Buczenie po nagrzaniu silnika - 208 CDI - naprawione
Wiam Kolegow ponownie.
Od jakiegos czasu ok 2 miesiecy slysze dziwne buczenie w okolicach tlumika. Nie zawracalem sobie tym glowy bo wydech mialem w planie wymienic caly na nowy. No i jestem juz po wymianie a buczenie zostalo.
Objawia sie to tak, ze jak silnik nagrzeje sie do 40 stopni nagle wlacza sie buczenie takie basowe. I nie ma znaczenie czy jade czy stoje na biegu jalowym. Nagle zaczyna wydawac dzwiek basowy. Gdy zgasze a silnik ostygnie buczenia nie ma.
Cos w silniku ?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez skin80 dnia Sro 21 Maj 2014, 15:58, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Mercedes Sprinter ) Buczenie po nagrzaniu silnika - 208 CDI - naprawione
Juz prawdopodobnie doszedlem winowajcy. Po zdjeciu przewodu powietrza z turbiny i odpaleniu sinika w momencie gdy zaczyna buczec z dolotu powietrza od silnika wychoodza spaliny. Mechanik zdjagnozowal uszkodzony (zacinajacy sie) zawor w glowicy.
Jak myslicie cala glowica do regeneracji ?
P.S. EGR'u nie mam juz, zaslepiony dawno przez poprzedniego wlasciciela.
Re: ( Mercedes Sprinter ) Buczenie po nagrzaniu silnika - 208 CDI - naprawione
Witam ponownie.
Nadal borykam sie z problemem buczenia po rozgrzaniu silnika. Wracam z nowymi aspektami.
Po kilku dniach walki i sprawdzeniu wszystkiego co mozna sprawdzic manalnie i z komputerem szef (mechanik) rozklada rece. Zawory glowicy wyeliminowane zostaly poprzez sprawdzenie cisnienia w cylindrach.
Doszlismy do tego ze ciagle wystepuje ten sam blad mianowicie "P 1403 - Recyrkulacja spalin Wartosc min nie osiagnieta". Po skasowani bledu buczenie odrazu ustaje i po kilku minutach powraca a wraz z nim blad na kompie. Dodam ze EGR mam od poczatku zaslepiony a problem sie zaczal kilka miesiecy temu. Przy okazji zregenerowalismy turbine bo juz zaczynala bryzgac olejem. Gdy zaczna buczec czuć tez spadek mocy, niewielki ale jednak.
Znalazlem na forach, ze moze to byc jeszcze padnieta pompa vacum ... postanowilem wiec zapytac Was o rade zanim wtopie kase.
Re: ( Mercedes Sprinter ) Buczenie po nagrzaniu silnika - 208 CDI - naprawione
Wybaczcie ze pisze sam do siebie ale moze wkoncu wspolnymi silami dojdziemy do sprawcy pomrukow w mojej Gwiezdzie
Otoz jestem po badaniu vacumetrem podcisnienia pompy... i od razu pierwsze zdziwienie. Zdjalem przewod idacy do serwa i odrazu wlaczylo sie buczenie (na zimnym silniku nigdy nie buczalo). Pomiar byl nastepujacy:
- na wolnych obrotach wskazowka skakala miedzy - 0,3 a - 0,5 bara
- przy 2 tys obrotow rowniez skakala miedzy - 0,4 a - 0,7 bara
Z tego co znalazlem tu na forum pomiary powinny miescic sie miedzy - 0,7 a - 1 bar
Re: ( Mercedes Sprinter ) Buczenie po nagrzaniu silnika - 208 CDI - naprawione
No to znowu sam do siebie napisze ?
vacum pompa wymieniona na nowa ... cisnienie idealne - 0.8 do - 1.0 bara i pomoglo na tyle, ze teraz buczy nie przy 40 stopniach a dopiero ok 80. EGR wymieniony tez.
Doszlismy do tego, ze buczenie powoduje turbina.... gdy zaczyna buczec opada calkowice ten zawor w gruszce turbiny - turbo po regeneracji ale na starym tak samo bylo. I teraz magia...... po odlaczeniu przeplywomierza turbo sie wlacza i buczenie ustaje! Podmienilem na inny to samo.
Rece opadaja co to moze byc? Jedyny blad to P 1403 :/
Re: ( Mercedes Sprinter ) Buczenie po nagrzaniu silnika - 208 CDI - naprawione
Witam
Po dlugiej walce z z buczeniem silnika elektoronik znalazl przczyne... trzeba bylo na nowo wyprogramowac z kompa EGR gdyz mialem zaslepiony... po tym zabiegu buczenie zniknelo.
Pojawil sie jednak nowy problem, mianowicie turbina zalacza sie dopiero przy 2.2 tys. wczesniej jedzie jak bez turbiny. Zmierzylem podcisnienie na wezyku ktory idzie do turbiny i ... na wolnych obrotach = - 0.6 bara a gdy doda sie gazu wartosc spada do - 0,4 bar. Na wezyku do EGR na wolnych obrotach 0 pokazuje, a po zwiekszeniu obrotow rosnie do - 0,7 bara. Czy to nie powinno byc odwrotnie ? ze na wezyku do turba rosnac powinno ?
Czy mechanicy szukajac przyczyn buczenie mogli zle poskladac wezyki podcisnienia ? bo wyglada na to ze od zaworu sterowania turbem cos jest nie tak... sam zawor ponoc dobry bo podmieniany na nowy i nic nie dalo ale wierzc nie wierzyc ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.