Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) Drążęk kierowniczy do roboty. O czym to swiadczy?



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Uklad kierowniczy,zawieszenie.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zerozero7

Debiutant



Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 11


Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 10 Mar 2009, 10:07
Temat postu:

Drążęk kierowniczy do roboty. O czym to swiadczy?


Witam, w pierwszym slowie wspomne, ze jestem lajkonik Smile bo to moze byc klucz do mojego pytania. Jestem przed kupnem A140, na stacji diagnoz wyszlo ze jest do zrobienia lewy drazek kierowniczy (+geometria oczywiscie). I tu pytanie, czy taki drazek "psuje sie sam z siebie", czy jego uszkodzenie to zawsze wynik jakiegos uderzenia. Auto w listopadzie mialo przeglad i wtedy bylo oki. Przeciez auto to zwierze, ktore samo z siebie nie gubi geometrii, tak? Czy i na co zwrocic uwage w tym temacie, a moze panikuje?!
Pozdrawki!
_________________
--- Smile A140 ---
Powrót do góry
Kozak_K

Auto Maniak



Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 1019
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorskie
Posiadane auto: www.kozak-k.net84.net
Piwa: 102/0
Wysłany: Wto 10 Mar 2009, 12:02
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Drążęk kierowniczy do roboty. O czym to swiadczy?


Pytanie czy ma luzy, czy jest krzywy?. Jeżeli jest krzywy to już wiesz. Jeżeli ma wytłuczoną końcówkę to objaw jazdy po naszych drogach Laughing Geometria przestawia się w związku z wymianą i jest to normalne.
Powrót do góry
tgolisz

Stały Bywalec



Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 148
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: HYUNDAI I30, Seicento, MB w168
Piwa: 3/2
Wysłany: Wto 10 Mar 2009, 12:19
Temat postu:

Re: Drążęk kierowniczy do roboty. O czym to swiadczy?


zerozero7 napisał:
Witam, w pierwszym slowie wspomne, ze jestem lajkonik Smile bo to moze byc klucz do mojego pytania. Jestem przed kupnem A140, na stacji diagnoz wyszlo ze jest do zrobienia lewy drazek kierowniczy (+geometria oczywiscie). I tu pytanie, czy taki drazek "psuje sie sam z siebie", czy jego uszkodzenie to zawsze wynik jakiegos uderzenia. Auto w listopadzie mialo przeglad i wtedy bylo oki. Przeciez auto to zwierze, ktore samo z siebie nie gubi geometrii, tak? Czy i na co zwrocic uwage w tym temacie, a moze panikuje?!
Pozdrawki!

Pierwsze pytanie jaki przebieg ma ten samochód? Drążki kierownicze z czasem się wyrabiają i trzeba je wymienić (dostają luzu). Jak wszystko można uszkodzić, jeśli na samochodzie nie ma innych śladów to duże prawdopodobieństwo, że to naturalne zużycie. Geometrie też można przestawić. Na naszych dziurawych drogach to nie problem.
Nie wiem jakie koszty sprawdzenia samochodu bierzesz pod uwagę. Ja uważam, że warto zainwestować w dokładne sprawdzenie przed zakupem. Naprawa nawet drobnych usterek w tym samochodzie sporo kosztuje. Ceny części do tych aut nie odbiegają od cen do innych marek ale dużo wyższe są koszty robocizny ze względu na trudny dostęp do niektórych elementów. Kupując samochód próbuj wynegocjować ze sprzedawcą, że w przypadku gdy samochód będzie sprawny to Ty kupujesz auto i bierzesz na siebie koszty (ok 400 - 500zł) a jak nie to się rozstajecie i on pokrywa koszty.
I to byłby pierwszy test - jak sprzedawca nie ma nic do ukrycia to powinien się zgodzić.
Co powinno się sprawdzić:
- grubość powłoki lakierniczej,
- szczeliny drzwi, klap itp. - powinny być równe,
- pomiar punktów technicznych podwozia,
- czy występują jakieś spawy nieoryginalne,
- stopień wytarcia tapicerki - można szacunkowo ocenić poziom eksploatacji samochodu w tym zgrubna ocena przebiegu,
- ogniska korozji - warto podnieść samochód i zobaczyć jak wygląda podwozie pod osłonami,
- ocena wizualna silnika - wycieki, czy silnik był myty (zbyt czysty silnik to też zły znak),
- diagnostyka komputerowa silnika
- diagnostyka zawieszenia, jazda próbna.
Po przeprowadzeniu tych czynności z dużym prawdopodobieństwem poznasz rzeczywisty stan samochodu Smile
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
zerozero7

Debiutant



Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 11


Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 10 Mar 2009, 22:34
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Drążęk kierowniczy do roboty. O czym to swiadczy?


Calkiem sporo juz zbadalam z tego co tgolisz napisal mi. Pozostalo jeszcze pare punktow, na ktore musze zwrocic uwage.
Dzieki Panowie za wszelkie wskazowki! Smile
_________________
--- Smile A140 ---
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Uklad kierowniczy,zawieszenie. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Uklad kierowniczy,zawieszenie.


MercedesE 350

69 900

2013r.

252 000 km

kujawsko-pomorskie

MercedesB 180

28 600

2009r.

167 003 km

pomorskie

MercedesGL 320

59 900

2009r.

176 850 km

lubelskie

MercedesB 200

13 000

2008r.

208 000 km

lubelskie

MercedesML 320

48 990

2008r.

266 896 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System