Mi mechanik mówił że wisko załączącza się powyżej 90st (92 do 95 w zależności od wiskozy). Dalej nie wiem gdzie to 90st, mi temperatura dochodzi do tej kreski powyżej 80st czyli 80st- kreska bez opisu- kreska z czerwonym polem 120st, mi dochodzi do kreski bez opisu. Jak ją przekracza włączam ogrzewanie bo wyżej się boję.
Zbyt dużemu spadkowi temperatury winny był uszkodzony termostat, teraz temperatura nie spada juz poniżej 80st, ale nadal jest problem z podnoszeniem sie temperatury w okolice 100st w przypadku dużego obciążenia. Tak jakby wisko się nie załączało. Jak jest zimny silnik to wisko jest załączone gdy silnik nagrzeje się do 80st wyłącza się i ponownie nie zalącza gdy przekroczy 90st.
Wisko powinno zalaczyc sie tak nad 90 stopnii.Zwrocic trzeba uwage na chlodnice.U mnie maja kanaly wodne bardzo grube.I naprawde w alpach z przyczepa temp.nigdy do 95 nie doszla.A jak byla tamta chlodnica (nowa z cienkimi kanalami)temperatura rosla a wisko nie reagowalo.90 stopni to jest wskazowka miedzy 100 a 80.Tak posrodku.
Witam ponownie.
Z tego co zauważyłem to poprzedni właściciel nie zamontował na chłodnicy plastikowej obudowy.
Wybrałem się więc na serwis i zakupiłem obudowe do chłodnicy (wersja z klimatyzacją). Założyłem obudowę na chłodnicę niestety samochód dalej podczas obciążenia osiąga temperaturę 100st. Wisko nie reaguje na wzrost temperatury. Zaznaczam że chłodnicę mam nową oryginalną BEHR z rurkami okrągłymi nie płaskimi, sprzęgło wiskotyczne także mam nowe oryginał BEHR dla wersji z klimatyzacją (nawiasem czym różni się wiskoza dla wersji bez klimy). Natomiast zastanawia mnie jedna kwestia, po założeniu obudowy chłodnicy jakoś mały wydaje mi się wiatrak wiskozy, ja mam zamontowany taki 6-cio ramienny ale coś wydaje mi się że jest on troche za mały w stosunku do otworu w obudowie chłodnicy, natomiast na allegro sprzedają wiatraki 6-ramienne i 9-cio ramienne i w każdym z nich przeznaczenie jest do 2.9TDI, czy powodem nie załączania się wiskozy może być nie odpowiedni wiatrak?? czy do wersji z klimatyzacją powinienem zamontować wiatrak 9-cio ramienny?? bardzo proszę o pomoc ponieważ już się gubię, no chyba że to taka przypadłość motora 2.9 że nabiera temperatury podczas obciążenia a ja szukam niepotrzebnie przyczyny.
A sprawdzales termostat?Moze za pozno otwiera albo wogole.Wiatraki wychodzily dwa rodzaje,6 i 9 ramienny.Wisko zalacza sie wtedy gdy bi metal na wisko wylapuje temperature z chlodnicy i zalacza wisko.Jak nie bedzie obiegu wody i chlodnica bedzie zimna a temperatura bedzie wysoka to wisko sie nie zalaczy.Wisko zalacza sie wtedy bkiedy naprawde musi.Normalnie to temp.utrzymuje sie tak na 85 stopni.
Termostat mam nowy chłodnica gorąca, jest jeszcze jedna sprawa że to że wskaźnik temperatury pokazuje mi 100st wcale może nim właściwie nie być, tylko jak to sprawdzić? acha i jak dowiedzieć się jaki mam mieć w końcu ten wiatrak?
Minelo sporo czasu i w miedzyczasie przesiadlem sie na innego sprintera - 312 maxi , czyli silnik ten sam tylko karoseria inna i zawieszenie sztywniejsze no i przelozenie na moscie wolniejsze. Przyczyn tej wysokiej temperatury moze byc wiele ale dla tych co przeczytali calu temat to ten kolega co sie zarzeka ze chlodnica BEHRU moze zaradzic moze miec racje bo w tym sprintku mam taka chlodnice i problemu nie ma. To znaczy tez troche rosnie temperatura przy duzym wysilku ale nieznacznie. Inny wplyw na temperature moze miec przelozenie mostu??? Na szybszym moscie pod gore bylo jednak troszke ciezej . Ja jezdzilem tak przez 3 lata i nic sie nie stalo. Szukalem swego czasu postow na ten temat i nie zauwazylem zeby sie czesciej wspominalo sie o tym ze ktos zagrzal silnik przy 100 stopniach. Podzialka tez nie bez powodu siega 120 stopni a czerwone pole jest dopiero powyzej 120 C . Wydaje mi sie ze musi byc powazna awaria zeby zagrzac silnik. Jak sie tylko przekroczy stan maksymalnego wysilku (sczyt gorki) to silnik sie znow studzi . Tym sprinterem teraz co ma wolniejszy most te same gorki z podobnym ladunkiem a nawet ciezszym pokonuje na wyzszym biegu , latwiej i temperatura utrzymuje sie nizej. To tylko moje spostrzezenia a nie diagnoza, tak jak wspomnialem przyczyn jak sie okazalo moze byc wiele . Wymienialem chlodnice na nowa , nieorginalna i termostat i wiskoze i nie bylo zmian . Zostaly wymienione 2 z 3 istniejacych czujnikow w obiegu chlodzenia i zmienil sie zakres temperaturu na troche nizszy ale skok temp. przy duzym wysilku pozostal. Moze ktos by ten temat wytlumaczyl bardziej technicznie . Pozdrawiam wszystkich
Dołączył: 07 Sie 2013 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): SYCÓW Posiadane auto: SPRINTER 2,9 TDI 135KM+LAWETA
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 07 Sie 2013, 15:17
Temat postu:
pytanie odnośnie temperatury
chciałem zapytać ta kreska nad 80stopni to jaka tj temperatura??90 czy 100?jadąc w te upały to temperatura utrzymuje sie właśnie na tej kresce nad 80 może ktoś na 100% potwierdzić jaka to temperatura?
drugie pytanie gdzie kupie chłodnice ori BEHRA??w serwisie 1650zł
Też przerabiałem ten temat i rozwiązanie było bardzo proste- wymiana korka od zbiorniczka z płynem, gdyż zaworek w starym nie utrzymywał odpowiedniego ciśnienia w układzie Nowy oryginalny niemiecki korek całe 26zł i po problemie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.