-problem jest od sierpnia 2008r.
-dwie wizyty w serwisie Mercedesa
- problem ( wysokie cieśnienie w układzie chłodzenia silnika, które powoduje wyrzucanie płynu na zewnątrz silnika przez rurkę nadmiaru, wysokie ciśnienie powoduje wysadzanie przewodu gumowego łączącego silnik za zbiorniczkiem wyrównawczym układu chłodzenia, który zamiast korka zamontowano i w ciągu kilkunastu sekund osiągnęła wartość 2 atmosfer ( 2 MPA ). Diagnoza serwisu – pęknięcie uszczelki pod głowicą lub pękniecie głowicy.
Jednoczesnie, kilka razy przy pierwszej wizycie we wrześniu 2008 i w stycznie 2009 badano płyn chodzenia na obecności dwutlenku węgla, który przy pękniętej uszczelce lub głowicy silnika pojawiałby się w układzie chłodzenia. Płyn nie wykazał żadnej zmiany koloru. Przez ten okres przejechałem ok. 10 tys km, ale z korkiem układu chłodzenia bez dolnej uszczelki. Dodatkowy problem, który się pojawił się w okresie zimowy to brak ogrzewania nagrzewnicy przy temperaturze silnika powyżej 80 stopni . Temperatura silnika w czasie jazdy wacha się od 80 do 90 stopni.
Może ktoś bedzie wiedział o co chodzi. Proszę o pomoc bo serwis rozkłada ręce _________________ Tomek
Re: ( Mercedes Vito ) wysokie cieśnienie w układzie chłodzenia silnika
Witam a czy sprawdzales termostat czy ci sie nie zawiesil i dlatego jak sie nie otwozy to bedzie w ukladzie wysokie csinienie i nie bedzie ogrzewania termostat niejest zbyt drogi chyba to go wymien i sprawdzi czy korek od plynu chlodzenia jest drozny bo musi byc drozny jak nie bedzie to bedziesz mial caly czas csinienie w ukladzie i jak przy niesprawnym korku czy termostacie to bedzie obiaw jakby to byla uszczelka pod glowica. Pozdrawiam
Re: ( Mercedes Vito ) wysokie cieśnienie w układzie chłodzenia silnika
kolega ma rację najpierw sprawdz termostat jesli nie masz grzania sugerował bym sprawdzenie przelewu plynu chlodzącego jest tocienka gumowa rurka ktora biegnie do naczynka wzbiorczego jesli jest zapchana to nie będziesz mial obiegu i wysokie cisnienie w ukladzie chlodzenia tak bylo u mnie _________________ robert
Re: ( Mercedes Vito ) wysokie cieśnienie w układzie chłodzenia silnika
Wymieniłem termostat, korek układu chłodzenia, wężyk gumowy odprowadzający nadmiar płynu jest drożny.
Silnik nadal się grzeje, temp. do 90 stopni, wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia, brak ogrzewania przy temp . silnika pow 80 stopni. czy uszkodzona moze byc juz tylko uszczelka pod glowica lub glowica ? _________________ Tomek
Re: ( Mercedes Vito ) wysokie cieśnienie w układzie chłodzenia silnika
Przerabialem juz taki temat u siebie. Objawy mialem identyczne. To wszystko co robiles do tej pory, ma tylko posredni zwiazek z usterka, a glowna przyczyna to dostawanie sie spalin do ukladu chlodzenia. PEKNIETA GLOWICA.
Re: ( Mercedes Vito ) wysokie cieśnienie w układzie chłodzenia silnika
100% pęknięta głowica. Tez to miałem. Porządny serwis regeneracji głowic w ciemno mi powiedział gdzie jest pęknięcie no i tak było. To podobno częsta przypadłość CDI.
WITAM
Przerabiałem ten temat i wszystko wskazuje na rozszczelniona głowice ,czyli mikro pękniecie w głowicy i ciśnienie ucieka do płynu chłodzącego, moze być uszczelka , ale stawiam na głowice
Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 33 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pionki Posiadane auto: Vito 110D 2.3 1998r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 05 Wrz 2011, 20:17
Temat postu:
Re: ( Mercedes Vito ) wysokie cieśnienie w układzie chłodzenia silnika
Chciałbym się dołączyć za pozwoleniem.
Mam podobne objawy tyle,że to Vito110D 2.3.
U mnie jest może trochę lepiej bo mam ogrzewanie, jak jadę temperatura w normie.Nie całe 80st.C. Problemem są tylko spore korki. Wtedy temperatura wzrasta do ponad 100st.C i ciśnienie wywala mi płyn "ściągając" węża przy zbiorniczku wyrównawczym. zaciskam obrączkę i w korku znowu to samo.
Podczas jazdy jest .O.K.
Muszę chyba sprawdzić czy włącza się wentylator i przy jakiej temperaturze.
Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lee Posiadane auto: A-140 2000
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 12 Wrz 2011, 20:12
Temat postu:
Re: ( Mercedes Vito ) wysokie cieśnienie w układzie chłodzenia silnika
Witam
Mam Vito 108 i identyczne objawy. Czy trudno jest samemu zdjac glowice? Chodzi mi o dostep i jakies tricki ktorych po drodze mozna oczekiwac.
Pozdrawiam
Re: ( Mercedes Vito ) wysokie cieśnienie w układzie chłodzenia silnika
W 108 głowicę ściąga się bez problemu.
benek54 wentylator powinien się włączyć przy ok 110 st C _________________ nie ma głupich pytań są tylko głupie odpowiedzi.
Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 33 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pionki Posiadane auto: Vito 110D 2.3 1998r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 13 Wrz 2012, 13:17
Temat postu:
Re: ( Mercedes Vito ) wysokie cieśnienie w układzie chłodzenia silnika
[quote=benek54 wentylator powinien się włączyć przy ok 110 st C[/quote]
Rozumiem,że do 110 st.C nie powinno nigdzie wywalać płynu chłodzącego i po 110 st.C powinien zadziałać wentylator?Obniżyć temp. i się wyłączyć?
Co sprawdzić jeśli się nie włącza?Bezpiecznik od wentylatora jest chyba pod siedzeniem kierowcy (60 czy 30A?)? Czy tak? Jeśli tak to jest dobry.Wszystkie bezpieczniki pod siedzeniem są sprawne.
Jak sprawdzić czy wentylator w ogóle chodzi (może jakoś na krótko,przez chwilę)?Czy wcześniejsze włączenie wentylatora (może włącznik dodatkowy w kabinie) w okolicach 80-95st.C zatrzyma wzrost temperatury?
Jeszcze jedno.
Czy może być sytuacja odwrotna? Tzn.:że podczas drgań (kiepska opaska zaciskowa) zsuwa się przewód gumowy ze zbiorniczka wyrównawczego, pewna ilość płynu wyleci,przez co jest go mniej i temperatura na wskaźniku rośnie.Czy jeśli przewód nie będzie spadał ze zbiorniczka (zacisnę dwoma opaskami) ciśnienie może rozwalić coś innego?Czy termostat ma coś do tego?Gdzie się znajduje?
Jak sprawdzić drożność korka wlewu płynu?
Ogrzewanie działa prawidłowo.Jeśli auto jedzie temperatura jest także stała.
Problem jest jeśli trzeba stać w dużych korkach.
Re: ( Mercedes Vito ) wysokie cieśnienie w układzie chłodzenia silnika
Panowie ja mam taki problem że podczas jazdy ciągłej powyżej 100 km daje temperaturę do 110 a po włączeniu wentylacje na ciepłe powietrze do kabiny temperatura silnika spada i jest ok
i dzieje sie to wtedy jak jest wentylacja ustawiona na zimne powietrze . Co to morze być ???
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Vito ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.