Dołączył: 03 Lip 2009 Posty: 35 Skąd jesteś (miejscowość / region): L. Ś. Posiadane auto: Mercedes-Benz A170
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 01 Wrz 2009, 17:29
Temat postu:
sprzęgło alternatora, rolki, pasek....
Witam
parę dni temu wymieniłem jak w temacie.... sprzęgło alternatora, rolki prowadzące i pasek...
operacja ta miała zlikwidować narastajacy zaraz po uruchomieniu silnika terkot (w momencie obciażenia alternatora... chyba..)
niestety wymiana tych elementów nie przyniosła skutku... terkot jak był tak jest, z tym że na zimnym silniku trwa dłuzej i jest glośniejszy a na ciepłym bardzo krótki i cichy. Jaki macie pomysł na tę dolegliwość? a może to jest normalne...? jeżeli ktos może to sprawdzić to byłbym wdzięczny A170 CDI z klimatyzacją.
Pozdrawiam
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) sprzęgło alternatora, rolki, pasek....
Witam wiedź na kanał odpal silnik i przysiwiec lampą i zobacz czy niedrży bardzo rolka od napinacza ma chodzic płynnie i delikatnie drżec i wtedy możesz dokładnie obejrzeć od czego to jest. Pozdrawiam
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łask Posiadane auto: MB, A 170 CDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 23 Paź 2009, 15:37
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) sprzęgło alternatora, rolki, pasek....
Może być uszkodzone łożysko na kole pasowym sprężarki klimy. Przerabiałem temat nie dawno u siebie. Odpal auto, wejdź do kanału i słuchaj skąd dochodzi hałas lub zdejmij pasek i zakręć ręką kołem sprężarki.
Dołączył: 03 Lip 2009 Posty: 35 Skąd jesteś (miejscowość / region): L. Ś. Posiadane auto: Mercedes-Benz A170
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 03 Lis 2009, 22:13
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) sprzęgło alternatora, rolki, pasek....
turkot dochodzi znad alternatora więc raczej napinacz paska wielklinowego. Podobnie zdiagnozowal znajomy mechanik, ale powiedział zeby narazie nic z tym nie robić. co do łożyska klimy jest luz, ale to raczej nie to. Zastanawiam się nad akumulatorem, może zabardzo obciąża alternator... jak myślicie ?
Dzięki za odpowiedź pozdrawiam
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) sprzęgło alternatora, rolki, pasek....
Witam. Miałem te same objawy. Okazało się że założone sprzęgło alternatora ( po regeneracji) nie zostało poprawnie zregenerowane, ponowna wymiana wyeliminowała problem. Więc uwaga na ten element. Do tego podobne efekty miałem gdy posypało się łożysko w kompresorze klimatyzacji. Warto sprawdzić więc oba elementy.
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 811 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: niegdyś Mercedes W140 S320 LPG; Mercedes W220 S500 306KM 2000; Chysler Grand Voyager LE 3,3 LPG 2000; Honda CBR 1100 XX 164KM
Piwa: 38/0
Wysłany: Czw 26 Lis 2009, 19:27
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) sprzęgło alternatora, rolki, pasek....
burza85 napisał:
Zastanawiam się nad akumulatorem, może zabardzo obciąża alternator... jak myślicie ?
Dzięki za odpowiedź pozdrawiam
Akumulator nie ma tu nic do rzeczy - jak będzie za duży to najwyżej będzie się dłużej ładował - ale i dłużej będzie się rozładowywał więc bilans na koniec wychodzi podobny.
To mechanika - trzeba sprawdzić tak jak mówią autorzy postów powyżej - rolki, łożyska, sprzęgła w układzie paska wieloklinowego.
Umiarkowane szmery z tych podzespołów są też dopuszczalne.
Można by też sprawdzić koło pasowe na wale głównym - tam jest między obręczą koła a wałem guma do tłumienia drgań sketnych - czasami to się rozpada. _________________ www.qnisz.pl SilnikiFalowniki Motoreduktory Przekładnie Wibratory Przemysłowe
'ZPA'
Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie Posiadane auto: mercedes a-klasa 170 cdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 22 Mar 2010, 20:59
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) sprzęgło alternatora, rolki, pasek....
mam podobny problem, po wymianie napinacza i paska oczywiście, problem nie ustał mówili mi że morze być przyczna w pasku, został zamontowany krótszy ale są różne paski różnych firm jak też napięcie paska
Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): MAZOWIECKIE Posiadane auto: Mercedes A klasa 170 CDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 05 Kwi 2012, 19:57
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) sprzęgło alternatora, rolki, pasek....
"Można by też sprawdzić koło pasowe na wale głównym - tam jest między obręczą koła a wałem guma do tłumienia drgań sketnych - czasami to się rozpada."
I tu jest konkret!
Miałem te same objawy co inni. Zrobiłem rolki i sprzęgiełko alternatora dosłownie wszystko co mi mechanicy mówili i ciagle ten wk... dzwiek na wolnych obrotach. Podjechałem do polecanego mi mechanika ze mi pomoże i co wziął słuchawki odpalił i posłuchał i powiedział "zmieniaj Pan koło pasowe". Jakby ręką odjął teraz silniczek pracuje cichutko aż sie chce jeździc.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) sprzęgło alternatora, rolki, pasek....
Witam,
Mój problem wygląda następująco: dzisiaj nabiłem klimę (był uszkodzony oring i nastąpił wyciek). Podczas nabijania, wpuszczenia oleju barwiącego itd wszystko było ok. po diagnozie usterki, naprawie i nabiciu klimy pojeździłem trochę po mieście - wszystko było ok. Na parkingu gdy podkręciłem koła max. w prawo coś jakby przyblokowało pracę silnika (ułamek sekundy) nastepnie zaczeło coś stukać z okolic paska i wyświetliła się kontrolka od ładowania - efekt zerwany pasek. Wcześniej (marzec) też zerwało mi pasek podczas jazdy oczywiście bez klimy. Mechanik sugerował, że to może być napinacz ale powiedział że trzeba wymontować silnik. Co może być przyczyną? Czy faktycznie trzeba wyjmować silnik aby zlokalizować przyczynę. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i podpowiedzi. Nie chce dać się naciągnąć mechanikowi na koszty - pozdrawiam.
Oczywiście W 168 A170 Cdi
Dołączył: 13 Sie 2007 Posty: 178 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorze Gdańskie Posiadane auto: Renault Laguna 2.0T 2008
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 24 Lip 2012, 11:15
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) sprzęgło alternatora, rolki, pasek....
Mam wywalony alternator bo chyba spaliły się diody. Przy okazji będę wymieniać napinacz. Proszę o następujące informacje:
1. Do wymiany napinacza potrzeba opuścić tył silnika razem z wózkiem. Okręcam przednie śruby wózka lekko, środkowe do połowy a tylne całkowicie. Przed tym odkręcam krzyżak kolumny kierownicy przy silniku i chyba wydech rozłączę. Pytanie CO JESZCZE zrobić aby czegoś nie zerwać albo uszkodzić?
2. Moje sprzęgiełko alternatora (jeszcze oryginał) zachowuje się tak, że kręcąc w kierunku obrotów przenosi moment a w kierunku przeciwnym przy mocniejszym pokręceniu ręką następuje cierny poślizg. Wydaje mi się, że to prawidłowo ale proszę o potwierdzenie. _________________ cezzar
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.