Witam Serdecznie.
Zastanawia mnie jedna rzecz, byłem dzisiaj na ustawianiu zbieżności na przodzie, bo wiadomym jest, iż na tyle się nic nie ustawia w A-klasie, bo tam jest sztywno - belka, wahacz... W serwisie powiedzieli mi, że tylne koła wychodzą trochę poza tolerancję, która to niby winna sięgać co najwyżej coś 1 stopień, a w moim aucie jest to jakieś 2 stopnie. Powiedziano mi, że niby przez to mogą zdzierać się szybciej opony. Ja tam nie widzę jakiegoś szybszego ścierania, ale mam pytanie do Was, drodzy forumowicze.
Czym może być spowodowany ten większy przechył kół? Czy w ogóle ten przechył wychodzi poza normę? Może A-klasy tak po prostu mają, a w servo się nie znają? A jeżeli znają się, i mają rację z tą tolerancją, to co mogłoby zniwelować ten niedobry pochył? Pewnie wymianka zawieszenia w tyle. xD
Jeszcze jedno, niedawno wymieniono końcówki drążków kierowniczych, stabilizatora, łącznik i bla bla bla. Po owej wymianie zaczęło coś piszczeć/trzeszczeć (na pewno nie jest to pukanie). Zastanawiam się czy może wystarczy nasmarować gumy?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zbieżność (geometria) w tyle A-klasy
Witam tył moze byc pochylony jak beda uszkodzone lozyska na wahaczach tylnych i dlatego sie zmienia pochyl ale jak robili geometrie kol to powinni to najpierw sprawdzic, a ten zgrzyt to moze wystarczyc nasmarowanie ale czy napewno jest wszystko podokrecane??? Pozdrawiam
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zbieżność (geometria) w tyle A-klasy
Co do pochyłu, to nie ma 100% pewności, iż mogą być to łożyska na wahaczach tylnych? Tak się właśnie zastanawiam, bo mechanicy jak zaczną wymieniać to, tamto, owo i wyjdą łożyska, wahacze, belka... przerodzi się w tysiące. ;/
Co do trzeszczenia, to jestem przekonany na więcej niż 70%, że to gumy. Ten dźwięk to nie stukanie, i nie pojawia się na każdej dziurze/wyboju. To przypomina bardziej właśnie tarcie gumy o jakąś blachę/metal. Mechanior po wymianie części mówił mi, że wszystko dobrze podokręcał, ale dźwięk nie mija więc będę musiał uderzyć do niego jeszcze raz...
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zbieżność (geometria) w tyle A-klasy
Doczepię się pod swój temat aby nie rozpoczynać nowego. Byłem umówiony na zbieżność przedniej osi, koleś mi powiedział, że takowa nie może zostać wykonana w ich warsztacie, bo nie mają jakiejś rozpórki do ustawiania kątów nachylenia, a przynajmniej jest ona wymagana przy ustawianiu zbieżności w A-Klasie. Takie urządzenia pomiarowe mają warsztaty (i tutaj mi wymienił jeden oraz serwis Mercedesa). Ja do niego mówię: Panie, wykonywałem ostatnio zbieżność osi przedniej w jednym miejscu i nie było żadnego problemu, a Pan mi tu mówi o jakiejś rozpórce, bo bez niej, nie uda się dokładnie ustawić całej zbieżności? WTF? o_O -myślę sobie- I teraz pytanie do Was. Rzeczywiście do tego auta potrzeba jakieś niestworzone rzeczy przy ustawieniu geometrii kół przedniej osi, czy koleś wymigiwał mi się, bo po prostu nie mają przyrządzeń/aparatury do wykonywania kątów nachylenia? A dodam, że to nie jest garaż Zbyszka, a po prostu normalna stacja obsługi.
Bo na geometrię kół mają wpływ: kąt nachylenia kół, zwrotnicy, sworznia zwrotnicy i zbieżność kół. Może mu chodziło właśnie, że tylko są w stanie to ostatnie wykonać - zbieżność kół, a reszty nie? :\
Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Konin Posiadane auto: A170 diesel 2001 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 03 Lis 2009, 18:47
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zbieżność (geometria) w tyle A-klasy
Witam,
Niechciałbym zakładać nowego temetu więc napiszę tutaj.
Zakupiłem 3 tyg. temu A170 rocznik 2001. Zauważyłem od razu że tylne koła (a w szczególności jedno) jest lekko pochylone (minimalnie) ale za bardzo się tym nie przejmowałem.
Wczoraj wymieniłem koła na zimowe i wyraźnie widać, że tylny bieżnik jest bardzo nierównomiernie zdarty.
Po zakupie auta zrobiłem geometrię kół, ale nie zwracałem uwage na wydruk, który otrzymałem po ustawieniu zbieżności.
Dzisiaj obejrzałem ten wydruk i jest na nim zaznaczone że tylne koła sa pochylone poza dozwoloną tolerancje. Podjechałem do fachowca, który ustawiał zbieżność i powiedział mi, że w A klasie nie da się tego zmienić. Stwierdził, że jedynym wyjściem jest zmian całej belki.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zbieżność (geometria) w tyle A-klasy
Witam.Najpierw proponuje żebyś wziął auto na kanał i sprawdził dokładnie luzy na tylnej belce-chodzi o luzy boczne, czy nie ma luzów na łożyskach. Bo z tego co widze to kąt pochylenia koła jest poza tolerancją na obydwóch kołach prawie tak samo i to wyglada właśnie jak by był nadmierny luz na łożyskach. Jeśli była by uszkodzona belka to np. jedno koło było by na plusie a drugie na minusie. A jeśli są to łożyska to musisz je wymienić, a nie od razu belke, a w najgorszym wypadku wachacz jest do wymiany, chociaz jest mozliwość regeneracji wachacza. Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Nadwozie i podwozie
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.