Temperatura,wahania temperatury Sprinter 212 2.9 TD
Witam,
Moj Sprinter 212 2.9 TD , rocznik 96 ,przebieg 250000 trzyma normalnie temperature 82-90 stopni ale przy wiekszych obrotach np przekraczajac 120 km/h zaczyna wzrastac tez temperatura i dochodzi tak do 98-99 stopni i utrzymuje sie tak dopoki nie zejde na nizsze obroty np50-90 km/h.Dziwi mnie fakt ze trzyma wysoka temperature przy wysokich predkosciach pomimo pedu powietrza.Jak mu rano wlacze goracy nawiew to wogole bardzo dlugo trwa podnoszenie sie temperatury i w ruchu miejskim po 10 minutach ledwie lapie 82 stopnie,wylacze cieply nawiew i momentalnie widac jak mu sie temperatura troche podniesie.Poza tym np. w korkach temperatura nie wzrasta,tylko ladnie trzyma ok. 90 stopni.Termostat wymienialismy i nie pomoglo.Nie posiadam ksiazki serwisowej ani nie mam za bardzo porownania z innymi sprintkami z takim samym silnikiem, ale czy tu jest duza roznica w tej kwestii w silniku 2.3 a 2.9 a 2.9TD?Nie daje mi to spokoju,a moze to wcale nie jest grozne, choc normalne to chyba nie jest.
Za odpowiedzi z gory dzieki.
pozdrawiam
najprawdopodobniej masz zamulona chlodnice jak podpowiada Ci Kolega powyzej jednak jesli np chodzil dluzej na wodzie to jest duzo kamienia a wtedy jest juz gorzej jesli jest czysty uklad chlodzenia to temp stoi jak wryta na +-85 C przynajmniej ja tak mam po 3-4 km mam wlasciwa temp i bez wzgledu na pogode czy ladunek zawsze wartosc jest taka sama jeszcze sprawdz sprzeglo wentylatora -wiskoze
Minelo sporo czasu , kilometrow prob zaradzenia temu problemowi i narazie nic nie poskutkowalo. Wymienialem termostat , sprawdzalem wiskoze, wymienialem pompe wody, to bylo przy okazji wymiany rolek napinacza i sprzegielka od paska klinowego (wielorowkowego), chlodnica tez byla sciagana i przemywana ale ze wygladala nieciekawie to przy nastepnej okazji grzebania zostala wymieniona i nic nie pomoglo, nadal w miare jak rosna obroty to rosnie temperatura na wskazniku nawet do 100 stopni pod gore z ladunkiem.Na postju lub w korku nawet w najwiekszy upal stoi nisko tylko wraz z obrotami.Zrobilem juz tak 30.000.Wspomne jeszcze ze niedlugo po zakupie auta wymieniana byla uszczelka pod glowica bo miala drobny wyciek na zewnatrz za blok czyli nie do srodka !!!Ubywalo 0,5 litra wody na 1000km.Tak bylo przez 10.000km . Po wymianie tej uszczelki przestalo ubywac wody.Przy okazji ogledzin pod glowica stwierdzono ze tam wszystko wyglada pieknie.Mechanicy rece rozkladaja. Moze ktos cos wie na ten temat.Dzieki za wszystkie odpowiedzi,pozdrawiam
miałem podobnie tylko im wieksze obroty to temperatura spadała niżej aż do 40 stopni noga z gazu temperatura rosła na 90 u mnie siedziała wtyczka czujnika temperatury cieczy wystarczyło przeizolować i podłączyć od nowa sprawdz wtyczke albo sam czujnik..Czujnik znajduje się koło 3 swiecy
Witam,
Mój Sprinter zaniemógł podczas wyprawy do Włoch. Podczas długiego podjazdu na autostradzie w Austrii nagle zaczęła podnosić się temperatura płynu chłodzącego. Pomyślałem że to normalne - 15km pod górę. Podczas wyprzedzania ciężarówki przy prędkości ok. 115km/godz. nagle stracił moc. Po zjechaniu na parking wyłączyłem silnik. Po ponownym włączeniu wszystko było OK. I tak kilka razy. Dziś byłem w serwisie i po podłączeniu do kompa pada diagnoza: Uszkodzony kolektor ssący z klapami. Czy ktoś ma taki kolektor????
Bardzo proszę o pomoc.
Witam, po dlugim czasie , dzieki za porady , w miedzyczasie wymienione zostaly 2 z trzech czujnikow ktore maja zwiazek z temperatura tylko nie wiem ktore (dopytam).Zakres temperatury spadl (o jakies 10 stopni) i ogolnie temperatura stoi nizej (w zwiazku z czym jedzie sie spokojniej bo sie do 100wki nie zbliza tak szybko) ale niestety przy duzych obrotach (np z ladunkiem i przyczepa pod gore) nadal rosnie o jakies dobre 10-15 stopni (a i z malym ladunkiem na plaskim ale przy duzej predkosci na autostradzie np. powyzej 130-140, pozdrawiam.No a tak poza tym to padla wiskoza i kreci caly czas mocno nawet przy zimnym silniku , pozdrawiam
Wymien kolego chlodnice na orginalna Behra bo tylko na takiej nie bedzie sie grzal.Zadne przemywanie nic nie da.Walkowalem to kilka lat.A jak to nie pomoze to szykuj sie na zdejmowanie glowicy i na wymiane uszczelki pod glowica.Pozdrawiam.
Wymien kolego chlodnice na orginalna Behra bo tylko na takiej nie bedzie sie grzal.Zadne przemywanie nic nie da.Walkowalem to kilka lat.A jak to nie pomoze to szykuj sie na zdejmowanie glowicy i na wymiane uszczelki pod glowica.Pozdrawiam.
A moglbys mi kolego wyjasnic czemu myslisz ze uszczelka pod glowica?Jak bys proponowal ja sprawdzic?Bo wyciekow wkolo na zewnatrz nie widac.W oleju zadnych sladow wody i w wodzie zadnych sladow oleju.Ogolnie auto chodzi dobrze , nie dymi.Czemu uwazasz ze wymiana chlodnicy na inna niz Behra nie ma sensu?Moge zrozumiec ze jest najlepsza ale wymiana na inna tez powinna cokowiek zmienic a tu po zmianie bylo dokladnie to samo.Nie dobieralismy sie jeszcze do nagrzewnicy, moze to ona jest zamulona albo zakamieniona?Dzieki z gory za wszelkie wypowiedzi w tym temacie i pozdrawiam.
Witam.
W moim sprinterku także wacha się temperatura.
Jeśli jadę na pusto to wskaźnik utrzymuje się na kresce 80st. Natomiast jeśli obciążę go mocno (pod górę samochód na pace + laweta z samochodem) temperatura podchodzi do kreski miedzy 80 a 120 st. Powyżej właczam już ogrzewanie bo boje się że zagotuje mi wodę. Moje pytanie jest gdzie wogóle na wskaźniku jest 90st?? czy temperatura powinna rosnąć powyżej tej kreski, czy wiskoza nie powinna się wtedy włączać? Zaznaczam że chłodnicę mam nową, wiskozę także. Mam niewielki ubytek płynu chłodzącego, natomiast w tamte lato gdy prawdopodobnie padła mi wiskoza a ja tego nie zauważyłem zagotowało mi wodę i wywaliło wężem z termostatu. Od razu się zatrzymałem poczekałem aż ostygnie założyłem węża dokręciłem opaske bo chyba była słabo zakręcona i ciśnienie wyrwało węża, uzupełniłem wodę i delikatnie w drogę. Zaznaczam że mocno obiążam samochód normalnie podczas jazdy z obciążeniem temp jest powyżej 80st ale tylko na podjazdach dochodzi do środkowej kreski a czasami ją przekracza.
witam.
W listopadzie zakupiłem 412 z izotermą chłodnią,windą i oczywiście pakiet
startowy został zrobiony, pompa wtryskowa regeneracja, pompa wody wymiana, oponki,zaciski, amorki itp. Wydawało się że to już koniec inwestycji w autko, aż tu przyszedł pierwszy ciepły dzionek i temperaturka silnika zaczynała rosnąć. Zimą przy jeździe autostradką 100/110 temp. 82/83 stopnie wzrastała tylko przy jeździe pod górę dochodziła do 88/90 stopni, teraz przy jeżdzie 100/110 i temp powietrza 17 temp jest troszkę poniżej 100, sporo.
I teraz zaczynam szukać przyczyny, głowicę zostawiam na koniec,
pytanie przy jakiej temp powinno załączyć się wisko i czy słychać je w kabinie?
Wiec tak.Mam dwa sprintery 312d.mialem ten sam problem.Mianowicie grzanie wody.Temperatura pod gore wzrastala do 100 stopni.wymienialem glowice.uszczelke,pompe wody,termostat,wiskoze i nic jie pomoglo.zakupilem nowa chlodnice z firmy behr i problem znikl.Laweta ,przyczepa i temperatura nawet 90 nie przekroczy.Ale w drugim sprinterze jest ten sam problem.Wymienilem wszystko i chlodnice tez i nic nie pomoglo.Ale znalazlem przyczyne.Chlodnica z pierwszego sprintera jest konstrukcyjnie inna.Ma grube rurki (jakies 0.8mm)w chlodnicy i plyn szybko sie miesza i co za razm idzie szybko sie zchladza.A w drugim sprinterze niby chlodnica Behra ale o innej konstrukcji.M cienkie plaskie rurki przeplywowe i plyn wolno sie przemieszcza i stad wysoka temperatura.jestem pewny na 100% ze ta druga chlodnica to podroba.Szukajcie zawsze chlodnicy z grubymi rurkami przeplywowymi.Przerabialem to nie raz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.