Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: Peugeot 508
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 12 Sie 2020, 17:43
Temat postu:
świecąca kontrolka świec żarowych
Witam, Sprinter 2,2,CDI 2001r 129KM (ambulans). Mam problem ze świecącą kontrolką świec żarowych. Po przekręceniu kluczyka kontrolka się zaświeca na 5 sekund następnie zgaśnie i za chwilę ponownie się zapala.Do tej pory wymieniłem jedną ze świec która była wadliwa a także przekaźnik w którym jeden z pinów był przepalony. Niestety kontrolka nadal nie gaśnie. Sprawdziłem przewody od przekaźnika do świec a także przemierzyłem wszystkie świece i wszystko wydaje się być OK.Jeżeli wypinam małą wtyczkę z przekaźnika to wszystkie 4 piny z dużej wtyczki są pod napięciem, ale po wpięciu małej napięcie znika i zakładam że tak właśnie ma być. Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co można jeszcze sprawdzić. Dodam że w żaden sposób nie ma to wpływu na rozruch silnika i samą jazdę, ale świecenie tej kontrolki jest denerwujące. Będę wdzięczny za każdy konstruktywny pomysł.
Pozdrawiam
Pisałem o przekaźniku na który przychodzi duża kostka z 4 pinami od świec, mała trzypinowa z dwoma kabelkami i gruby kabel +. Ponieważ na jednym z pinów w dużej kostce nie miałem przejśćia rozebrałłem przekażnik i stwierdziłem że styk jest przepalony. W tej chwili przekaźnik jest wymieniony (co prawda na używany) ale wydaje się być sprawny
Sprawdz swiece na pobór prądu. Po podaniu napięcia to ok. 20 amperów, później spada w miarę nagrzewania. Możesz również podłączyć komputer diagnostyczny - pewnie powie coś ciekawego.
No Gerri chyba miałeś rację. Wcześniej sprawdzałem świece na opór i każda z nich pokazywała 0,9 Ohm a także kabelkiem na iskrzenie. Dzisiaj sprawdziłem natężenie i jedna z nich nie reaguje (nawiasem mówiąc ta która wg mnie najbardziej iskrzyła). Zamówiłem świeczkę, jak wymienie napiszę co i jak.
No i jestem po wymianie świecy., którą uznałem za uszkodzoną . Po wykręceniu rzeczywiście dziwnie się zachowuje ale tak czy inaczej nie w pełni grzała. Problem niestety nie zniknął. Postanowiłem jeszcze raz przemierzyć podawane napięcie na świece po przekręceniu stacyjki i okazało się że na jedną świecę podaje zamiast 12V połowę. Zdziwiłem się bo przekażnik wymieniłem - co prawda używka ale liczyłem że będzie sprawny. Nie kombinując już dłużej postanowiłem połatać stary przekaźnik i wlutowałem w przepalony styk kawałek cienkiego materiału. Muszę powiedzieć że działa. Może z trochę większą zwłoką ale działa. To znaczy w tej chwili po przekręceniu kluczyka wszystkie kontrolki na chwilę się zapalają , nasępnie te które powinny zgasnąć - gasną w tym kontrolka świec żarowych, odpalam silnik i kontrolka świec spowrotem się zapala jeszcze na JAKIEŚ 30 SEKUND (pewnie trwa to do momentu kiedy przekaźnik cyknie i odetnie napięcie z świec) wtedy kontrolka gaśnie i jest OK. Nie wiem z czego wynika ta zwłoka ale może z mojej ingerencji w przekaźnik i naruszenie struktury tego styku ? Zakupiony przekaźnik będę reklamował. Dziękuję za podpowiedzi.
No to trzeba sprawdzić czemu. Na którym elemencie ten spadek napięcia występuje. Może na wtyczce połaczeniowej? Zimy lut na płytce przekaźnika?
spinacz66 napisał:
odpalam silnik i kontrolka świec spowrotem się zapala jeszcze na JAKIEŚ 30 SEKUND
W tych przekaźnikach jest pamięć błędów i nie kasuje się ona sama z siebie bez zwłoki zaraz po wymianie świecy. Tak więc albo komputer serwisowy i kasowanie błedów, albo błąd skasuje się "sam z siebie" po wielokrotnym załączeniu zapłonu.
Oczywiście może być jakaś inna przyczyna - zwracam jedynie uwagę na kasowanie błędu po wymianie świecy i związane z tym gaśnięcie kontrolki.
Właśnie otrzymałem i założyłem inny przekaźnik - wszystko wróciło do normy. Wniosek z tego taki że z pozoru dobry i działający przekaźnik należy przemierzyć. /Myślę że temat wyczerpany i możemy go zamknąć. Jeszcze raz dziękuję Gerri za wszystkie uwagi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.