Posiadane auto: X164 GL450 4matic; W164 320 CDI 4matic; WG 4.7V8, W176 A180,C117 pakiet AMG
Piwa: 28/0
Wysłany: Pią 24 Lip 2020, 00:37
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa CLK ) Problem z turbosprężarka
Turbo sprężarka nigdy się nie wyłącza. Pracuje zawsze.
Potocznie operuje się terminem, że turbina się załącza ale jest to tylko potoczne określenie, że pracuję z pełną wydajnością.
Turbo dziury występuję ze względu na ustawienia pracy sprężarki co można skorygować i poprawić.
Turbo dziurę można uznać za wadę ponieważ odczuwamy brak mocy ale głównie takie zestrojenie ma na celu poprawę ekonomi przy niższych prędkościach obrotowych.
Gruszka o której piszesz to sterowanie kierownicami spalin.
Mechanizm ten ma za zadanie sterować przepływem spalin tak by wirnik napędzany spalinami miał odpowiednią regulację a tym samym turbina wydajność.
Im wyższe obroty silnika tym prędkość spalin jest większa czyli wydajność turbo sprężarki również.
Turbo sprężarka jest tak skonstruowana by miała pełną wydajność od najniższych obrotów.
W praktyce wygląda to tak że kierownice obniżają wydajność wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika.
W wyniku czego turbina utrzymuje stałą wydajność.
W dużym uroszczeniu oczywiście bo ta wydajność zależna jest też od potrzeb więc jest stale regulowana.
Taka budowa turbo sprężarki sprawia że ma duży zapas mocy, dlatego silniki doładowane są tak bardzo podatne na podnoszenie mocy. _________________ X164 GL450 4MATIC
C117 CLA180 pakiet AMG
W213 E300
RAM 2500
Re: ( Mercedes klasa CLK ) Problem z turbosprężarka
Dzięki Ci za tak obszerna odpowiedź. Ok skoro to nie problem, to problem musi być gdzieś indziej bo jakiś podobno jest. Byłem na stacji bosch i robiłem diagnostykę samochodu ponieważ mam problem z dymienieniem. Elektronik sprawdził temat i powiedział że zaworek turbosprężarki do wymiany bo tam coś nie działa jak należy i pokazał wykres jakiś mało co rozumie z tego wykresu ale mam postaram się go wrzucić. A drugi problem to że wtrysk jeden albo dwa leja trochę na wolnych obrotach i oczywiście obstawili już że pompa opilkuje że będą opiłki w filtrze i że koszt od 7 do 10 tysięcy ale to bosch wiadomo że się w tym specjalizują to naciągają. Ze mam zacięcie majsterkowicza to musiałem tam swoim okiem spojrzeć pod tą maskę wyjelrm rurę od intelcoolera i ukazla się mi piękna sadza w egr i w kolektorze ssacym no z centymetr towaru. Także zapewne zapłaciłbym 10tys a problem dalej byłby. Rozcielem stary filtr paliwa bo akurat wymieniałem i zero opilkow kamień z serca. Myślę że ta sadza się tam wzięła przez odmę która miała dziurawa membranę wymieniłem ja na nową. Wtryski przepłukałem Tec 2000. Jak umyje ten egr i dolot to przestanie dymić i turbo zacznie lepiej chodzić jak myślicie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa CLK ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.