Dołączył: 05 Paź 2020 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: G klasa 240GD wolf
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 05 Paź 2020, 19:42
Temat postu:
Prędkościomiesz W460 240GD wolf, długie podwozie
Dzień dobry,
Jestem póki co szczęśliwym posiadaczem mercedesa klasy g z 1987 roku z armii duńskiej. Samochód jest po naprawach blacharskich i raczej zachowany w oryginale z ewentualnymi wojskowymi naprawami(o dziwo nie ma wcale druciarstwa). Parę drobnych usterek udało mi się naprawić samemu, choć ten nie znam się za bardzo na mechanice prędkościomierza. Problem polega na tym, że nie wskazuje on poprawnej prędkości, a zamiast tego lata w różnym zakresie jak szalony(przy małych prędkościach nawet od 0km/h do 140km/h). Problem co prawda może leżeć w wyszczerbionej zębatce albo jakiejś lince prędkościomierza, ale pytam, gdyż może ktoś z Was miał podobny problem i musiał się z nim mierzyć. Chciałbym naprawy tego samochodu przeprowadzać w miarę możliwości samemu, aby nauczyć się paru rzeczy oraz już sam dla siebie zrozumieć jak działają wszystkie mechanizmy w tym autku.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Wto 06 Paź 2020, 22:11
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa G ) Prędkościomiesz W460 240GD wolf, długie podwozie
W tych latach prędkościomierz napędzany był linką. Można sobie zajrzeć na jeden z wielu tzw. EPC w internecie:
https://www.ilcats.ru/mercedes/?function=getParts&class=2&catalog=350&aggtype=FG&model=460310&group=54&subgroup=585
Czyli układ jak najbardziej klasyczny, i takie są jego usterki. Linka w pancerzu musi działać płynnie. Jeżeli w pancerzu będzie sucho, jeżeli dostanie sia tam woda, to linka nie będzie obracać się płynnie - będzie obracać się "szarpliwie" co oczywiście będzie się przekładaĆ na wskazanie szybkościomierza. Druga z przyczyn: linka powinna mieć jak najmniejsze zagięcia - każde "kolano" będzie zakłócać płynność ruchu linki. Możesz wyjąć szybkościomierz, i dopasować jakiś podobny trzpień który można umocować w wiertarce i w ten sposób uruchomić na próbę szybkościomierz obserwując, czy wskazówka zachowuje się płynnie. Jeżeli dojdziesz do wniosku, że winna jest linka, to po odłączeniu jej od szybkościomierza można w pancerz wpuszczać kroplami od góry gęsty olej. Jak spłynie w dół i przesmaruje linkę na całej długości to być może sytuacja sie poprawi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa G ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.