Witam!
2 lata temu kupiłem sprintera 2,9 TD 98 r. Byłem bardzo z niego zadowolony, do czasu. Jakiś miesiąc temu pojawił się problem. Podczas jazdy zapalała się kontrolka EDC i nagle tracił moc, po chwili gasła i było ok. Teraz już nie jest tak wesoło. Kontrolka świeci się cały czas, silnik ma połowe mocy niż przedtem, strasznie warczy. Cały czas przepala sie jeden bezpiecznik ( pod fotelem kierowcy, w kostce na samej górze, maksymalnie po lewej stronie ). Po wymianie tego bezpiecznika jest troszeczke ciszej. Byłem z nim u pewnego majstra który stwierdził że na 60% będzie to czujnik, przestawiacz kąta wtrysku w pompie.
Czy miał ktoś podobny problem? Poprosze o każdą rade
Witam!!Tak szczerze to sam nie wiem co oznacza ten skrót.Czytałem na innym forum i kolego miał teki sam problem.Nie moge znaleźć tego tematu, ale ten twój "majster" ma rację.Pozdrawiam!!
Ogólnie zapalenie się kontrolki EDC to błąd elektroniki. Zacznij od podpięcia się pod komputer- może tam znajdziesz przyczynę, ewentualnie podjedź do innego mechanika który ma większe pojęcie. Wg mnie 60% to trochę za mało aby pakować się w koszta. Równie dobrze z tego co piszesz może to być wtrysk sterujący
Dołączył: 07 Paź 2009 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolski Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Lis 2009, 20:25
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Sprinter 2,9 problem
mialem podobny problem. wprawdzie EDC nie swieci sie, lecz pompa sie odkrecila i latala jak chciala. objawialo sie to spadkami mocy - podczas jazdy, auto zaladowane 1,5 tony + ok 450 kg na niewysokiej przyczepie, predkosc maksymalna wynosila 70 na prostej, pod gore nie chcial wyjechac na 4 i ledwo szedl na 3 biegu, zas normalnie trojki potrzebuje kiedy ma 2,5 tony ladunku, a i pozniej pociagnie na 4, jak sie rozpedzi. drugim objawem byly ogromne problemy z odpaleniem silnika, niezaleznie od temperatury. dodam, ze z odkrecona pompa auto przejechalo ok tysiac kilometrow. mimo, ze usterka niby zostala usunieta, auto najprawdopodobniej zostanie wyslane na badanie na komputer. Problem znikal w momencie wylaczenia silnika i nastepnie uruchomienia go ponownie. porownojac obie sytuacje to w pierwszym przypadku ledwo jechal a pozniej po prostu lecial. i 100 km/h nie bylo problemem.
nie wiem dokladnie od czego ten skrót EDC, może od elektro niki może nie , w wiekszości przypadków zapala sie gdy na listwie wysokiego ciśnienia nie można go uzyskać lub sie traci, silnik od razy wpada w błąd traci na mocy tak jakby wyłączyło sie turbo , przyczyny , wadliwy czujnik ciśnienia na samej listwie w 313 widać go obok filtru paliwa , drugim powodem wtryskiwacze , jak ich sprawdzić jeśli ktoś chce można zajechać na komputer i powinno wskazać który wymienić , można bez kompa, dostaś sie do wtryskiwaczy zdiąć z każdego zasilanie elektryczne , zdiąć z każdego przelewy , nie gubiąć zapinek , zakrecić rozrusznikiem i z którego przelewu najpredzej bedzie sie lało paliwo ten jest do wymiany , troche to jest tak na hyił trafił , należy pamietać że przy takiej próbie trzeba zabezpieczyćwężyki z przelewiu te zdiete bedzie sie przez nie lalo paliwo . może byćniewydolna pompa , tyle odemnie , zawsze pomagało
Witam.
Mam identyczny problem w moim sprinterze, aczkolwiek żadnej pomocnej odpowiedzi tu nie widzę, a może autor wypowiedziałby się co to była za usterka, i jak ją usunął (mam nadzieję, iż nie sprzedał/zezłomował auta przez to) ja czekam na miejsce do jakiegoś elektromechanika, a auto musi jeździć...
Panowie kontolka EDC jest to kontrolka odpowiadająca za elektronike,gdy juz sie zapali automatycznie wchodzi w tryb awaryjny............. _________________ kto smaruje ten jedzie
Trochę odgrzeje temat.
EDC czyli Elektonic Diesel Control kontrolka która informuje o niesprawności w układzie sterowania silnika. Zapalenie tej kontrolki może być skutkiem dwóch sytuacji.
1. Bezpośrednie uszkodzenie lub odłączenie jakiegoś elementu układu np. czujnika lub elementu wykonawczego, ewentualnie zwarcie w instalacji.
2. Brak możliwości osiągnięcia jakiejś wartości regulacyjnej np. sterownik próbuje wyprzedzić kąt wtrysku o 30 stopni i tak wysterowuje zawór regulacyjny ale zawór jest zapieczony i wystrowuje kąt do 15 stopni. Sterownik dostaje informację zwrotną z czujnika wzniosu iglicy że kąt wyprzedzenia osiągnął 15 a nie 30 stopni i przechodzi w tryb awaryjny zapala EDC i zapisuje błąd.
W tym drugim przypadku jest trochę trudniej o diagnozę bo nie dostajemy gotowej recepty w stylu uwalony jest czujnik X jedynie informację że nie można osiągnąć danej wartości regulacji, dlaczego? Do tego musimy dojść sami.
Przy czym w Mercedesie (Jako że jest to największy złom jaki Gebelsy kiedykolwiek wyprodukowali) nie jest to takie do końca oczywiste ponieważ program auto diagnozy jest tak mądry jak programista który go napisał (i tu Mercedesowi się nie udało).
Czasami EDC zapal się bez istotnego powodu i nie powoduje przejścia w tryb awaryjny ani zapisania błędu, auto normalnie jedzie. Czasami się w ogóle nie zapala a auto nie jedzie. Czasami jest tak że się zapal auto nie jedzie ale zapisany błąd wskazuje na uszkodzenie elementu który jest zupełnie sprawny a jego złe funkcjonowanie jest jedynie skutkiem uszkodzenia innego elementu o którym już auto diagnoza nas nie informuje.
Dlatego do mercedesa trzeba naprawdę dobrego speca.
Witam. Wydaje mi się, że EDC jest związane z paliwem, w tych sprinterach 2.9 pomaga wymiana filtra lub czujnika przy filtrze, jeżeli auto zaczyna stopniowo tracić moc i robi się wolniejsze to pozostaje tylko wymienić filtr, a jak jeździ normalnie i przyspiesza, to czujnik trzeba wymienić. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez archive_49 dnia Pon 11 Lis 2013, 20:11, w całości zmieniany 1 raz
Źle Ci się wydaje, po 1. notorycznie mylisz CDI z 2.9TD, po 2. w tym drugim nie występuje czujnik przy filtrze, po 3. dość wyraźnie napisałem czym jest kontrolka EDC. Jest to odpowiednik kontrolki check engine w innych markach.
Czy na pewno jest taka kontrolka CDE? _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.