Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes Sprinter ) Buczenie po nagrzaniu silnika - 208 CDI - naprawione



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skin80

Dyskutant



Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Mercedes Sprinter 208 2.2 CDI SprintShift 2000 r. 109 km
Piwa: 1/4
Wysłany: Nie 16 Lut 2014, 18:59
Temat postu:

Buczenie po nagrzaniu silnika - 208 CDI - naprawione


Wiam Kolegow ponownie.

Od jakiegos czasu ok 2 miesiecy slysze dziwne buczenie w okolicach tlumika. Nie zawracalem sobie tym glowy bo wydech mialem w planie wymienic caly na nowy. No i jestem juz po wymianie a buczenie zostalo.

Objawia sie to tak, ze jak silnik nagrzeje sie do 40 stopni nagle wlacza sie buczenie takie basowe. I nie ma znaczenie czy jade czy stoje na biegu jalowym. Nagle zaczyna wydawac dzwiek basowy. Gdy zgasze a silnik ostygnie buczenia nie ma.

Cos w silniku ?

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez skin80 dnia Sro 21 Maj 2014, 15:58, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
skin80

Dyskutant



Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Mercedes Sprinter 208 2.2 CDI SprintShift 2000 r. 109 km
Piwa: 1/4
Wysłany: Pią 21 Lut 2014, 18:14
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) Buczenie po nagrzaniu silnika - 208 CDI - naprawione


Juz prawdopodobnie doszedlem winowajcy. Po zdjeciu przewodu powietrza z turbiny i odpaleniu sinika w momencie gdy zaczyna buczec z dolotu powietrza od silnika wychoodza spaliny. Mechanik zdjagnozowal uszkodzony (zacinajacy sie) zawor w glowicy.

Jak myslicie cala glowica do regeneracji ?

P.S. EGR'u nie mam juz, zaslepiony dawno przez poprzedniego wlasciciela.

Pozdrawiam
Powrót do góry
skin80

Dyskutant



Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Mercedes Sprinter 208 2.2 CDI SprintShift 2000 r. 109 km
Piwa: 1/4
Wysłany: Nie 02 Mar 2014, 12:32
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) Buczenie po nagrzaniu silnika - 208 CDI - naprawione


Witam ponownie.

Nadal borykam sie z problemem buczenia po rozgrzaniu silnika. Wracam z nowymi aspektami.

Po kilku dniach walki i sprawdzeniu wszystkiego co mozna sprawdzic manalnie i z komputerem szef (mechanik) rozklada rece. Zawory glowicy wyeliminowane zostaly poprzez sprawdzenie cisnienia w cylindrach.

Doszlismy do tego ze ciagle wystepuje ten sam blad mianowicie "P 1403 - Recyrkulacja spalin Wartosc min nie osiagnieta". Po skasowani bledu buczenie odrazu ustaje i po kilku minutach powraca a wraz z nim blad na kompie. Dodam ze EGR mam od poczatku zaslepiony a problem sie zaczal kilka miesiecy temu. Przy okazji zregenerowalismy turbine bo juz zaczynala bryzgac olejem. Gdy zaczna buczec czuć tez spadek mocy, niewielki ale jednak.

Znalazlem na forach, ze moze to byc jeszcze padnieta pompa vacum ... postanowilem wiec zapytac Was o rade zanim wtopie kase.

Pozdrawiam
Powrót do góry
skin80

Dyskutant



Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Mercedes Sprinter 208 2.2 CDI SprintShift 2000 r. 109 km
Piwa: 1/4
Wysłany: Czw 06 Mar 2014, 20:22
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) Buczenie po nagrzaniu silnika - 208 CDI - naprawione


Wybaczcie ze pisze sam do siebie ale moze wkoncu wspolnymi silami dojdziemy do sprawcy pomrukow w mojej Gwiezdzie Very Happy

Otoz jestem po badaniu vacumetrem podcisnienia pompy... i od razu pierwsze zdziwienie. Zdjalem przewod idacy do serwa i odrazu wlaczylo sie buczenie (na zimnym silniku nigdy nie buczalo). Pomiar byl nastepujacy:

- na wolnych obrotach wskazowka skakala miedzy - 0,3 a - 0,5 bara
- przy 2 tys obrotow rowniez skakala miedzy - 0,4 a - 0,7 bara

Z tego co znalazlem tu na forum pomiary powinny miescic sie miedzy - 0,7 a - 1 bar

Jednak to pompa vacum ?
Powrót do góry
skin80

Dyskutant



Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Mercedes Sprinter 208 2.2 CDI SprintShift 2000 r. 109 km
Piwa: 1/4
Wysłany: Sro 26 Mar 2014, 10:02
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) Buczenie po nagrzaniu silnika - 208 CDI - naprawione


No to znowu sam do siebie napisze ?Smile

vacum pompa wymieniona na nowa ... cisnienie idealne - 0.8 do - 1.0 bara i pomoglo na tyle, ze teraz buczy nie przy 40 stopniach a dopiero ok 80. EGR wymieniony tez.

Doszlismy do tego, ze buczenie powoduje turbina.... gdy zaczyna buczec opada calkowice ten zawor w gruszce turbiny - turbo po regeneracji ale na starym tak samo bylo. I teraz magia...... po odlaczeniu przeplywomierza turbo sie wlacza i buczenie ustaje! Podmienilem na inny to samo.

Rece opadaja co to moze byc? Jedyny blad to P 1403 :/
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 26 Mar 2014, 10:02
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
skin80

Dyskutant



Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Mercedes Sprinter 208 2.2 CDI SprintShift 2000 r. 109 km
Piwa: 1/4
Wysłany: Sro 21 Maj 2014, 09:11
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) Buczenie po nagrzaniu silnika - 208 CDI - naprawione


Witam

Po dlugiej walce z z buczeniem silnika elektoronik znalazl przczyne... trzeba bylo na nowo wyprogramowac z kompa EGR gdyz mialem zaslepiony... po tym zabiegu buczenie zniknelo.

Pojawil sie jednak nowy problem, mianowicie turbina zalacza sie dopiero przy 2.2 tys. wczesniej jedzie jak bez turbiny. Zmierzylem podcisnienie na wezyku ktory idzie do turbiny i ... na wolnych obrotach = - 0.6 bara a gdy doda sie gazu wartosc spada do - 0,4 bar. Na wezyku do EGR na wolnych obrotach 0 pokazuje, a po zwiekszeniu obrotow rosnie do - 0,7 bara. Czy to nie powinno byc odwrotnie ? ze na wezyku do turba rosnac powinno ?

Czy mechanicy szukajac przyczyn buczenie mogli zle poskladac wezyki podcisnienia ? bo wyglada na to ze od zaworu sterowania turbem cos jest nie tak... sam zawor ponoc dobry bo podmieniany na nowy i nic nie dalo ale wierzc nie wierzyc ?

Pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes Sprinter »

Opinie o samochodach Mercedes Sprinter - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne


Mercedes

Citan

32 800

2014r.

186 000 km

zachodniopomorskie

Mercedes

ML 300

64 900

2010r.

233 022 km

pomorskie

Mercedes

C 200

2 800

1996r.

273 002 km

świętokrzyskie

Mercedes

GLE 350

229 000

2016r.

67 000 km

pomorskie

Mercedes

B 180

58 999

2015r.

108 000 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2020 Created by idealneT and OM System