Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes Vito ) wysokie cieśnienie w układzie chłodzenia silnika



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes Vito ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tciolek

Czytelnik



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łomża
Posiadane auto: Mercedes; vito 108; 2,3 D; 1998
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 18 Sty 2009, 01:00
Temat postu:

wysokie cieśnienie w układzie chłodzenia silnika


-problem jest od sierpnia 2008r.
-dwie wizyty w serwisie Mercedesa
- problem ( wysokie cieśnienie w układzie chłodzenia silnika, które powoduje wyrzucanie płynu na zewnątrz silnika przez rurkę nadmiaru, wysokie ciśnienie powoduje wysadzanie przewodu gumowego łączącego silnik za zbiorniczkiem wyrównawczym układu chłodzenia, który zamiast korka zamontowano i w ciągu kilkunastu sekund osiągnęła wartość 2 atmosfer ( 2 MPA ). Diagnoza serwisu – pęknięcie uszczelki pod głowicą lub pękniecie głowicy.
Jednoczesnie, kilka razy przy pierwszej wizycie we wrześniu 2008 i w stycznie 2009 badano płyn chodzenia na obecności dwutlenku węgla, który przy pękniętej uszczelce lub głowicy silnika pojawiałby się w układzie chłodzenia. Płyn nie wykazał żadnej zmiany koloru. Przez ten okres przejechałem ok. 10 tys km, ale z korkiem układu chłodzenia bez dolnej uszczelki. Dodatkowy problem, który się pojawił się w okresie zimowy to brak ogrzewania nagrzewnicy przy temperaturze silnika powyżej 80 stopni . Temperatura silnika w czasie jazdy wacha się od 80 do 90 stopni.

Może ktoś bedzie wiedział o co chodzi. Proszę o pomoc bo serwis rozkłada ręce
_________________
Tomek
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
sylwester217

Auto Maniak



Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 1441
Skąd jesteś (miejscowość / region): Cork, Sosnowiec, Przedbórz
Posiadane auto: W203 C180 ,W211E200 ,W210 E240,W168 A140,W212 E250, E300 Hybrid, VIANO 639,
Piwa: 53/0
Wysłany: Nie 18 Sty 2009, 01:19
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) wysokie cieśnienie w układzie chłodzenia silnika


Witam a czy sprawdzales termostat czy ci sie nie zawiesil i dlatego jak sie nie otwozy to bedzie w ukladzie wysokie csinienie i nie bedzie ogrzewania termostat niejest zbyt drogi chyba to go wymien i sprawdzi czy korek od plynu chlodzenia jest drozny bo musi byc drozny jak nie bedzie to bedziesz mial caly czas csinienie w ukladzie i jak przy niesprawnym korku czy termostacie to bedzie obiaw jakby to byla uszczelka pod glowica. Pozdrawiam
Powrót do góry
robercik 9924

Debiutant



Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): STZRYZOW
Posiadane auto: mercedes vito 112 cdi 2,2 2000
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 18 Sty 2009, 20:17
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) wysokie cieśnienie w układzie chłodzenia silnika


kolega ma rację najpierw sprawdz termostat jesli nie masz grzania sugerował bym sprawdzenie przelewu plynu chlodzącego jest tocienka gumowa rurka ktora biegnie do naczynka wzbiorczego jesli jest zapchana to nie będziesz mial obiegu i wysokie cisnienie w ukladzie chlodzenia tak bylo u mnie
_________________
robert
Powrót do góry
tciolek

Czytelnik



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łomża
Posiadane auto: Mercedes; vito 108; 2,3 D; 1998
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 20 Sty 2009, 18:21
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) wysokie cieśnienie w układzie chłodzenia silnika


Wymieniłem termostat, korek układu chłodzenia, wężyk gumowy odprowadzający nadmiar płynu jest drożny.
Silnik nadal się grzeje, temp. do 90 stopni, wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia, brak ogrzewania przy temp . silnika pow 80 stopni. czy uszkodzona moze byc juz tylko uszczelka pod glowica lub glowica ?
_________________
Tomek
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
blackleon

Czytelnik



Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sulejówek
Posiadane auto: Vito 112CDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 22 Sty 2009, 09:28
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) wysokie cieśnienie w układzie chłodzenia silnika


Przerabialem juz taki temat u siebie. Objawy mialem identyczne. To wszystko co robiles do tej pory, ma tylko posredni zwiazek z usterka, a glowna przyczyna to dostawanie sie spalin do ukladu chlodzenia. PEKNIETA GLOWICA.
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Czw 22 Sty 2009, 09:28
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Dreamerek

Czytelnik



Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 5


Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 02 Mar 2009, 21:37
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) wysokie cieśnienie w układzie chłodzenia silnika


100% pęknięta głowica. Tez to miałem. Porządny serwis regeneracji głowic w ciemno mi powiedział gdzie jest pęknięcie no i tak było. To podobno częsta przypadłość CDI.
Powrót do góry
dpnavito

Czytelnik



Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 4

Posiadane auto: vito112 cdi l 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 25 Mar 2009, 11:03
Temat postu:

wysokie cisnienie!!?


WITAM
Przerabiałem ten temat i wszystko wskazuje na rozszczelniona głowice ,czyli mikro pękniecie w głowicy i ciśnienie ucieka do płynu chłodzącego, moze być uszczelka , ale stawiam na głowice
Powrót do góry
majchel

Czytelnik



Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Neustadt/Niemcy
Posiadane auto: MB Vito cdi 110 2,2 2000
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 08 Mar 2011, 21:43
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) wysokie cieśnienie w układzie chłodzenia silnika


Niestety musze dolaczyc do kolegow wyzej Glowica. juz to przerabialem pozdrowienia
Powrót do góry
benek54

Debiutant



Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pionki
Posiadane auto: Vito 110D 2.3 1998r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 05 Wrz 2011, 20:17
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) wysokie cieśnienie w układzie chłodzenia silnika


Chciałbym się dołączyć za pozwoleniem.
Mam podobne objawy tyle,że to Vito110D 2.3.
U mnie jest może trochę lepiej bo mam ogrzewanie, jak jadę temperatura w normie.Nie całe 80st.C. Problemem są tylko spore korki. Wtedy temperatura wzrasta do ponad 100st.C i ciśnienie wywala mi płyn "ściągając" węża przy zbiorniczku wyrównawczym. zaciskam obrączkę i w korku znowu to samo.
Podczas jazdy jest .O.K.
Muszę chyba sprawdzić czy włącza się wentylator i przy jakiej temperaturze.
Powrót do góry
grzeltar

Debiutant



Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lee
Posiadane auto: A-140 2000
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 12 Wrz 2011, 20:12
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) wysokie cieśnienie w układzie chłodzenia silnika


Witam
Mam Vito 108 i identyczne objawy. Czy trudno jest samemu zdjac glowice? Chodzi mi o dostep i jakies tricki ktorych po drodze mozna oczekiwac.
Pozdrawiam
Powrót do góry
broniu72

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 314
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świnoujście
Posiadane auto: Vito 108D i S220 3,2CDI
Piwa: 10/0
Wysłany: Pon 12 Wrz 2011, 23:04
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) wysokie cieśnienie w układzie chłodzenia silnika


W 108 głowicę ściąga się bez problemu.
benek54 wentylator powinien się włączyć przy ok 110 st C
_________________
nie ma głupich pytań są tylko głupie odpowiedzi.
Powrót do góry
grzeltar

Debiutant



Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lee
Posiadane auto: A-140 2000
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 16 Wrz 2011, 00:41
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) wysokie cieśnienie w układzie chłodzenia silnika


Ja juz pomocy nie potrzebuje, sprzedalem zloma. Dziekuje, przepraszam.
Powrót do góry
benek54

Debiutant



Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pionki
Posiadane auto: Vito 110D 2.3 1998r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 13 Wrz 2012, 13:17
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) wysokie cieśnienie w układzie chłodzenia silnika


[quote=benek54 wentylator powinien się włączyć przy ok 110 st C[/quote]

Rozumiem,że do 110 st.C nie powinno nigdzie wywalać płynu chłodzącego i po 110 st.C powinien zadziałać wentylator?Obniżyć temp. i się wyłączyć?
Co sprawdzić jeśli się nie włącza?Bezpiecznik od wentylatora jest chyba pod siedzeniem kierowcy (60 czy 30A?)? Czy tak? Jeśli tak to jest dobry.Wszystkie bezpieczniki pod siedzeniem są sprawne.
Jak sprawdzić czy wentylator w ogóle chodzi (może jakoś na krótko,przez chwilę)?Czy wcześniejsze włączenie wentylatora (może włącznik dodatkowy w kabinie) w okolicach 80-95st.C zatrzyma wzrost temperatury?
Jeszcze jedno.
Czy może być sytuacja odwrotna? Tzn.:że podczas drgań (kiepska opaska zaciskowa) zsuwa się przewód gumowy ze zbiorniczka wyrównawczego, pewna ilość płynu wyleci,przez co jest go mniej i temperatura na wskaźniku rośnie.Czy jeśli przewód nie będzie spadał ze zbiorniczka (zacisnę dwoma opaskami) ciśnienie może rozwalić coś innego?Czy termostat ma coś do tego?Gdzie się znajduje?
Jak sprawdzić drożność korka wlewu płynu?
Ogrzewanie działa prawidłowo.Jeśli auto jedzie temperatura jest także stała.
Problem jest jeśli trzeba stać w dużych korkach.
Powrót do góry
Qnisz

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 811
Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie
Posiadane auto: niegdyś Mercedes W140 S320 LPG; Mercedes W220 S500 306KM 2000; Chysler Grand Voyager LE 3,3 LPG 2000; Honda CBR 1100 XX 164KM
Piwa: 38/0
Wysłany: Sob 30 Mar 2013, 00:03
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) wysokie cieśnienie w układzie chłodzenia silnika


Moim zdaniem nie włącza się wentylator.
Rurek nie powinno powywalać bo korek jest bezpiecznikiem ciśnienia - korek reguluje ciśnienie i w razie zbytniego wzrostu uchyla się grzybek.
_________________
www.qnisz.pl
Silniki Falowniki
Motoreduktory
Przekładnie
Wibratory Przemysłowe
'ZPA'
Powrót do góry
skype status
suchy87

Czytelnik



Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): RZ
Posiadane auto: vito 110 CDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 20 Cze 2013, 23:09
Temat postu:

Re: ( Mercedes Vito ) wysokie cieśnienie w układzie chłodzenia silnika


Panowie ja mam taki problem że podczas jazdy ciągłej powyżej 100 km daje temperaturę do 110 a po włączeniu wentylacje na ciepłe powietrze do kabiny temperatura silnika spada i jest ok
i dzieje sie to wtedy jak jest wentylacja ustawiona na zimne powietrze . Co to morze być ???
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes Vito ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes Vito »

Opinie o samochodach Mercedes Vito - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Vito ) Porady, problemy techniczne


MercedesA 170

15 490

2005r.

219 831 km

pomorskie

MercedesC 180

39 900

2011r.

162 272 km

mazowieckie

MercedesGLC 220

178 900

2018r.

68 000 km

mazowieckie

MercedesA 180

92 600

2021r.

58 000 km

mazowieckie

MercedesC 180

18 000

1996r.

296 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System