Witam sory że tak z grubej rury i pierwszy post ale mam problem i co sie pytam mechanik to każdy co innego
Sprawa wygląda tak Sprinter 211 CDI szarpie pod czas jazdy nie notorycznie ale jest to wkurzające, wygląda i oczczucie jest takie jak by na ułamek sekundy odcioł paliwo lub przerwa w dopływie prądu ,słychać po prawej stronie cewki zasilające zawory podciśnieniowe jak by się właśnie zamykały od braku prądu.Po podłączeniu pod kompa zero błędów dopiero pokazuje pod czas jazdy kod błędu P 1188 tylko problem taki iż takiego błędu w ksiażce nie ma Oczywiscie pokazuje błędy aby wyregulować ciśnienie turbiny ale to normalne po przerwie silnika.Tak za wczasu wymieniłem na nowy czujnik stopu bo on też lubi wprowadzać zamieszanie.Co wy na to czy wie ktoś co to za błąd?Znam kolesia co miał podobne objawy i władował 5 tyś.zł bo mechanik mówił mu a to na pewno to, to tamto i tak od pompowtryskiwaczy ,wtryski itd a okazało się że to czujnik stopu za 51zł orginał. O tacy mechanicy
P 1188 to błąd zaworu wyłączającego pompę wysokiego ciśnienia. Sprawdź przewody na czujniku przy pompie, lub wiązkę przewodów na belce pod zderzakiem czy nie jest gdzieś przetarta.
Z tą wiazką na belce to samo mówił mi elektryk -facet siedzi i jest dobry a w szczególności w Sprintach .Dziękuje za sugestje i pomoc w odczytaniu kodu awarii.Fakt jest taki że Sprinterek był lekko puknięty w prawą strone i może ktoś nie umiejętnie naprawił elektryke.Zapomniałem szarpie albo przy załadowanym samochodzie lub przy gwałtownym przyszpieszaniu np. na II biegu jak go się prubuje rozkulać czyli przy obciążeniu .
Napisze jak co .Od wczoraj auto stoi u elektryka obiecał fachman że to załatwi szybko i skutecznie .
też bym stawiał na wiązke do silnika tą w peszlu siatkowym. u mnie sie przetarła w silniku 2,2cdi i właśnie szarpał, gasł a czasem 200km przejechał bez buli i nagle zgasł. sam dochodziłem do tego i okazało się ze wiązka oparta jest na metalowym mocowaniu czegoś tam i sie o to przetarła (dwa kabelki w wiązce były naruszone ale to one się własnie zwierały z masą lub z sobą)
Auto odebrałem w czwartek od elektyka i okazało się że cała skrzynka bezbiecznikowa przy kolumnie kierowniczej jest zaśniedziała jak przy wejsciu i wyjściu-oglądałem ją była zielona- wyczyścił i narazie gra szafa
Niestety ale szarpanie nie ustapiło napisałem w poprzednim temacie że naprawione ale kiszka .
Wymieniłem czujnik stopu,wiązka na belce sprawdzona itp. tid.Normalnie" Archiwum X"do wczoraj. Te szarpanie 211 skączyło się tak jak przewidywałem awarią auta i to we Włoszech
Wracałem do domku i od czasu do czasu autko szarpneło norma ale przy 120 km/h depłem mu bradziej i nagle auto szarpło zaświeciło się EDC i klops zjazd na pobocze autostrady i drapanie się po łysinie.Na szczęście auto odpaliło i w długa ale po 200 kilosach to samo EDC i znowu zjazd na pobocze kluczyk na pozycje wyłącz dalej zapal i jazda oczywiscie dalsze 1000 kilosków nie obeszło sie bez szarpnięć ale już bez info typu EDC.Druga sprawa w przedziale obrotów silnika 2tyś-2,1tyś czuć rozchodzące się wibracje ktoś pisał czy mówił że to spowodowane jest próbą przełączenia auta na tryb waryjny.Pytanko mam takie :
1.EDC rozumie coś zwiazane z diagnostyką komputera czyli coś z sterowaniem silnika.Z mechanikiem jestem umówiony sam nie grzebie -pytam bo jestem ciekawy czego dotyczy jakiego ukłądu kontrolka EDC?
EDC oczywiście dotyczy układu sterowania silnika. Błąd P1188 "elementy ograniczające ciśnienie pompy" ma dwie możliwości diagnostyczne "zawarcie" lub "przerwa". Diagnostyka nap. na KTS-e pokazuje jaki jest stan przerwa czy też zwarcie. Można więc ocenić i podjąć ewentualne działanie.Pozdrawiam.
EDC oczywiście dotyczy układu sterowania silnika. Błąd P1188 "elementy ograniczające ciśnienie pompy" ma dwie możliwości diagnostyczne "zawarcie" lub "przerwa". Diagnostyka nap. na KTS-e pokazuje jaki jest stan przerwa czy też zwarcie. Można więc ocenić i podjąć ewentualne działanie.Pozdrawiam.
Auto było podpięte pod zwykłego kompa do diagnostyki i nic nie pokazywało na postoju tak jak pisałem w poprzednich postach ,z tego co mi mówił elektryk był też podpiety pod kompa który testował stan instalacji na zwarcia itp. i również nic nie pokazał
Czy KTS to właśnie komputer który testuje instalacje czy temat inny.
Pytam bo nie siedze wogóle w temacie poprzednio smigałem Poldkiem Truckiem a zajmuje się motocyklami
KTS jest to uniwersalny komputer diagnostyczny z górnej pułki o mocno rozbudowanych funkcjach i oprogramowaniu. Oczywiście są lepsze, ale też kosztują majątek i nie wszystkie warsztaty na to stać. Dobrze zdiagnozowana usterka to klucz do sukcesu. W sytuacjach, gdy nie można usunąć usterki w standardowym warsztacie to trzeba się poświęcić i zaszaleć. Proponuję abyś znalazł warsztat najlepiej wyspecjalizowany w Mercedesach (nie chodzi mi o serwis firmowy) i wyposażony w dobry sprzęt najlepiej w star diagnozę. Może to troszkę kosztuje, ale będziesz miał spokój.
Dziękuje za odpowiedź .Słyszałem właśnie że kompy do diagnostyki cenowo to szok
Zapomniałem o jednym moja 211stka jest uzbrojona w tacho i co zauważyłem jak autko stoi czasem kilka dni nie jeżdżone to po przekręceniu kluczyka do odpalenia tacho nawija i mruga godzina tak jak by była przerwa w dopływie prądu ale nie jest to regułą ponieważ wracjąc z Włoch dwa razy po zjechaniu na parking na odpoczynek po zapaleniu auta to samo godzina mruga czyli do ustawienia i słychać nawijanie tacha (jeżdże bez tarczki).Koleś mi mówił że tacho tak robi ,jak dla mnie jest to nie normalne i wychodzi mi na to że musi być gdzieś przerwa która się pojawia i znika jak kasa z konta
Nie należy jeździć bez tarczki. Zawsze powinna być włożona choćby jakaś stara. W opisany sposób tacho zachowuje się po odłączeniu akumulatora. Całkiem możliwe, że jest jakaś przerwa w zasilaniu lub ktoś już grzebał i źle podłączył.
Źle tacho raczej nie jest podłączone ponieważ nie idze się pomylić wtyczki są tak wykonane że tylko pasują do danego pola a,druga sprawa instalacja jest przygotowana pod tacho i demontaż lub odłączenie tego pieruństwa nie wchodzi w rachube ponieważ wypinając jedna z wtyczek licznik nie pracuje.Już dawno jak by to było mozliwe pozbył bym się tacha.
Osobiście objawy te jak dla mnie elektryka wskazuja na przerwe w obwodzie pompy wtryskowej i tacho.W poniedziałek podpinam auto pod komputer zobaczymy co zapisał w błędach po ostatnich dwóch wyłączeniach silnika.
Dziękuje za zainteresowanie
Nie chodziło mi o wtyczki bezpośrednio przy tacho, tylko ogólnie o instalację. Czy historia auta jest znana. Tak jak pisałem wcześniej to zachowanie tacha wskazuje na chwilowy brak zasilania. Oczywiście jazda bez jakiej kolwiek tarczki jest nie dozwolona. Trzeba wkładać choćby jakąś starą tarczkę. Myślę, że dobry serwis da rade zdiagnozować co naprawdę jet nie tak. Dobra diagnoza przez internet to naprawdę loteria. Jestem ciekawy co wyjdzie w warsztacie? Pozdrawiam dzinogz.
Instalacja wyglada na nieruszaną .Auto było przyprowadzone z Niemiec i był puknięty w prawą strone do wymiany drzwi prawe,szyba przednia pękła,błotnik prawy lampa przednia oczywiście do wymiany .
Dzisiaj podłączyłem go u kumpla mechanika do kompa aby przed oddanie luknąc czy cos zapisał i jakie zdziwienie zero błędów!!!!!!!
Pod czas jazdy szarpał a komp nie zapisywał błędów.Wniosek nasówa mi się jeden [cenzura]ła jakaś powoduje przerwe w zasilaniu .Czekam aż mechanik wyleczy żebra i stawiam Merolka do lekarza.
Napisze co go bolało.
Witam!!!
Zajmujemy się tachem a nie skupiamy się na problemie z tym szarpaniem. Jakie jet to szarpanie:
- czy silnik gaśnie na ułamek sekundy, odpala, gaśnie.
- czy są to delikatne, ledwo wyczuwalne szarpnięcia ta jak by przerywał jeden cylinder?
Jeśli są to delikatne szarpnięcia to może być wtryskiwacz. Proponował bym zrobić test porównania ilościowego wtryskiwaczy jak również sprawdzenie kompresji poszczególnych cylindrów. Można to wykonać kompem diagnostycznym np. KTS-em.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.