pomocy sprinter 311 2.2 cdi nie pali jak zimny, a jak cieply to tez bardzo ciezko, w przewodzie od pompy wyskiego cisnienia pojawia sie powietrze, jak odpalony chodzi normalnie ale odpalicproblem
Witam miałem podobny problem i nie była to tania impreza ( na pierwszym i drugim cylindrze padły mi wtryski) koszt jednego to ok 1000 zl, proponuje przed wymianą sprawdz sobie cisnienie na magistrali jesli jest ok to ja obstawiam na wtryski. Powodzenia
jeśli masz powietrze w układzie paliwowym to zacznij od tego!
1.wymień oringi na przewodach paliwowych
2.wymień filtr paliwa(często są z podgrzewaczem)na zwykły
3.podaj paliwo z "obcego żródła"(pływak w zbiorniku-zdarza sie)
CDI musi mieć szczelny układ paliwowy
powodzenia
Witam a zobacz przy odpalaniu czy przez ten przezroczysty przewod przy filtrze paliwa nie idzie powietrze bo tak jak kolega pisze musi byc szczelne albo wtryskiwacz ci leje na przelewie i dlatego taki jest obiaw jak piszesz.Pozdrawiam
moja diagnoza: polski napęd kończy wtryskiwacze w cdi-kach. znajomy 'pompiarz' polecil mi dolewac troszke oleju miksol do paliwa. troszke tj 0,5litra na zbiornik. I dolewam tak co drugie tankowanie. Wrtyski maja lepsze smarowanie.
koledzy mam problem z zapalaniem z rozrusznika sprinter308cd
Zaczelo sie gdy zjezdzalem z promu, odpalil ale za drugim razem, potem pochodzil pare minut, zgasilem i spowrotem ten sam problem, jeszcze raz ta sama czynnosc i juz nie odpalil. Przyjechala pomoc i pokrecil 2-3 sek i odpalil. W domu doladowanie akuma, pokrecil odpalil trasa 50 km i nie zapali. Wiec wymienilem wtryski orginalny ( szok cena) idpalil na zimnym trasa 5 km pali, wiec ok, lecz niestety, trasa 350km i niepali. Na zaciag bez problemowo, wystarczy 1m lekko i trybi, lub w kolektor samozaplon i przekrecic stacyjke i pali. Pompe wymienialem na orginalna poltora roku temu, swiece wychodzi na to ze dzialaja jesli pali na zimnym (ktos je juz sprawdzal i podobno grzeja). Lecz jest coraz gorzej dzis juz nie odpalil nawet na zimnym.Prosze o pomoc. 308cdi 2002r :( _________________ Awaria za awaria a kilosy leca i mila za mila.
Dołączył: 12 Sie 2010 Posty: 23 Skąd jesteś (miejscowość / region): piotrkow Posiadane auto: meredes sprinter 210 d ,2,9 tdi, 99 r
Piwa: 2/0
Wysłany: Czw 25 Lis 2010, 20:48
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) 2.2 cdi nie pali
kolego.proponuje odkrecic srube na gornym deklu filtra paliwa i zobaczyc jaki jest poziom paliwa w nim.babelki powietrza nie maja nic wspolnego jak ktos wvzesniej napisal.poruszalem juz kiedys ten temat i wiele aut jezdzi bezproblemowo jesli powietrze idzie od filtra do pompy.miedzy innymi moj a naprawde powietrza jest mnostwo.malo tego poziom paliwa utrzymuje sie ponizej polowy filtra a pali na pol obrotu i chodzi jak szwajcarski zegarek.zreszta wielu mechanikow przytacza wiele przypadkow gdzie powietrze to normalka w autach i nie przeszkadza to w funkcjonowaniu.jesli wszystko ok z wtryskami zobaczylbym ten poziom paliwa.znam przypadek ze jesli paliwa bylo wystarczajaco duzo w przewodzie auto odpalalo bez problemu jesli natomiast za malo i auto nie zdazylo zaskoczyc nie bylo szans zapalenia go bez dolania paliwa bezposrednio do filtra.proponuje zalac filter do pelna i odpalic.oczywiscie zrobic to kilka razy.wszystko sie wyjasni przynajmniej z paliwem.w przypdadku ktory opisalem rozwiazalo zalozenie zaworka zwrotnego poniewaz pompa nie miala sily zaciagac paliwa do filtra krecac samym rozrusznikiem.w momencie gdy silnik juz zaskoczyl pompa miala na tyle obrotow ze ciagla paliwo.pozdrawiam
Diagnostyka i sprawdzenie równomierności wtrysku oraz ciśnienia na listwie RAIL. To powinno pomóc. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
2,2cdi 313rozrusznikiem nie pali na zapych na 1 metrze
Miałem kiedyś problem z 313 że na pych palił na dotyk a rozrusznikiem mogłem kręcić i nie było szans na uruchomienie.Poleciał czujnik za silnikiem koszt z wymianą w aso mercedes 600zł.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Wto 01 Lut 2011, 21:54
Temat postu:
Re: 2,2cdi 313rozrusznikiem nie pali na zapych na 1 metrze
maciek 315 napisał:
Miałem kiedyś problem z 313 że na pych palił na dotyk a rozrusznikiem mogłem kręcić i nie było szans na uruchomienie.Poleciał czujnik za silnikiem koszt z wymianą w aso mercedes 600zł.
Również wszyscy witamy Ciebie na forum!
Za silnikiem to nie jest czujnik - tylko zawór regulacyjny ciśnienia na rail-u.
Większość jego usterek to przepuszczanie paliwa poprzez niewielkie uszczelki za kilkanaście złotych.
My tu gadu gadu, a kolega z problemem zniknął nie wiadomo co się teraz z nim dzieje. I co to była za usterka, a szkoda. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
witam wszystkich ja miałem taki sam problem z moim sprinterem 311 cdi , po zrobieniu około 300 kilometrów zgasiłem auto i po 10 minutach próbowałem je odpalic i klapa dopiero po jakis 5-6 sekundach odpalał i tak było przez jakis miesiąc , na forach czytałem ze to najprawdopodobniej wtryskiwacze na przelewach bo cały układ miałem szczelny i nie łapał nigdzie powietrza , więc aby sprawdzic czy to wtryski na przelewach zamknełem powrót paliwa przed filtrem od strony silnika zaciskając żabką no i spróbowałem go odpalic sprinter odpalił bez problemu zgasiłem i ponowiłem jeszcze dwa razy zdjąłem zacisk z wężyka i ponownie spróbowałem odpalic ,odpalił i juz jakiś miesiąc pali bez problemu niewiem jakim cudem
Pierwszy silnik 500000 Km Przebiegu chodzil do dzis jak igla.
Pierwsze problemy pojawily sie po zrobieniu 500 km trasy
odstawilem auto na parkingu silnik byl w pelni rozgrzany wylaczylem zaplon i chcialem
go znowu odpalic to juz nie zagadal krecil ale nie palil odczekalem 30 minut
i odpalil od strzala.
potem wrocilem do domu okolo 200km i znow go wylaczylem i znow nie chcial odpalic myslalem ze znowu musi ostygnac ale juz nawet po ostygnieciu niechcial palic. przypomne ze okolo 10 km od domu jak sie zblizalem to jechalem okolo 160 kmh i pojawil sie check engine.
zauwalzylem ze troche stracil moc ale tylko troche.
Wiec ni chcial juz odpalic to podlaczylem stara i mial bardzo duzo bledow miedzy innymi czujnik walu ktory byl juz podejrzany.
takrze czujnik wymieniony na nowy orgynal i dalej nie chce palic .
na zepsutym czujniku pompa wysokiego cisnienia dawala okolo 50 bar
po wymianie na nowy okolo 120bar tak ja powinno byc.
ale i tak nie chce palic. pompa w baku dobra filtr paliwa nowy.
star nie pokazuje zadnych bledow. przypomne ze ja przy pierwszym szczytanie starem jak bylo tyle bledow nie spojrzalem dokladnie co tam za bledu sa i co spowodowale check engine tylko na hura skasowalem bledy bo sie spieszylem sam sobie pod gorke zrobilem.
bardzo bym prosil o wasze sugestie z doswiadczenia moze jakies podobne przypadki.
Zajmuje sie mechanika od 10 lat rozne silniki diesla ale tez nie
wiem wszystkiego prosze o porady czy jakies nakierowanie gdzie szukac bledu.
dziekuje bardzo wstepnie
dodam jeszcze jakies screeny ze stara z live data do zrobienie sobie pejnego obrazu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.