Jeżeli skład ceramiki i jej wygląd jest taki sam to czym się różnią? DPF ma czujnik temperatury, czujnik ciśnienia za i przed jest dalej od katalizatora i zapycha się niedopaloną sadzą. To jest ta różnica??? _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sro 12 Cze 2013, 08:13
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa B ) Filtr cząstek stałych
holloww napisał:
Jeżeli skład ceramiki i jej wygląd jest taki sam to czym się różnią? DPF ma czujnik temperatury, czujnik ciśnienia za i przed jest dalej od katalizatora i zapycha się niedopaloną sadzą. To jest ta różnica???
Zadaniem katalizatora jest zmiana składu chemicznego spalin - katalityczna reakcja w wysokiej temperaturze przekształca szkodliwe gazy spalinowe w nieszkodliwe dla człowieka i środowiska. Zadaniem DPF (Diesel Particulate Filter) jest wyłapywanie ze strumienia spalin cząstek stałych - głównie chodzi o sadzę. Polecam lekturę Wikipedii - bo to jest wiedza na poziomie ogólnym, a nie specjalistyczna, którą powinien dysponować szanujący się właściciel warsztatu samochodowego.
holloww napisał:
zapycha się dopiero po 200tys km.
To nie jest prawda. Na to nie ma reguły. Znam auta długodystansowe (np. właśnie "kuriery") o przebiegu ponad 400 tysięcy km. i nie mają problemu z DPF-em. Na drugim biegunie jest nówka służąca do rozwożenia lodów po osiedlach (silnik cały czas pracuje na małych obrotach, często niedogrzany, praktycznie rzadko kiedy możliwe jest prawidłowe wypalenie filtra) Otóż ten samochód miał totalnie zapchany filtr już po DZIESIĘCIU TYSIĄCACH KILOMETRÓW. Są to przypadki ekstremalne, ale świadczą o tym, że nie można z góry wrzucać wszystkiego do jednego wora.
Widziałem i zapchany katalizator i zapchany DPF oba zapychają się tym samym czyli sadzą.
Po 10tys to chyba jeździł na oleju po frytkach i palił tyle samo oleju silnikowego.
Wole uczyć się na doświadczeniu i pracy niż na opisach ludzi którzy nigdy nie rozebrali części którą opisują. Tak samo jak ci co piszą książki do szkół nie mając pojęcia o tym co piszą, ale jak ktoś chce to może się nawet uczyć z fusów. Dla mnie nie ma żadnej różnicy między tymi dwoma rzeczami. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 3336 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Nie 06 Paź 2013, 11:59
Temat postu:
DPF
witam - moim zdaniem nr 190 to nie DPF - i w tym wypadku moze go nie byc ew. w innym miejscu . Filtr DPG jest bardziej skomplikowany - a - a w tym wypadku nie ma takiej obcji .
moze ktos w sposób ptaktyczny wiarygodny wypowie sie w temacie mercedesa B Klasa, CDI - : rocznik od 2005 ....
- posiada ?
- nie posiada?
- które roczniki ?
- mozliwość sprawdzenia samemu ?
- loklaizacja ?
- praktyczna mozliwość likwidacji tego cudu fizycznie elektronicznie ?
- gdzie sprawdzic po VIN ?
- itp.
wirtualne dyskusje w temacie i podpieranie sie innymi modelami w innych rocznikach , podawanie domniewanych informacji , sugestii wprowadza balagan na forum . A problem dla pytajacego pozostaje .
reasumując osobiście jezeli jest mozliwośc fizyczna i elektroniczna wywalenia DPF, FAP - w rozszadnej cenie, to go WYWAZLIC i spoko na wieki , a tak FUL roboty, mycie, płukanie a EFEKT ... mierny i niepewniy.
Dołączył: 09 Kwi 2014 Posty: 35 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: A150, B200, Mini S
Piwa: 2/2
Wysłany: Czw 23 Paź 2014, 18:56
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa B ) Filtr cząstek stałych
Odświeżę nieco temat, bo właśnie kupiłem drugiego w domu Mietka, żonie 2 miesiące temu A150 i tak zauroczony tą stajnią, kupiłem wczoraj B200 140KM, wszystko pięknie ale niepokoi mnie biały dymek i coś nieco klekocze własnie w okolicach FAPa, jak zimny, to dość głośno się zachowuje i potem wycisza.
Jaki jest sposób w automacie na szybkie wypalenie? Czytałem w innych autach, trzeba jechać ileś km z określoną prędkością, obrotami itp. czy tutaj tez stosuje się takie metody czy po prostu używać i samo się wszystko stanie.
Przebiegu mam 221 tys. potwierdzonego w komputerze serwisu w Poznaniu, tam był serwisowany od nowości, więc jest zgodny z faktem. Jak sprawdzić ten środek, który jest potrzebny do FAPa, gdzie on się znajduje itp. bo może trzeba uzupełnić?
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Czw 23 Paź 2014, 20:25
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa B ) Filtr cząstek stałych
Również ciebie witamy na forum!
Mercedes nie ma "FAP", tylko "DPF" (Diesel Particulate Filter) i nic sie tam nie uzupełnia jak w FAP-ie.
Uzupełnianie doszło dopiero z nowymi normami Euro (chyba 6) i w tych autach jest zbiornik na środek AdBlue. Nie ma on jednak w zasadzie wpływu na proces wypalania, a jedynie na czystość spalin. Jeżeli podejrzane zachowanie pojawia się zbyt często, to możesz podjechać na komputer w celu sprawdzenia stopnia wypełnienia filtra DPF.
Czasami soft pozwala również na sprawdzenie historii wypaleń DPF-a: które zostały zainicjowane i zakończone sukcesem, a które zostały przerwane (np. poprzez spadek prędkości jazdy lub wyłączenie silnika) Jeżeli przerwań jest zbyt dużo, a silnik domaga się wypalania DPF-u z uwagi na jego zapełnienie, to sterownik będzie starał się uruchomić wypalanie po każdym starcie silnika i jego zagrzaniu do temperatury pracy. Każde wypalanie wiąże się z dodatkowo wtryskiwanym paliwem (w celu podniesienia temperatury gazów spalinowych) co z punktu widzenia ekonomii eksploatacji prowadzi do zwiększonego zużycia paliwa, a dodatkowym minusem jest przyrost stanu oleju silnikowego. Auto wyposażone w DPF nie może jeździć "wkoło komina". MUSI raz na kilkaset kilometrów zostać "przegonione" po jakiejkolwiek drodze szybkiego ruchu/autostradzie żeby przez ok. 20 minut - pół godziny obroty nie spadały poniżej 2,5 - 3 tys. Wtedy DPF się wypali i będzie git.
Znam auto rozwożące lody po osiedlach - WIECZNE kłopoty z DPF. Co dwa, trzy tygodnie. Znam "kuriery" latające kilkanaście tysięcy w miesiącu. ZERO problemów z DPF-em. Czujesz różnicę?
Dołączył: 09 Kwi 2014 Posty: 35 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: A150, B200, Mini S
Piwa: 2/2
Wysłany: Czw 23 Paź 2014, 20:36
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa B ) Filtr cząstek stałych
Czyli nie jest tak źle jak by mi się wydawało? Ta zapalające się dwa razy od przedwczoraj kontrolka świec może świadczyć o tym, że włącza się tryb wypalania, a tu trasy ani widu tylko po 2km wyłączenie z mojej strony po dojechaniu do sklepu. Tak czy inaczej świece też już kupiłem i w poniedziałek będą wymienione, bo to zawsze warto przy tym przebiegu i niewiedzy zrobić przed zimą jak rozrząd w innych kupowanych autach.
Edit:
W kwestii tego pukania, odgłosów, okazała się rolka napinacza pasa do wymiany, cały napinacz został wymieniony na nowy, z rolkami, pasem i silniczek pracuje teraz jak nowy, uwielbiam dźwięk mercedesa Wszystko mam już zrobione z obsługi po zakupowej, włącznie z wymianą oleju i filtra w skrzyni w TEO Motors, okazuje się być idealną, bez zastrzeżeń.
B-klasa ma na 100% DPF (filtr cząstek stałych) i problemem jest to, że gdy się zapycha zapala się lampka żółta silnika "CHECK ENGINE". Miałem tak w swoim, że co jakiś czas się zapychał, ale zaprowadziłem do serwisu i wgrali mi nową mapę od silnika i bez DPF-u do z większą mocą silnika z B180CDi na B200CDI. Czyli można to zrobic trzeba tylko uważac na róznych mechanikow bo mi spalili jeden komputer i musialem kupic drugi.
HMMMM, no to super, tylko uszkodzili komputer, a ile oleju bierze turbina??? jak bardzo zapchany jest kolektor ssący? i EGR? No i oczywiście przejechane ma 90tyś. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Mercedes B W245 180dci
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 14 Lut 2016, 01:11
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa B ) Filtr cząstek stałych
Witam,
Nie widzę, żeby ktoś w końcu wyjaśnił jak można zweryfikować czy w danym modelu jest filtr cząsteczek stałych. Ja mam W245 180 dci z 2010 roku zakupiony w Polskim salonie. W instrukcji obsługi są wyszczególnione numer arkusza MB w których są i nie ma tego filtra natomiast nie ma informacji gdzie ten nr arkusza można sprawdzić. Czy ktoś ma może jakiś pomysł
Nr arkusza MB (wersja bez filtra) - 228.3, 228.5, 228.51, 229.3, 229.31, 229.5, 229.51
Nr arkusza MB (wersja z filtrem) - 228.51, 229.31, 229.51
Najdziwniejsze że te numery się dublują?
Czy ktoś ma pomysł o co chodzi i jak to zweryfikować w autku, nie sprawdzając tego fizycznie...
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 14 Lut 2016, 12:28
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa B ) Filtr cząstek stałych
Zazwyczaj po rozszyfrowaniu VIN-u jest widoczny odpowiedni kod odpowiadający za zamontowany pakiet DPF
Również po numerze nadwozia obecność filtra DPF można sobie sprawdzić w programie sklepowym EPC
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 35 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lahnstein, Niemcy Posiadane auto: Mercedes A-klasse 200cdi w169 i A klasse 160 w168
Piwa: 5/0
Wysłany: Pią 11 Mar 2016, 22:49
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa B ) Filtr cząstek stałych
M4tti83 napisał:
Witam,
Nie widzę, żeby ktoś w końcu wyjaśnił jak można zweryfikować czy w danym modelu jest filtr cząsteczek stałych. Ja mam W245 180 dci z 2010 roku zakupiony w Polskim salonie. W instrukcji obsługi są wyszczególnione numer arkusza MB w których są i nie ma tego filtra natomiast nie ma informacji gdzie ten nr arkusza można sprawdzić. Czy ktoś ma może jakiś pomysł
Nr arkusza MB (wersja bez filtra) - 228.3, 228.5, 228.51, 229.3, 229.31, 229.5, 229.51
Nr arkusza MB (wersja z filtrem) - 228.51, 229.31, 229.51
Najdziwniejsze że te numery się dublują?
Czy ktoś ma pomysł o co chodzi i jak to zweryfikować w autku, nie sprawdzając tego fizycznie...
Dzięki za sugestie
MD
Kolego te nr to wymagane min parametry oleju..tzw klasa oleju dodatkowe 1 to oleje nisko popiolowe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa B ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.