Witam, w pierwszym slowie wspomne, ze jestem lajkonik bo to moze byc klucz do mojego pytania. Jestem przed kupnem A140, na stacji diagnoz wyszlo ze jest do zrobienia lewy drazek kierowniczy (+geometria oczywiscie). I tu pytanie, czy taki drazek "psuje sie sam z siebie", czy jego uszkodzenie to zawsze wynik jakiegos uderzenia. Auto w listopadzie mialo przeglad i wtedy bylo oki. Przeciez auto to zwierze, ktore samo z siebie nie gubi geometrii, tak? Czy i na co zwrocic uwage w tym temacie, a moze panikuje?!
Pozdrawki! _________________ --- A140 ---
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Drążęk kierowniczy do roboty. O czym to swiadczy?
Pytanie czy ma luzy, czy jest krzywy?. Jeżeli jest krzywy to już wiesz. Jeżeli ma wytłuczoną końcówkę to objaw jazdy po naszych drogach Geometria przestawia się w związku z wymianą i jest to normalne.
Re: Drążęk kierowniczy do roboty. O czym to swiadczy?
zerozero7 napisał:
Witam, w pierwszym slowie wspomne, ze jestem lajkonik bo to moze byc klucz do mojego pytania. Jestem przed kupnem A140, na stacji diagnoz wyszlo ze jest do zrobienia lewy drazek kierowniczy (+geometria oczywiscie). I tu pytanie, czy taki drazek "psuje sie sam z siebie", czy jego uszkodzenie to zawsze wynik jakiegos uderzenia. Auto w listopadzie mialo przeglad i wtedy bylo oki. Przeciez auto to zwierze, ktore samo z siebie nie gubi geometrii, tak? Czy i na co zwrocic uwage w tym temacie, a moze panikuje?!
Pozdrawki!
Pierwsze pytanie jaki przebieg ma ten samochód? Drążki kierownicze z czasem się wyrabiają i trzeba je wymienić (dostają luzu). Jak wszystko można uszkodzić, jeśli na samochodzie nie ma innych śladów to duże prawdopodobieństwo, że to naturalne zużycie. Geometrie też można przestawić. Na naszych dziurawych drogach to nie problem.
Nie wiem jakie koszty sprawdzenia samochodu bierzesz pod uwagę. Ja uważam, że warto zainwestować w dokładne sprawdzenie przed zakupem. Naprawa nawet drobnych usterek w tym samochodzie sporo kosztuje. Ceny części do tych aut nie odbiegają od cen do innych marek ale dużo wyższe są koszty robocizny ze względu na trudny dostęp do niektórych elementów. Kupując samochód próbuj wynegocjować ze sprzedawcą, że w przypadku gdy samochód będzie sprawny to Ty kupujesz auto i bierzesz na siebie koszty (ok 400 - 500zł) a jak nie to się rozstajecie i on pokrywa koszty.
I to byłby pierwszy test - jak sprzedawca nie ma nic do ukrycia to powinien się zgodzić.
Co powinno się sprawdzić:
- grubość powłoki lakierniczej,
- szczeliny drzwi, klap itp. - powinny być równe,
- pomiar punktów technicznych podwozia,
- czy występują jakieś spawy nieoryginalne,
- stopień wytarcia tapicerki - można szacunkowo ocenić poziom eksploatacji samochodu w tym zgrubna ocena przebiegu,
- ogniska korozji - warto podnieść samochód i zobaczyć jak wygląda podwozie pod osłonami,
- ocena wizualna silnika - wycieki, czy silnik był myty (zbyt czysty silnik to też zły znak),
- diagnostyka komputerowa silnika
- diagnostyka zawieszenia, jazda próbna.
Po przeprowadzeniu tych czynności z dużym prawdopodobieństwem poznasz rzeczywisty stan samochodu
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Drążęk kierowniczy do roboty. O czym to swiadczy?
Calkiem sporo juz zbadalam z tego co tgolisz napisal mi. Pozostalo jeszcze pare punktow, na ktore musze zwrocic uwage.
Dzieki Panowie za wszelkie wskazowki! _________________ --- A140 ---
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Uklad kierowniczy,zawieszenie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.