Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyfelgiksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes ) Mercedes CLK 320 - LPG


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes ) Polecane warsztaty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
d`art

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań

Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 13 Lis 2009, 21:10
Temat postu:

Mercedes CLK 320 - LPG


Witam, mam pytanie (nie zauważyłem takiego tematu) jestem w trakcie sprowadzania CLK 320 z USA. Chcę zainstalować LPG, w związku z czym mam pytanie: Jaka instalacja i jaki warsztat polecacie (jeśli w ogóle polecacie)? [/b]
Powrót do góry
FiFi_Boss

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 1110
Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie/kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: CLK200 (136HP) W208 2000r.
Piwa: 43/4
Wysłany: Sob 14 Lis 2009, 17:58
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) Mercedes CLK 320 - LPG


Witam, ja proponuje instalacje BRC - włoska, do 6 garów pewnie cena ok 3,500zł. Ja w swoim CLK 200 mam taką, przejechałem już z 15000-17000 km na gazie, absolutnie żadnych problemów (odpukać). Dobrze zestrojona mieszanka, wlew pod klapką paliwa, nic nie widać, nic nie słychać. W Bydgoszczy chłopaki dobrze zakładają przy r.Fordońskim.
Powrót do góry
Maciek2

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 22

Posiadane auto: CLK W208 2,0 2000
Piwa: 1/1
Wysłany: Nie 15 Lis 2009, 13:22
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) Mercedes CLK 320 - LPG


WITAM JA MAM CLK 2OO KOMPRESSOR I JEZDZE NA GAZIE NIE MA RZDNYCH PROBLEMOW W WARSZAWIE NA TARGOWEJ JEST WARSZTAT TAM ZAKLADALEM GAZ ZAJMUJE SIE TYM PROFESJONALNIE JEST OK POLECAM
POZDRAWIAM
Powrót do góry
d`art

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań

Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 15 Lis 2009, 22:44
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) Mercedes CLK 320 - LPG


Mam propozycję instalacji AUTOGAZ PRINS (koszt ok. 6500 PLN), jeśli jest dobra zapłacę. Czy ta instalacja jest dobra? Czy Ktoś posiada takową i może się podzielić doświadczeniem? Z góry dziekuję.
Powrót do góry
FiFi_Boss

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 1110
Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie/kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: CLK200 (136HP) W208 2000r.
Piwa: 43/4
Wysłany: Pon 16 Lis 2009, 13:37
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) Mercedes CLK 320 - LPG


6500zł to bardzo dużo, nawet na 6 cylindrów. BRC jest jedną z czołowych firm. Zastanów się ile musiałbyś przejechać kilometrów żeby te 6500zl Ci się zwróciło...ze 3 lata ;p
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pon 16 Lis 2009, 13:37
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
emilos

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 57
Skąd jesteś (miejscowość / region): BIAŁYSTOK
Posiadane auto: Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 16 Lis 2009, 23:02
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) Mercedes CLK 320 - LPG


Moim zdaniem przy takim silniku nie ma co oszczędzać jeżeli i tak się bedzie w niego ingerowało wiec jakbym był w stanie wydać te 6,5 to bym wydał jak niee no to oczywiscie szukałbym jak najlepszej najtańszej alternatywy!

dodam ze ja mam instalacje V gen. JTG z tego co wiem juz w polsce tego nie instaluja z jednej strony dobrze z drugiej niee a tak do rzeczy to auto tankuje tylko i wylacznie na shellu czasami sporadycznie bp stacje barteru i takie tam "prywatne" odpadaja bo maja bardzo slaba jakosc gazu sam na poczatku w to niewrzulem to zaplacilem 800 zl za naprawe !!! a w sumie jak jezdze po miescie nie jest to uciazliwe ale wybranie sie na jakies zadupie to trzeba odrazu paliwko normalne tankowac.
no ale za to na gazie chodzi lepiej niz na benzynie czuc lekki wzrost mocy no i w sumie oprocz tego ze czasami wchodzi w dziwne wibracje i potrafi zgasnac na wolnych obrotach jak jest zimno <wie moze ktos czemu jak jest zimno to moze gasnac jak temperatura wchodzi powyzej 13 to jest ok ??> to jest spoko Smile duza zaleta jest brak parownika i oddzielnego kompa. czyli kompoter mercedesa steruje wtryskami Smile. No a tak po za tym to slyszalem ze jeszcze jakas holenderska firma robi takie same instalacje wiec moze V gen obadaj Smile pozdrawiam
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Olivia

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Hollandia
Posiadane auto: MB CLK 320 W208 1999r. LPG IV
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 17 Lis 2009, 23:55
Temat postu:

LPG do CLK 320


Witam wszystkich, mam już 3 lata moje CLK 320 V6 z 1999r i od pół roku przymierzałem się do założenia instalacji gazowej. Wypytywałem się w różnych miastach, w różnych warsztatach, śledziłem internet. Na początku chciałem założyć instalację PRINSa bo sama technologia jest w nim bardzo zaawansowana i nikt jeszcze go nie przebił. I cena 6 tyś zł nie stanowiła dla mnie przeszkody. Jednakże parokrotnie usłyszałem od gazowników (włącznie z dwoma, którzy zakładają właśnie te instalacje) że PRINS nie jest taki sam jak kiedyś i jest ponoć bardziej awaryjny. Po drugie usłyszałem, że nie ma sensu zakładanie takiej instalacji akurat w tym aucie. Drugą instalacją która brałem pod uwagę to V generacja z bezpośrednim wtryskiem gazu w stanie ciekłym. Tutaj już praktycznie każdy gazownik mi ją odradził ze względu na kiepską jakość gazu w Polsce. Byłoby to najlepsze rozwiązanie gdybyśmy mieli jakość gazu zbliżoną do zachodniej... ale nie mamy. Jeżeli ktoś się zdecyduje na taką instalację to tylko holenderską bo inne są awaryjne: padają tam m.in. pompy gazu. Koniec końców korzystając z przysłowia: jak dwóch nieznających sie osób mówi ci, że jesteś pijany, to znaczy, że jesteś, więc zbierz swoje rzeczy i idz do domu. Założyłem instalację złożoną z najnowszego komputera Stag 300 premium, innowacyjnego tłokowego reduktora Magic 3 i listwy wtryskowej Valtek nowego typu 34. Za całość zapłaciłem 3800zł, oczywiście wlew pod klapką, pod maską wszystko pochowane, prawie niezauważalne, zakonserwowane wszystkie śruby i dziury pomontażowe. Zrobiłem dopiero parę tyś km, wiec nie mogę się wypowiedzieć co do trwałości tego zestawu, na razie spisuje sie bardzo dobrze i nie mam zastrzeżeń. Ponoć te silniki mercedesa V6 nie mają problemów z LPG.
Powrót do góry
FiFi_Boss

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 1110
Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie/kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: CLK200 (136HP) W208 2000r.
Piwa: 43/4
Wysłany: Pią 20 Lis 2009, 02:19
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) Mercedes CLK 320 - LPG


Kolego, ja już zrobiłem na gazie ok 15 000 km, w zasadzie może nie wiele, ale jeżdżę od pół roku z gazem. Kwestia poprawnego ustawienia mieszanki. Przy ostatnim przeglądzie pytałem o wypalanie zaworów od gazu, wiadomo, bardziej suchy itd. Sposobem na to jest tzw. lubryfikator, smaruje zawory przez co zawory nie mają żadnej krzywdy. Mi jednak odradzili, podobno w Fordach przeważnie się to zakłada. Jakbym się uparł, to mogliby mi założyć. Fakt faktem, koleś od gazu stwierdził, że przy odpowiednim ustawieniu mieszanki zawory się nie wypalą. Nie wiem ile w tym prawdy, możliwe że każdy gazownik będzie chwalił gaz itd. Osobiście jednak stwierdzam po 15 000km że pali mi więcej o 2 litry gazu niż benzyny, dynamika bardzo zbliżona. Fabrycznie ma 136hp, dzisiaj zapewne na hamowni wyszłoby ponad 130hp na gazie, albo więcej. Oszczędność spora, polecam BRC.

Poza tym druga sprawa, silniki wolnossące t.j. 200, 320 na pewno są mnie wyżyłowane, nie są tak delikatne jak kompressory, dlatego lepiej chodzą na gazie. W doładowanych silnikach pierwsze co leci to kompressor. A z gazem przy złej mieszance dość szybko może go szlag trafić.

Pozdro
Powrót do góry
Olivia

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Hollandia
Posiadane auto: MB CLK 320 W208 1999r. LPG IV
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 20 Lis 2009, 19:47
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) Mercedes CLK 320 - LPG


Zgadza się chłopaki, po pierwsze zapobiegawczo można użyć lubryfikatora, ale w zakładzie gdzie zakładałem gaz (na śląsku) powiedzieli mi, że w tym silniku tego robić nie trzeba. Silniki od 3,2 w górę - czyli V6 i V8 dobrze się sprawują na gazie i problemy nie powinny występować pod warunkiem, że będę wymieniać filtry co 10-15 tyś km. Przy okazji wiadomo można skalibrować mapy wtrysków benzyny i gazu. Faktem jest, najgorzej gaz działa ponoć na silniki forda (jeśli chodzi o markę). Jeśli chodzi o gaz to faktycznie tu można polemizować na temat silników z kompresorem. Mam znajomych w serwisie MB i pare lat temu zanim kupiłem moje clk już wtedy zwracali mi uwagę na silnik i ew. możliwość założenia lpg - czego do kompresorów odradzali. Dlatego zacząłem się rozglądać za V6 i V8. Teraz można już kupić te auta taniej jak pare lat temu i w dniu dzisiejszym pewnie bym kupił V8 i założył od razu lpg. Co do silników to też nie ma reguły, znajomy ma Toyotę Yaris, jeździ na "L", silnik wiadomo - malutki - a ma przejechane ponad 400 tyś na gazie i jest ok. Ja miałem 6 lat BMW 320i 24V na gazie ale to była stara generacja, chyba II, wiec nie ma o czym pisać. Teraz mam przejechane 4tyś i nadal Wink jest ok! Co tydzień robię 800km, więc za jakiś czas możemy się wymienić wrażeniami z jazdy na lpg. Jak do tej pory to pali mi na trasie ok 11.5 lpg przy prędkości 120-130km/h. W mieście ok 15l. Ostatnio leciałem A4 180-200km/h Katowice-Zgorzelec i spalił mi ok 19 gazu (na 100km). Pozdro!
Powrót do góry
Olivia

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Hollandia
Posiadane auto: MB CLK 320 W208 1999r. LPG IV
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 20 Lis 2009, 19:56
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) Mercedes CLK 320 - LPG


No i zapomniałem napisać, faktem jest, że prawie każda instalacja gazowa będzie na początku bezawaryjna. Czy BRC, czy AC, czy PRINS... Wymieńmy się spostrzeżeniami po dłuższym użytkowaniu. I nie chodzi mi o czas, że ktoś ma instalację pół roku czy rok, a o przejechane km. W różnych instalacjach stosowane są różne listwy wtryskowe, różne reduktory, różne komputery. Za jakiś czas napiszcie czy coś się popsuło, czy coś wymienialiście, jak auto chodzi na gazie i jak na benzynie, bo mogą wystąpić różnice. Acha, co zrobie trasę - te 800km do 1tyś, jeżdzę trochę na benzynie. Tak na wszelki wypadek Wink
Powrót do góry
FiFi_Boss

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 1110
Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie/kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: CLK200 (136HP) W208 2000r.
Piwa: 43/4
Wysłany: Pią 20 Lis 2009, 22:58
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) Mercedes CLK 320 - LPG


Ja dlatego też wybrałem silnik wolnossący, żadnych kompresorów. Moim zdaniem prawdziwa i męska moc bierze się z cm3 ;D wracając do LPG, kolega wyżej dobrze wspomniał, powinno się co jakiś czas przejechać trochę kilometrów na benzynie, żeby wtryski poczuły jej smak ;p.Druga sprawa, w sekwencji trzeba wymieniać często filtry i sprawdzać mieszankę, u mnie producent BRC zażyczył sobie co 10 000km, 100zł płacę za 5 min roboty, (2 filtry) ale mam spokój, gwarancję!. Kiedyś jeździłem Kadettem 1,4 z gazem, filtru gazu nigdy nie wymieniłem, przejechałem nim z 60 000 km, i jeździ do dziś ;D tutaj to nie przejdzie. Osobiście też marzę o 320/430....ale to już może kiedyś. POZDRAWIAM
Powrót do góry
emilos

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 57
Skąd jesteś (miejscowość / region): BIAŁYSTOK
Posiadane auto: Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Lis 2009, 01:49
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) Mercedes CLK 320 - LPG


FIFI jakbyś miał 3,2 to bym rozumiał dlaczego wybrałeś wolnossący ... ale jak w clk masz 136 hp to cię nie rozumiem... no ale to moje zdanie

co do gazu to powiem ze mnie tak wkurwi... ze teraz jak będę zmieniał furkę to się zastanowię nad jakimś dieslem bo juz naprawdę mam go dość chodzi dobrze w obrotach przyspieszanie lepsze niz na benzynie ale ciagle jak nie dziwne wibracje to gaśnie na wolnych obrotach a to jest do tego stopnia wkurzające ze od dwóch tygodni jeżdżę na benzynie Smile<dodam ze moje clk widzi gaz tylko z shella o czym juz wspominałem>

pozdro Smile
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Olivia

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Hollandia
Posiadane auto: MB CLK 320 W208 1999r. LPG IV
Piwa: 0/2
Wysłany: Sob 21 Lis 2009, 21:22
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) Mercedes CLK 320 - LPG


emilos gaśnięcie na wolnych obrotach może być spowodowane paroma rzeczami. Rozumiem, ze na benzynce nie masz tego problemu? Jeśli aparat zapłonowy działa sprawnie na benzynie to problem leży jedynie po stronie instalacji gazowej. Filtry - kiedy ostatnio wymieniałeś? Gaz z shella jest ponoć najlepszym gazem, raczej bym nie rozmyślał nad jakością tego gazu. Myślę, że problem leży w dobrej kalibracji. Zbyt bogata lub uboga mieszanka może powodować tego typu problem. Jedź do gazownika.
Powrót do góry
FiFi_Boss

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 1110
Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie/kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: CLK200 (136HP) W208 2000r.
Piwa: 43/4
Wysłany: Sob 21 Lis 2009, 22:23
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) Mercedes CLK 320 - LPG


Kolego, ja się przesiadłem z Kadetta 1,4 w gazie, dlatego 2.0 136hp to i tak duży skok, ale nie o to chodzi, trafiłem okazję, kuzyn w Niemczech załatwił mi niebity egzemplarz, oryginalne książkowe serwisowane 44 000 km przebiegu, stan niemal idealny, na silnik nie miałem wpływu, też "gdybałem" o kompressorze, ale dla mnie prawdziwe silniki to jednostki wolnossące. Co do gazu, należałoby jechać do dobrego gazownika, niech dopasuje mieszankę. Z drugiej jednak strony zawsze w pewnym momencie może nastąpić delikatne załamanie obrotów, mi np. czasem opadają obroty przy cofaniu. Ale to jest w zasadzie nie do obejścia, można to jedynie zminimalizować. POZDRAWIAM
Powrót do góry
emilos

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 57
Skąd jesteś (miejscowość / region): BIAŁYSTOK
Posiadane auto: Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 24 Lis 2009, 01:47
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) Mercedes CLK 320 - LPG


Ja właśnie lubie jednostki doładowane Smile

chociaż fakt jak kupowałem swojego i bym okazje wyrwał dobra na 136 to pewnie tez bym kupił no ale juz po 230 kompressor bedzie ciezko z kupowaniem aut bo jak jeżdże czymś co ma grubo powyżej 10 sekund to [cenzura] dostaje Smile pozdro
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes ) Polecane warsztaty Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes ) Polecane warsztaty






Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group

bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne


Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2014 Created by idealneT and OM System