VITO 2,2 CDI, 150 KM, 2008. Pare pytań pozakupowych.
Witam.
Kilka dni temu stałem się posiadaczem samochodu spod znaku "gwiazdy". VITO 2.2 CDI,150 KM, 2008.
Mam kilka pytań:
1. Miga kontrolka "Otwarte drzwi". Sprzedający powiedział że to kontakt na tylnej klapie. Gdzie w zamku szukać przyczyny?
2. "Świruje" centralny zamek. Po wyciągnięciu kluczyka, jak nie zgaśnie radio, to samochodu nie można zamknąć z pilota. Trzeba parę razy przekręcić kluczyk w pozycje "2", wyciągnąć i dopiero jak zgaśnie radio to normalnie się zamyka. Gdzie może tkwić problem?
Z góry dzięki za podpowiedzi. _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pon 17 Sie 2020, 20:28
Temat postu:
Re: VITO 2,2 CDI, 150 KM, 2008. Pare pytań pozakupowych.
baton208 napisał:
Miga kontrolka "Otwarte drzwi". Sprzedający powiedział że to kontakt na tylnej klapie. Gdzie w zamku szukać przyczyny?
Sprzedający powiedział - a ja bym mu z góry nie wierzył. Historia jest zawsze podobna: kupujący wykrywa usterkę której nie było w ogłoszeniu, a sprzedający na to, że to prosta sprawa do naprawienia, że on wie, która część jest popsuta i to naprawdę kilka złotych. No to czegoś łąjzo tego nie zrobiła jak to parę złotych? Znając mentalność takich ludzików to będzie rżnął (niestety) głupa do końca. Natomiast odnośnie zamka w klapie, to zdarza się, że jest źle wyregulowany zamek i klapą trzeba dobrze walnąć, żeby dobrze się zamknęła. Jak się ją tylko "klepnie" to zamknie się na pierwszy zatrzask i kontrolka świeci...
baton208 napisał:
"Świruje" centralny zamek. Po wyciągnięciu kluczyka, jak nie zgaśnie radio, to samochodu nie można zamknąć z pilota. Trzeba parę razy przekręcić kluczyk w pozycje "2", wyciągnąć i dopiero jak zgaśnie radio to normalnie się zamyka. Gdzie może tkwić problem?
Tu trzeba rozwinąć odpowiedzi. Bo jedną z przyczyn usterki zamykania z pilota może być wyżej wspomniana kontrolka otwartych drzwi. Po co sterownik ma uruchamiać centralny zamek jeżeli drzwi są otwarte?
Druga możliwa przyczyna wymaga krótkiego objaśnienia: Stacyjka w tym aucie nie ma tzw. "kostki" jak to było w maluchu, tylko impulsami elektrycznymi załącza przekaźniki w module SAM (pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika).
Jest prawdopodobne że przekaźnik odpowiadający za zasilanie radia po prostu się "skleja". Jest to zjawisko znane w procesie zużywania się przekaźnika: na stykach powstają wżery które działają jak kotwice uniemożliwiając rozwarcie styków. Jeżeli jest sygnał do zasilania radia - to znaczy, że kluczyk jest w stacyjce. A jak jest kluczyk w stacyjce - to guziki na kluczyku są nieaktywne. Tak więc zacznij od wymiany przekaźnika zasilającego radio. Oryginalna instrukcja obsługi zawierała spis bezpieczników i przekaźników - poszukiwany ma oznaczenie "15R"
Na zakończenie mogę dodać, że zarówno usterki z czujników z drzwi jak i wysterowanie przekaźników zasilających są uwidocznione na ekranie komputera serwisowego Star Diagnose. Pokaże dokładnie które drzwi świrują, i który przekaźnik się nie wyłącza po wyjęciu kluczyka.
Re: ( Mercedes Vito ) VITO 2,2 CDI, 150 KM, 2008. Pare pytań pozakupowych.
Gerri, dzięki za odpowiedź. Samochód stoi w serwisie, wszystkie uwagi przekazane mechanikowi.
Mam jeszcze pytanie. Mechanik orzekł że żeby wymienić olej to trzeba najpierw wymienić podkładki pod wtryskami (podobno wg. niego po wymianie podkładek i tak trzeba będzie jeszcze raz wymienić olej, więc teraz będzie to generacja kosztów). Pytanie moje dotyczy jednakże tych podkładek. Mechanik stwierdził że żeby wymienić podkładki musi wyciągać silnik bo nie ma dostępu do wszystkich wtrysków. Jak wiadomo wyciągnięcie silnika to spory koszt, stąd moje pytanie czy to jest rzeczywiście konieczna operacja? Silnik 2.2 CDI 150KM rok prod. 2008. _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 23 Sie 2020, 19:42
Temat postu:
Re: ( Mercedes Vito ) VITO 2,2 CDI, 150 KM, 2008. Pare pytań pozakupowych.
baton208 napisał:
Jak wiadomo wyciągnięcie silnika to spory koszt, stąd moje pytanie czy to jest rzeczywiście konieczna operacja?
A skąd my mamy to wiedzieć? To on powinien tobie wyłuszczyć co jest powodem.
Podkładki wymienia się w zasadzie w trzech przypadkach:
- jak się wymienia wtrysk (sprawa oczywista)
- jeżeli w czasie pracy silnika słychać "psykpsykpsykpsykpsykpsyk" z okolic wtrysków co świadczy o nieszczelności i wydostawaniu się "kompresji". Również w tym przypadku wymieniamy JEDNĄ uszkodzoną uszczelkę/podkładkę
- jeżeli w okolicy gniazda wtrysku gromadzi sie szlaka powstała z wydostających się poprzez nieszczelność spalin. Szlaki gromadzi się coraz więcej i jak się sprawę zaniedba, to wygląda to tak:
Pierwsze jednak słyszę, żeby do wymiany tych podkładek wyciągać w modelu 639 silnik(!!!)
Albo gościu jest kompletnym laikiem, albo nigdy tego nie robił, albo (wybacz) wyczuł naiwniaka któremu można wcisnąć ciemnotę. Wystarczy przyjrzeć się całości i pomyśleć: jak masz mało miejsca, to po prostu zdemontuj podszybie!
Tak więc odwiedź gościa, i zadaj mu pytanie: co jest powodem wymiany podkładek i konieczności wyciągania silnika? (wszak to twoje pieniądze - masz prawo wiedzieć i podjąć decyzję) Tylko uważaj: bo jak będzie miał możliwość się przygotować, to wystarczy poluzować śrubę mocującą wtrysk i "psykpsyk" będzie wyraźnie słyszalne. Niech ci pokaże szlakę na głowicy - wtedy ok. Wymiana podkładki jest konieczna - ale nie wyciąganie silnika!
Sprawa następna: jakie do ch ole ry jest powiązanie wymiany tych uszczelek z wymianą oleju ????????? To tak, jakby ci powiedział, że jak wymieniasz opony - to również musisz wymienić olej w silniku! Dokładnie taki sam związek!!!
Tak więc mocno uważaj na tego gościa! Bo albo to szczyt indolencji - albo szczwany lis zerkający na twój portfel. W pierwszym przypadku ucierpi auto - w drugim twoje finanse. UWAŻAJ!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Vito ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.