Witam koledzy,
Mam taki problem, przy próbie odpalenia samochodu przekręcajac kluczyk nie ma żadnej reakcji- tak jakby akumulator był padnięty na zero, żadna kontrolka nie wyskakuje. Kolejna próba ,przekrecam kluczyk i to samo, brak prądu, rozrusznik w ogóle nie kręci. 3 próba nadal to samo... a za 4 Albo 5 auto normalnie odpala... jak gdyby nigdy nic.
Ostatnio zmieniony przez sc55 dnia Sob 08 Sie 2020, 14:11, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sob 08 Sie 2020, 10:56
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Problem z odpalaniem 2004r. 2.2 109km
Cześć
Na początku dostaniesz ochrzan "bo ci się po prostu należy"
Tyle razy na forum (nie tylko na tym) PROSI SIE O PODAWANIE DANYCH AUTA. Tobie nawet sie rocznika nie chciało podać...
Sprinter jest w produkcji ponad ćwierć wieku, pierwszy model miał klasyczną stacyjkę, potem była stacyjka z plastikowym kluczykiem "rybką", a teraz stacyjki nie ma wcale - ma system "bezdotykowy". Naprawdę myślisz, że na forum są wróżki??? Chyba że jest ci wszystko jedno jaką odpowiedź dostaniesz - to po co zwracasz glowę?
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sob 08 Sie 2020, 17:01
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Problem z odpalaniem 2004r. 2.2 109km
Nie piszesz, czy cokolwiek potrafisz zrobić przy aucie, czy po prostu chcesz zaspokoić swoją ciekawość.
W pierwszej i drugiej generacji Sprintera nie ma większego problemu, bo stacyjka jest klasyczna, mechaniczna.
W przypadku jak opisany rozpoczynamy od sprawdzenia tzw. "kostki stacyjki" - elektrycznego przełącznika zamocowanego z tyłu stacyjki, który jest obracany kluczykiem i łączy poszczególne obwody. Ściągasz dekiel ze skrzynki bezpieczników pod kierownicą, odkręcasz widoczne dwa wkręty na obudowie kolumny kierowniczej od spodu i jedną nakrętkę w dolnej części skrzynki bezpieczników. Ściągasz dolną część obudowy kolumny kierowniczej (trzeba lekko pociągnąć - są zatrzaski) i masz widok na skrzynkę. Teraz w górnej części (na środku) jest śrubka na klucz sztorcowy 10 mm. Odkręcamy ją pociągając lekko skrzynkę w dół. Ta śruba łaczy skrzynkę z przełącznikeim zespolonym pod kierownicą (takie wielozłącze) Jak opuścisz skrzynkę ze śrubki, to na dole zobaczysz jakie jest mocowanie. Możesz również odkręcić nakrętke która tam jest i wtedy już na pewno zobaczysz o co chodzi. Jak opuścisz skrzynkę w dół to zobaczysz (pomiędzy innymi) wtyczkę łączącą skrzynkę ze stacyjką. Do tego momentu jest około pięciu minut roboty dla tego, co robi to po raz pierwszy.
Teraz po prostu sprawdzasz - możesz drutem połączyć styki kostki i sprawdzić, czy kontrolki się zaświecą i ruszy rozrusznik, możesz odłączyć wtyczkę i sprawdzić stacyjkę multimetrem, a możesz również zwykłą kontrolką z żarówki sprawdzić prądy na stacyjce przy obracaniu kluczykiem. Banalna robota dla kogoś, kto ma podstawowe wiadomości z elektryki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.