Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielka brytania Posiadane auto: mb A_klasa w168 1.6 manual 1999 r
Piwa: 2/0
Wysłany: Sob 27 Cze 2009, 16:19
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) przeplywomierz wymiana
oki czyli sam nic z tym nie zrobie jedyne co mi jeszscze przychodzi do glowy to wyczyscic jeszce raz co sie da
założyć i lodzić sie ze zadziala
po weekendzie zaczne dzwonic , moze cos wydzwonie
ogólnie to z autka nie jestem zadowolony zrobilem nim moze 15,000 tys mil wymienialem rozrusznik ( sam dodam) i j jak juz chcialem go sprzedać to sie spie.....
takie zycie autko rzecz nabyta
dzieki za wszelkie informacje i jezeli ktos bedzie mial jakis pomysl jak to ugrysc to chetnie wyslucham
jek co sie wyjasni to napewno opisze
dzieki pozdrawiam z mokrej anglii _________________ pozdrawiam
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielka brytania Posiadane auto: mb A_klasa w168 1.6 manual 1999 r
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 28 Cze 2009, 20:12
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) przeplywomierz wymiana
cuda sie zdazaja
dzis po pracy postanowilem jeszce raz dobrac sie do tej przeplywki przy okazji rozebralem i wyczyscilem przepustnice
po rozebraniu na czesci pierwsze przeplywki zauwazylem ze brakuje mi jednego ze szkiełek taśmy (tasiemka ma moze ze 5 mm dlugosci i ze 2 szerokosci) a tak to wygladalo _ (znalazlem ja wygladal takj jak na linku ponizej) (przy okzji calej roboty zrobilem kilka fotek0
brakuje tego szkielka po lewej
nastepnie wyczyscilem wszystkie kostki laczki pod maska spsikalem wd-40 zalozylem i co ?????!!!
i zapalil od strzału
szczerze mowiac nie wiem co zrobilem ale efekt mnie zadowala
nie wiem jaki moze miec wplyw brak tej tasiemki szkalnej na prace silnika ale jak narazie wszystko mi chodzi jak nalezy
moze spalenie sie zmieni lub emisja spalin ale to musze jeszcze wszystko sprawdzic narazie jestem happy jak ktos wie po co byla tasiemka i jakie moga byc skutki braku takowej to czekam na imfo
pozdrawiam _________________ pozdrawiam
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) przeplywomierz wymiana
Witam
Miałem ten sam problem z przepływomierzem. Spróbowałem go wyczyścić i złamałem jedna z tych płytek. Od tego momentu samochód chodzi jak złoto
Pozdrawiam _________________ 2000 A140 ELEGANCE
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) przeplywomierz wymiana
witam wszyskich posiadaczy mercedesa a140 jeżeli ma ktoś problem z czujnikiem masy powietrza czyli przepływka to mam tanie rozwiazanie koszt w serwisie to 5000 tyś. bo przepływka jest zespolona z komputerem niewypał do którego niemcy nieprzykładaja winy miałem to samo ale obeszło się bez 5000 tyś.jak by ktoś chciał coś więcej prosze o mejla
Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Mercedes A 170 CDI, 2000 r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 12 Lis 2010, 15:54
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) przeplywomierz wymiana
Czyli tak...Jak dobrze zrozumiałam. Jak bym chciała kupić i wymienić(to juz nie ja) przepływomierz w moim mercu to nie wystarczy go tylko wsadzić na miejsce starego tak? _________________ ...bo to jednak fajne autko jest
Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 57 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: mercedes A 1.4 2000r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 15 Lis 2010, 15:07
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) przeplywomierz wymiana
ja mam naprawioną przepływkę ale po powrocie z warsztatu stwierdziłam ze obroty mam ustawione dośc nisko (ok. 800) a zdarza się że opadają nawet do 500 (wtedy same sie regulują ale zdarza sie że przy ruszaniu autko mi szarpie). Czy można to jakoś wyregulowac?
Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stargard Posiadane auto: Mercedes B180 CDI, 2.0, r. 2010; Jeep Compass 2.0 CRD, 4x4, r. 2008.
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 12 Sie 2013, 13:55
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) przeplywomierz wymiana
Witam
Troszkę odgrzeję ten temat.
Otóż jakiś czas temu wymieniłem (na nowe) płytki szklane w przepływce. Po wymianie auto zaczęło pięknie odpalać, a silnik zaczął pracować "prawidłowo". Niestety koszmarnie wzrosło spalanie - średnio 14-15 l na setkę. Już wielu mechaników odwiedzałem, robili cuda, wymieniali sondy lambda, ładowali nowe mapy do komputera, kasowali błędy i program autoadaptacji, a ta franca jak żarła dwa razy więcej paliwa tak dalej żre.
W związku z tym prosił bym Was o parę słów na temat doświadczeń w tej kwestii. Szczególnie interesuje mnie kwestia całkowitego usunięcia jednej z płytek (u mnie to właśnie ona upaliła się i ją wymieniałem) jak to mieli forumowicze glodny i Duffff. Jak wyglądała eksploatacja auta bez tej płytki, jak długo tak jeździliście i jak wyglądało spalanie?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Auto to benzynka A140 1397ccm, 99 r. _________________ \"Dwie rzeczy są nieskończone - wszechświat i ludzka głupota. Co do tej pierwszej istnieją jeszcze wątpliwości\" - Albert EINSTEIN
Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 352 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląskie / Łódzkie Posiadane auto: Było MB A140 Classic (W168) '99 jest Mazda 3 BK MZR 1.6 '05
Piwa: 4/2
Wysłany: Wto 13 Sie 2013, 08:55
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) przeplywomierz wymiana
Hej. Kolego mi gościu w Biłgoraju naprawiał przepływkę i po 1 wymianie też były problemy z wysokim spalaniem on twierdził że źle skalibrowała się przepływka dlatego musiałem mu ją odesłać on poprawił i przysłał już OK. Auto działa do dzisiejszego dnia bo sąsiadka moja nim jeździ
Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stargard Posiadane auto: Mercedes B180 CDI, 2.0, r. 2010; Jeep Compass 2.0 CRD, 4x4, r. 2008.
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 13 Sie 2013, 15:24
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) przeplywomierz wymiana
Dzięki za odzew. Ja swoją przepływkę robiłem sam. Wymieniłem te szklane płytki oraz u mechanika skasowałem błędy i program autoadaptacji. Silnik po tych manewrach odżył lecz spalanie na poziomie 15l stało się moim koszmarem, na który żaden ze "speców", z którymi miałem do czynienia, nie był w stanie cokolwiek poradzić.
Wczoraj jednak nie wytrzymałem i zrobiłem nieco partyzanckie posunięcie. Zdemontowałem jedną z płytek z przepływki (tą, o której pisali glodny i Duffff) . Silnik po tym odpalił bez najmniejszego problemu i działa jak na razie bez zarzutu. Spalanie sprawdziłem, jednak na razie tylko po mieście. Wyszło 9,2l, a więc w normie. Jutro trasa. Jak będzie w granicach 7l, to nic już w tym aucie nie grzebię, a żonka zajeździ go aż samo się rozsypie, bo sprzedawać go już się nie opłaca. _________________ \"Dwie rzeczy są nieskończone - wszechświat i ludzka głupota. Co do tej pierwszej istnieją jeszcze wątpliwości\" - Albert EINSTEIN
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) przeplywomierz wymiana
przerabiałem przepływkę włącznie z wizytą w ASO
Po przylutowaniu płytek trzeba zrobić po pierwsze...kasowanie zapamiętanych parametrów w module przepływomierza (po skasowaniu wgrywany jest nowy standardowy soft).....po drugie kalibracja przepływomierza z przepustnicą !! to jest najważniejsze bo są różne cuda z dużym spalaniem na wstępie do błędu P0170 na końcu.
Po tych czynnościach autko śmiga jak nowe.
Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stargard Posiadane auto: Mercedes B180 CDI, 2.0, r. 2010; Jeep Compass 2.0 CRD, 4x4, r. 2008.
Piwa: 2/0
Wysłany: Czw 15 Sie 2013, 21:51
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) przeplywomierz wymiana
To o czym piszesz M@reS jest mi doskonale znane. Problem w tym, że żaden ze "speców" w mojej okolicy nie potrafił tego zrobić, a mnie już nie chce się dalej szukać kolejnego pseudo-fachowca. Poza tym, jestem właśnie po teście drogowym. Jak wcześniej pisałem w mieście spalanie wyszło 9,2l, natomiast w trasie uzyskało średnie spalanie na poziomie 6,3l! Tak więc tak jak napisałem wcześniej nic więcej z tym nie robię.
Może się jednak zdarzyć, że wrócę do tematu jak nastaną pierwsze mrozy, bo nie wiem jak wówczas auto będzie się zachowywać. Na logikę jednak nie powinno być żadnych z tym problemów. Po demontażu jednego ze szkiełek w przepływomierzu, sterownik przeszedł w tryb pracy na mapach i z odczytu z pozostałych czujników: temperatura powietrza, pozom tlenu w spalinach (sonda lambda) oraz temperatura silnika (układ chłodzenia) dobierana jest odpowiednia mapa zasilania paliwem. Nie sądzę aby zestrojenie przepławki w znaczący sposób poprawiło spalanie, szczególnie, że auto ma już prawie 15 lat i grubo ponad 200tys. przebiegu (dokładnie nie wiem ile bo licznik na pewno był "kręcony" zanim auto trafiło do mnie). _________________ \"Dwie rzeczy są nieskończone - wszechświat i ludzka głupota. Co do tej pierwszej istnieją jeszcze wątpliwości\" - Albert EINSTEIN
Ostatnio zmieniony przez maszotTC dnia Nie 04 Sty 2015, 23:09, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.