Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes Vito ) VITO 2,2 CDI, 150 KM, 2008. Pare pytań pozakupowych.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes Vito ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baton208
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 1349
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lanckorona/Małopolska
Posiadane auto: Volvo xc90 T6.
Piwa: 100/17
Wysłany: Sob 15 Sie 2020, 13:50
Temat postu:

VITO 2,2 CDI, 150 KM, 2008. Pare pytań pozakupowych.


Witam.
Kilka dni temu stałem się posiadaczem samochodu spod znaku "gwiazdy". VITO 2.2 CDI,150 KM, 2008.
Mam kilka pytań:

1. Miga kontrolka "Otwarte drzwi". Sprzedający powiedział że to kontakt na tylnej klapie. Gdzie w zamku szukać przyczyny?
2. "Świruje" centralny zamek. Po wyciągnięciu kluczyka, jak nie zgaśnie radio, to samochodu nie można zamknąć z pilota. Trzeba parę razy przekręcić kluczyk w pozycje "2", wyciągnąć i dopiero jak zgaśnie radio to normalnie się zamyka. Gdzie może tkwić problem?


Z góry dzięki za podpowiedzi.
_________________
Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4810
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pon 17 Sie 2020, 20:28
Temat postu:

Re: VITO 2,2 CDI, 150 KM, 2008. Pare pytań pozakupowych.


baton208 napisał:
Miga kontrolka "Otwarte drzwi". Sprzedający powiedział że to kontakt na tylnej klapie. Gdzie w zamku szukać przyczyny?

Sprzedający powiedział - a ja bym mu z góry nie wierzył. Historia jest zawsze podobna: kupujący wykrywa usterkę której nie było w ogłoszeniu, a sprzedający na to, że to prosta sprawa do naprawienia, że on wie, która część jest popsuta i to naprawdę kilka złotych. No to czegoś łąjzo tego nie zrobiła jak to parę złotych? Znając mentalność takich ludzików to będzie rżnął (niestety) głupa do końca. Natomiast odnośnie zamka w klapie, to zdarza się, że jest źle wyregulowany zamek i klapą trzeba dobrze walnąć, żeby dobrze się zamknęła. Jak się ją tylko "klepnie" to zamknie się na pierwszy zatrzask i kontrolka świeci...

baton208 napisał:
"Świruje" centralny zamek. Po wyciągnięciu kluczyka, jak nie zgaśnie radio, to samochodu nie można zamknąć z pilota. Trzeba parę razy przekręcić kluczyk w pozycje "2", wyciągnąć i dopiero jak zgaśnie radio to normalnie się zamyka. Gdzie może tkwić problem?

Tu trzeba rozwinąć odpowiedzi. Bo jedną z przyczyn usterki zamykania z pilota może być wyżej wspomniana kontrolka otwartych drzwi. Po co sterownik ma uruchamiać centralny zamek jeżeli drzwi są otwarte?
Druga możliwa przyczyna wymaga krótkiego objaśnienia: Stacyjka w tym aucie nie ma tzw. "kostki" jak to było w maluchu, tylko impulsami elektrycznymi załącza przekaźniki w module SAM (pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika).
Jest prawdopodobne że przekaźnik odpowiadający za zasilanie radia po prostu się "skleja". Jest to zjawisko znane w procesie zużywania się przekaźnika: na stykach powstają wżery które działają jak kotwice uniemożliwiając rozwarcie styków. Jeżeli jest sygnał do zasilania radia - to znaczy, że kluczyk jest w stacyjce. A jak jest kluczyk w stacyjce - to guziki na kluczyku są nieaktywne. Tak więc zacznij od wymiany przekaźnika zasilającego radio. Oryginalna instrukcja obsługi zawierała spis bezpieczników i przekaźników - poszukiwany ma oznaczenie "15R"
Na zakończenie mogę dodać, że zarówno usterki z czujników z drzwi jak i wysterowanie przekaźników zasilających są uwidocznione na ekranie komputera serwisowego Star Diagnose. Pokaże dokładnie które drzwi świrują, i który przekaźnik się nie wyłącza po wyjęciu kluczyka.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
baton208
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 1349
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lanckorona/Małopolska
Posiadane auto: Volvo xc90 T6.
Piwa: 100/17
Wysłany: Nie 23 Sie 2020, 18:47
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) VITO 2,2 CDI, 150 KM, 2008. Pare pytań pozakupowych.


Gerri, dzięki za odpowiedź. Samochód stoi w serwisie, wszystkie uwagi przekazane mechanikowi.
Mam jeszcze pytanie. Mechanik orzekł że żeby wymienić olej to trzeba najpierw wymienić podkładki pod wtryskami (podobno wg. niego po wymianie podkładek i tak trzeba będzie jeszcze raz wymienić olej, więc teraz będzie to generacja kosztów). Pytanie moje dotyczy jednakże tych podkładek. Mechanik stwierdził że żeby wymienić podkładki musi wyciągać silnik bo nie ma dostępu do wszystkich wtrysków. Jak wiadomo wyciągnięcie silnika to spory koszt, stąd moje pytanie czy to jest rzeczywiście konieczna operacja? Silnik 2.2 CDI 150KM rok prod. 2008.
_________________
Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4810
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 23 Sie 2020, 19:42
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) VITO 2,2 CDI, 150 KM, 2008. Pare pytań pozakupowych.


baton208 napisał:
Jak wiadomo wyciągnięcie silnika to spory koszt, stąd moje pytanie czy to jest rzeczywiście konieczna operacja?

A skąd my mamy to wiedzieć? To on powinien tobie wyłuszczyć co jest powodem.
Podkładki wymienia się w zasadzie w trzech przypadkach:
- jak się wymienia wtrysk (sprawa oczywista)
- jeżeli w czasie pracy silnika słychać "psykpsykpsykpsykpsykpsyk" z okolic wtrysków co świadczy o nieszczelności i wydostawaniu się "kompresji". Również w tym przypadku wymieniamy JEDNĄ uszkodzoną uszczelkę/podkładkę
- jeżeli w okolicy gniazda wtrysku gromadzi sie szlaka powstała z wydostających się poprzez nieszczelność spalin. Szlaki gromadzi się coraz więcej i jak się sprawę zaniedba, to wygląda to tak:

Pierwsze jednak słyszę, żeby do wymiany tych podkładek wyciągać w modelu 639 silnik(!!!)
Albo gościu jest kompletnym laikiem, albo nigdy tego nie robił, albo (wybacz) wyczuł naiwniaka któremu można wcisnąć ciemnotę. Wystarczy przyjrzeć się całości i pomyśleć: jak masz mało miejsca, to po prostu zdemontuj podszybie!
Tak więc odwiedź gościa, i zadaj mu pytanie: co jest powodem wymiany podkładek i konieczności wyciągania silnika? (wszak to twoje pieniądze - masz prawo wiedzieć i podjąć decyzję) Tylko uważaj: bo jak będzie miał możliwość się przygotować, to wystarczy poluzować śrubę mocującą wtrysk i "psykpsyk" będzie wyraźnie słyszalne. Niech ci pokaże szlakę na głowicy - wtedy ok. Wymiana podkładki jest konieczna - ale nie wyciąganie silnika!
Sprawa następna: jakie do ch ole ry jest powiązanie wymiany tych uszczelek z wymianą oleju ????????? To tak, jakby ci powiedział, że jak wymieniasz opony - to również musisz wymienić olej w silniku! Dokładnie taki sam związek!!!
Tak więc mocno uważaj na tego gościa! Bo albo to szczyt indolencji - albo szczwany lis zerkający na twój portfel. W pierwszym przypadku ucierpi auto - w drugim twoje finanse. UWAŻAJ!
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes Vito ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes Vito »

Opinie o samochodach Mercedes Vito - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Vito ) Porady, problemy techniczne


MercedesE 280

24 990

2006r.

291 986 km

pomorskie

MercedesGL 450

79 990

2010r.

229 953 km

pomorskie

MercedesA 180

13 990

2008r.

198 000 km

małopolskie

MercedesE 350

69 900

2013r.

252 000 km

kujawsko-pomorskie

MercedesB 170

19 900

2006r.

179 513 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System