Witam kolegów , szukam pomocy ,porady , konsultacji w rozwiązaniu problemów z błędami w moim mietku .
A więc tak , od pewnego czasu generalnie tylko rano zaczeły się problemu tzn , przy porannym odpalniu zaświecają się kontrolki ABS ,ESP , EST , KLOCKI HAMULCOWE , I KONTROLKA Z HAM. POSTOJOWEGO .
Skłoniło mnie to do zakupu carsofta 7.4 , no i po z czytaniu błedów wyszła niezła lista , poniżej zamieszczam liste błędów z carsofta z tłumaczeniem ( dla zainteresowanych mogę wstawić w orginale )
moduł me :
0720 pamięć błędu : diagnozują część kontroli transmisji ,sprawdź system kontroli transmisji
1605:sensor akceleratora , sprawdź sygnał sensora akceleratora , bierny sygnał sensora aktywny sygnał
też sprawdzają instalacja i związki i zasilacz sensora
0500:lewy przód wznoszą sygnał szybkości pojazdu , sprawdź lewy przód wznoszą sensor szybkoci pojazdu ,zwróć się koła w lewej stronie : 4-8 ac v ,też sprawdzają re asr. obwód esp
0600: seryjny błąd związku komunikacji : od części kontroli esp , sprawdź może - szyna danych : kiedy zapłon = poza 115-125 omu
moduł esp:
c1102 zostawiony wznosić sensor szybkoci koła , otwarty obwód , luźny skontaktować się z akceptowalności , zweryfikuj wewnętrzny opór od sensora koła , kiedy zapłon + poza 0,6-2,3 kohm
zweryfikuj też druty i sensor szybkoci koła
zweryfikuj też rezystancje izolacji : kiedy zapłon = wyłączony / 20 Kohm
wskazówka : wirniki z niewłaściwym numerem thees odpowiednio. brud albo uszkodził niewłaściwy odpowiednio. opony albo koła
c1103 dobrze wznosić sensor szybkoci koła , otwarty obwód , lużny skontaktować się z akceptowalności, zweryfikuj wewnętrzny opór od sensora koła , kiedy zapłon + poza 0,6-2,3 kohm
zweryfikuj też druty i sensor szybkości koła
zweryfikuj też rezystancji izolacji : kiedy zapłon = wyłączony / 20 Kohm
wskazówka : wirniki z niewłaściwym numerem thees odpowiednio. brud albo uszkodził niewłaściwy odpowiednio. opony albo koła
c1200 zatrzymaj witkę lampy : porównanie podróży diaphram akceptowalnoci ,zweryfikuj związek w witce lampy zatrzymania i związki kabla do regulującej części
B1210 czujnik uderzenia bocznego żądanie wyzwolenia,
c1000 esp kontrola moduł , zweryfikuj regulującą część i elektryczny zaprowadza
B1032 System napięcie niski Alternator, instalacja, moduł kontroli SRS
c1140 kierując sensor kąta , otwarty - obwód / krótki - inicjalizacja obwodu , weryfikować zasilacz o terminalu 30 -,kiedy zapłon = poza 11-14 v
zweryfikuj zasilacz w terminalu 87 zapłonu chwili = poza 11-14 v
c1022 komunikacja z ecm może skontrolować moduł albo moduł kontroli cdi przeszkodził zweryfikować kable i związki
b1040 błąd komunikacji z części kontroli silnika ,zweryfikuj związek kabla między gronem instrumentu i częścią kontroli silnika
egs
134 system trakcji komunikacji przeszkodził
inst.cluster
b1041 błąd komunikacji z częścią kontroli trakcji
aam
b1040 can communication
eam
b1041 komunikacja z esp / est kontrola częścią
Większość błędów były już jak domniewam efektem które pociągnoł jeden konretny błąd gdyż z większością sobie poradziłem i zostałem tylko z kodami poniżej
moduł me : 0720 , 1605 , 0500 , 0600 ,
egs : 134 (ale jest też chyba wynikiem innego błedu gdyż ruszałem w czasie kominikaty a to jest moduł skrzyni - ela to wam dziś jeszcze potwierdze )
instr.cluster: b1041
aam: b1040
eam: b1040
acha : i przy odczycie mino że skasuje się wszyskie błędy moduł abs jest cały czas w statusie error , lecz nie wyświetla żadnego błedu , ale niema też odczytu np. nr modułu seri ,daty itd, wszystkie pozycje 00000000.
po kilku odpaleniach 4-5x samochód zaczyna pracować normalnie tzn bez komunikatów , i wszystko jest ok tzn . abs ,esp i reszta działa poprawnie , mysle że ma to związek z wilgotnościa i szukam błędu w rejonie komory silnika . czekam na sugestie , mogę również podjechać do kogoś na śląsku kto ma w tym większe doświadczenie , jak coć mój nr 781 601 502 , lub gg 3756576
Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 63 Skąd jesteś (miejscowość / region): 3-miasto Posiadane auto: 124 2.5D om602
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 17 Wrz 2009, 21:01
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) ML problemy z ABS ESP EST
na moje doswiadczenie i przeczucie bedziesz mial uszkodzony modul najprawdopodobniej jeden z tych trzech zakluca on wymiane danych na szynie CAN i prace pozostalych musisz tylko zanalezc ten odpowiedno uszkodzny
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 182 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Mercedes ML 270 CDI
Piwa: 0/6
Wysłany: Pon 28 Wrz 2009, 16:52
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) ML problemy z ABS ESP EST
A tak przy okazji jakiego Carsofta i z jakim interfejsem używałeś ?Bo też mam problemy z ESP ABS BAS .Chcę kupić a nie mogę się zdecydować ,co by było najlepsze za rozsądne pieniądze .
ML 270 CDI 2000 rok
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 182 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Mercedes ML 270 CDI
Piwa: 0/6
Wysłany: Czw 15 Paź 2009, 07:58
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) ML problemy z ABS ESP EST
Palą się trzy kontrolki ABS ESP BAS,Nie działa LOW RANGE ,ale to pewnie dlatego ,że pali się ESP. Czujniki ABS dobre.Gdzie szukać.Dodam ,że kupiłem ten samochód w takim stanie i nie wiem jak to działało wcześniej,Poprzedni właściciel ,albo był nieświadomy albo głupi, bo były wyjęte ta trzy kontrolki (żarówki) i dlatego nie świeciły.
Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): polska Posiadane auto: ml 40dci
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 01 Lis 2009, 16:57
Temat postu:
ml400dci
witam! mam podobny problem... tyle, że u mnie już nie gasną!!!kompy serwisu i "znawców" mówią, że uszkodzony jest moduł esp, ale fachowcy twierdzą, że niekoniecznie!!!.. póki co nie mam esp i abs... ale auto jeździ doskonale! palą się jeszcze kontrolki hamulca ręcznego, chociaż na wszelki wypadek dokonałem jego gruntownej wymiany!!! szczerze mówiąc... głupi nie jestem, więc zaczyna mnie to wszystko szalenie bawić... gdyby to jeszcze nie był mój ml! ha-ha-ha!(
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 182 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Mercedes ML 270 CDI
Piwa: 0/6
Wysłany: Pią 18 Gru 2009, 09:09
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) ML problemy z ABS ESP EST
Sprawdz silniczek elektryczny od ABS.Jest on przykręcony do obudowy aluminiowej dwoma śrubkami.Po wyjęciu podłącz 12 V obojętny + - ,jeśli chodzi -inna przyczyna awarii,jeśli nie to napraw silniczek (szczotki ) albo kup używany i zamień.U mnie paliły się wszystkie lampki ABS ESP BAS i po naprawie silniczka ( 10 pln ) wszystko działa.
Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 24 Skąd jesteś (miejscowość / region): Londyn Posiadane auto: toyota corolla 1.4 D4D
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 07 Sty 2010, 12:16
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) ML problemy z ABS ESP EST
Witam kolegów w Nowym Roku.Długo mnie nie było na FORUM a to dlatego że nic się nie działo z moim MIETKIEM (ML 270cdi z 2000r).Mam pytanko do "rudiszuberta" gdzie dokładnie znajduje się silniczek elektr. od ABS( który naprawiłeś w swoim mietku)ponieważ mam ten sam błąd.Swiecą mi się kontrolki od ABS,BAS,EST,ESP i żaden z tych systemów nie działa.Pierwszy raz zapaliły się na stacji po zatankowaniu paliwa i paliły się cały czas podczas jazdy(około 1400).Zgasły znowu na stacji po drugim tankowaniu i było ok.Zapaliły się znowu jak uruchomiłem sam.po kilku dniach i nie zgasły.Wyjechałem na trasę i nacisnąłem na hamulec.ABS i reszta nie działają.Sam. obracało na wszystkie strony.Acha jeszcze jedno pytanko.Ile zaplaciłeś za Carsoft 7.4 + z multiplexerem.Dzięki za odpowiedż i pozdrawiam. _________________ CHRIS 35
Dołączył: 13 Sty 2011 Posty: 125 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kędzierzyn-Koźle Posiadane auto: ML 400
Piwa: 4/1
Wysłany: Sro 16 Sty 2013, 21:43
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) ML problemy z ABS ESP EST
rudiszubert napisał:
Sprawdz silniczek elektryczny od ABS.Jest on przykręcony do obudowy aluminiowej dwoma śrubkami.Po wyjęciu podłącz 12 V obojętny + - ,jeśli chodzi -inna przyczyna awarii,jeśli nie to napraw silniczek (szczotki ) albo kup używany i zamień.U mnie paliły się wszystkie lampki ABS ESP BAS i po naprawie silniczka ( 10 pln ) wszystko działa.
co dokladnie robiles z silniczkiem, mam ten sam klopot, szczotki sie skonczyly, skad dobierales szczotki? blad sie wiecej ne pojawil wszystko dziala jak nalezy w sensie czy abs/esp...?
Re: ( Mercedes klasa ML ) ML problemy z ABS ESP EST
rudiszubert napisał:
Sprawdz silniczek elektryczny od ABS.Jest on przykręcony do obudowy aluminiowej dwoma śrubkami.Po wyjęciu podłącz 12 V obojętny + - ,jeśli chodzi -inna przyczyna awarii,jeśli nie to napraw silniczek (szczotki ) albo kup używany i zamień.U mnie paliły się wszystkie lampki ABS ESP BAS i po naprawie silniczka ( 10 pln ) wszystko działa.
No to nie takie proste. Ostatnio przeprowadzałem ten zabieg.
Jeżeli się za to zabierasz to musisz wiedzieć, że:
1. Bardzo trudno demontuje się zbiorniczek od spryskiwaczy.
2. Jak się dobierzesz już do pompy to faktycznie są dwie śruby, ale tylko do pokrywy z magnesami - za pierwszym razem zeszła bardzo łatwo. W tym momencie możesz najwyżej troszkę poprawić szczotki i ewentualnie popsikać jakimś kontaktem.
2.a. Tutaj dowiadujesz się, że do wymiany szczotek trzeba demontować całą pompę ABS.
3. Auto na warsztat, wymontowali mi pompę, szczotki dorobiłem i wymieniłem sam, polecam też od razu wymienić łożyska na wałku. Jedno standardowe chyba 6001, drugie robione na zamówienie w SKF, ja włożyłem dwa standardowe tzn. 2x 6001. Polecam zaznaczyć sobie jak montowana jest obudowa z magnesami, bo można ją obrócić o 180' przy montażu. Test czy pompa się kręci.
4. Powrót na warsztat, montaż pompy, nowy płyn + odpowietrzenie układu.
5. Montaż zbiorniczka od spryskiwaczy mmmmiodzio
Nie jest to takie proste jak kolega pisał, aczkolwiek nakierowało mnie to i zaoszczędziłem 500-1200 zł.
Dołączył: 17 Mar 2013 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): malopolska Posiadane auto: ml 320+lpg 1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 25 Maj 2013, 11:46
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) ML problemy z ABS ESP EST
robilem to samo z silniczkiem z tym ze mialem lozyska zatarte,po co cala pompe demontowac jak to silniczek w h..a leci bierzesz silniczek na warsztat wymiana i gra...
Re: ( Mercedes klasa ML ) ML problemy z ABS ESP EST
damiano278 napisał:
robilem to samo z silniczkiem z tym ze mialem lozyska zatarte,po co cala pompe demontowac jak to silniczek w h..a leci bierzesz silniczek na warsztat wymiana i gra...
U mnie nie było szans zdemontować stojanu, a co dopiero silniczka...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa ML ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.