Witam!
2 lata temu kupiłem sprintera 2,9 TD 98 r. Byłem bardzo z niego zadowolony, do czasu. Jakiś miesiąc temu pojawił się problem. Podczas jazdy zapalała się kontrolka EDC i nagle tracił moc, po chwili gasła i było ok. Teraz już nie jest tak wesoło. Kontrolka świeci się cały czas, silnik ma połowe mocy niż przedtem, strasznie warczy. Cały czas przepala sie jeden bezpiecznik ( pod fotelem kierowcy, w kostce na samej górze, maksymalnie po lewej stronie ). Po wymianie tego bezpiecznika jest troszeczke ciszej. Byłem z nim u pewnego majstra który stwierdził że na 60% będzie to czujnik, przestawiacz kąta wtrysku w pompie.
Czy miał ktoś podobny problem? Poprosze o każdą rade
Witam!!Tak szczerze to sam nie wiem co oznacza ten skrót.Czytałem na innym forum i kolego miał teki sam problem.Nie moge znaleźć tego tematu, ale ten twój "majster" ma rację.Pozdrawiam!!
Ogólnie zapalenie się kontrolki EDC to błąd elektroniki. Zacznij od podpięcia się pod komputer- może tam znajdziesz przyczynę, ewentualnie podjedź do innego mechanika który ma większe pojęcie. Wg mnie 60% to trochę za mało aby pakować się w koszta. Równie dobrze z tego co piszesz może to być wtrysk sterujący
Dołączył: 07 Paź 2009 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolski Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Lis 2009, 20:25
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Sprinter 2,9 problem
mialem podobny problem. wprawdzie EDC nie swieci sie, lecz pompa sie odkrecila i latala jak chciala. objawialo sie to spadkami mocy - podczas jazdy, auto zaladowane 1,5 tony + ok 450 kg na niewysokiej przyczepie, predkosc maksymalna wynosila 70 na prostej, pod gore nie chcial wyjechac na 4 i ledwo szedl na 3 biegu, zas normalnie trojki potrzebuje kiedy ma 2,5 tony ladunku, a i pozniej pociagnie na 4, jak sie rozpedzi. drugim objawem byly ogromne problemy z odpaleniem silnika, niezaleznie od temperatury. dodam, ze z odkrecona pompa auto przejechalo ok tysiac kilometrow. mimo, ze usterka niby zostala usunieta, auto najprawdopodobniej zostanie wyslane na badanie na komputer. Problem znikal w momencie wylaczenia silnika i nastepnie uruchomienia go ponownie. porownojac obie sytuacje to w pierwszym przypadku ledwo jechal a pozniej po prostu lecial. i 100 km/h nie bylo problemem.
nie wiem dokladnie od czego ten skrót EDC, może od elektro niki może nie , w wiekszości przypadków zapala sie gdy na listwie wysokiego ciśnienia nie można go uzyskać lub sie traci, silnik od razy wpada w błąd traci na mocy tak jakby wyłączyło sie turbo , przyczyny , wadliwy czujnik ciśnienia na samej listwie w 313 widać go obok filtru paliwa , drugim powodem wtryskiwacze , jak ich sprawdzić jeśli ktoś chce można zajechać na komputer i powinno wskazać który wymienić , można bez kompa, dostaś sie do wtryskiwaczy zdiąć z każdego zasilanie elektryczne , zdiąć z każdego przelewy , nie gubiąć zapinek , zakrecić rozrusznikiem i z którego przelewu najpredzej bedzie sie lało paliwo ten jest do wymiany , troche to jest tak na hyił trafił , należy pamietać że przy takiej próbie trzeba zabezpieczyćwężyki z przelewiu te zdiete bedzie sie przez nie lalo paliwo . może byćniewydolna pompa , tyle odemnie , zawsze pomagało
Witam.
Mam identyczny problem w moim sprinterze, aczkolwiek żadnej pomocnej odpowiedzi tu nie widzę, a może autor wypowiedziałby się co to była za usterka, i jak ją usunął (mam nadzieję, iż nie sprzedał/zezłomował auta przez to) ja czekam na miejsce do jakiegoś elektromechanika, a auto musi jeździć...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.