Witam,
po rozkodowaniu VIN'u nie mam pozycji 474 - DIESEL PARTICULATE FILTER. Auto jest z polskiego salonu, czy to oznacza, że nie mam filtr DPF, czy też może być? Poprzedni właściciel twierdzi, że jest, a ASO twierdzi że nie ma. Aczkolwiek pan który mi to sprawdzał sam nie wiedział i poszedł z wydrukiem wyposażenia na warsztat i tam mu powiedzieli ze nie ma...
jest czy nie,, oto jest pytanie....
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 13 Mar 2016, 20:26
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa B ) Filtr cząstek stałych
tombalt napisał:
po rozkodowaniu VIN'u nie mam pozycji 474 - DIESEL PARTICULATE FILTER. Auto jest z polskiego salonu, czy to oznacza, że nie mam filtr DPF, czy też może być?
Może i jest... może i nie ma...
SKĄD NIBY TO MAMY WIEDZIEĆ? Ze szklanej kuli?
- nie wiem z jakiej "viniarki" korzystasz (pewnie z ruskiej - więc nie spodziewaj się 100% prawdy)
- nie wiem, co znalazł pracownik serwisu i gdzie tego szukał
- nie wiem jaki masz VIN pojazdu
tombalt napisał:
jest czy nie,, oto jest pytanie....
Na podstawie tego, co napisałeś, to tylko wróżka pomoże. Nie zapomnij wziąć zdjęcia auta ze sobą.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 13 Mar 2016, 21:09
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa B ) Filtr cząstek stałych
tombalt napisał:
Nie sądziłem że odpowiedź będzie taka uszczypliwa...
No bo się pytasz, a nie dajesz żadnego punktu zaczepienia.
tombalt napisał:
Pracownik na podstawie VIN'u wydrukował specyfikację samochodu - przecież napisałem wyraźnie
Karta danych pojazdu nie jest jedynym źródłem informacji o aucie. W przypadkach wątpliwych należy również skorzystać z innych opcji - jak na przykład programu EPC i doświadczony doradca serwisowy powinien o tym wiedzieć.
tombalt napisał:
proszę bardzo: WDD2452081J466682
Nie trzeba było tak od razu?
Dokumentacja producenta nie potwierdza zamontowania filtra DPF w tym aucie.
Jeżeli masz dalej wątpliwości, to wystarczy wpuścić kogoś kumatego pod auto. Ktoś, kto wie o co chodzi nie będzie miał żadnego problemu żeby stwierdzić w układzie wydechowym obecność filtra cząstek stałych.
Auto było regularnie serwisowane (jest świeżo po przeglądzie) tak więc materiały eksploatacyjne (zwłaszcza olej silnikowy) były najprawdopodobniej właściwie dobrane. Czy jest może inny powód dla którego pytasz o obecność DPF?
Czy jest może inny powód dla którego pytasz o obecność DPF?
Szukaliśmy małej benzyny aby poprawić logistykę z trójką dzieci, auto do kręcenia się po mieście. B-klasa nas urzekła przestronnością w tak małym aucie. Auto kupione spontanicznie od znajomego, zmieniał na nowe. W fordzie S-Max nie mam filtra i jestem z tego faktu zadowolony. Chciałbym się dowiedzieć czy w naszym nowym nabytku nie ma dziada....
ps. sam jestem ciekaw jak się auto będzie sprawować
Jeżeli masz dalej wątpliwości, to wystarczy wpuścić kogoś kumatego pod auto. Ktoś, kto wie o co chodzi nie będzie miał żadnego problemu żeby stwierdzić w układzie wydechowym obecność filtra cząstek stałych.
oglądałem dziś na portalu aukcyjnym jak wygląda filtr DPF. Jeśli idą rurki przed i za (jak mniemam do czujników ciśnienia) to domyślam się że to jest DPF. Co w przypadku jeśli takich rurek nie ma? sprzedawcy opisują takie przypadki również jako DPF? Czy to nadinterpretacja? Czy była wersja DPF bez cienkich rurek przed i za puszką?
Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): RZESZÓW Posiadane auto: Mercedes B klasa 245 B200 CVT 2006r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 11 Kwi 2016, 19:36
Temat postu:
Witam
A ja w swojej B klasie posiadam DPF i uważam że fajnie się przyspiesza nie pozostawiając za soba cmury czarnego dymu ,użytkując samochód na krótkich odcinkach(5km w jedna stronę do pracy)po prawie dwóch latach zadnych problemów z DPFem (i zadnego dymu za soba) WIEC JESLI KTOŚ MA PROBLEMY Z DPFem to silnik i układ wtryskowy jest niewydolny. Moim zdaniem usunieciem DPFu nie naprawiamy swojego silnika tylko usuwamy element który wykrywa i (poprzez szybsze nisz normalne zapełnienie sie czastkami stałymi sadzy )sygnalizuje nam że silnik generuje za dużo sadzy.Oczywiscie jest to moja opinia i osobiście nie widze nic złego w fakcie że posiadam sprawny silnik diesla z sprawnym DPFem i nie zamierza go nigdy usuwac
Pozdrawiam wszystkich miłosników mercedesa
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Wto 12 Kwi 2016, 08:42
Temat postu:
Re: Witam
fooksik napisał:
JESLI KTOŚ MA PROBLEMY Z DPFem to silnik i układ wtryskowy jest niewydolny.
Robisz kolego błędne założenia do swojej teorii. To, co wydziela silnik diesla to nie tylko sadza. To również inne cząstki stałe (jak np. popiół) i jak na razie nie ma możliwości, żeby tego uniknąć. To nie jest tak, że dobrze wyregulowany silnik spali wszystko, a z rury wydechowej będzie pachnąć fiołkami. Duże znaczenie dla procesu spalania mają również użyte materiały eksploatacyjne jak paliwo i olej. Nawet dobrej jakości oleje przeznaczone do silników z DPF-em noszą nazwę "niskopopiołowe" a nie "bezpopiołowe".
Jak więc widać wypalanie od czasu do czasu MUSI się odbyć. I na pewno nie zakończy się ono sukcesem na odcinku 5 km. kiedy silnik nawet nie zdąży się dobrze rozgrzać. Powiem więcej: jeżeli jednak wypalanie uda się rozpocząć, a zostanie ono przerwane w trakcie - to jest to tym bardziej szkodliwe dla silnika. Bo w czasie wypalania do układu wydechowego trafia dodatkowe paliwo, które powinno spalić się w DPF-ie i w ten sposób podnieść jego temperaturę. Jeżeli paliwo trafi do wydechu, a temperatura nie zdąży się odpowiednio podnieść to paliwo się nie spali - tylko sie zwęgli i odłoży wewnątrz filtra w postaci sadzy skutecznie zapychając jego przelot. To nie wszystko - bo po następnym uruchomieniu silnika wypalanie rozpocznie się na nowo, i znowu zostanie przerwane. A trafiające ze zwiększoną częstotliwością do komór spalania dodatkowe paliwo będzie spływać do karteru rozpuszczając olej i obniżając jego właściwości smarne.
Tak więc podejrzewam, że z tymi jazdami 5 km do pracy to coś ściemniasz. Mogę z cała odpowiedzialnością powiedzieć, że Mercedes z DPF-em to na pewno nie jest auto do jazdy w mieście. Jeżeli nie wyjedzie od czasu do czasu na trasę, to kłopoty się zaczną. Prędzej czy później, ale jest to nieuniknione.
Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): RZESZÓW Posiadane auto: Mercedes B klasa 245 B200 CVT 2006r
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 12 Kwi 2016, 17:45
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa B ) Filtr cząstek stałych
Oczywiście wyraziłem tylko swoją opinie
Proszę mnie poprawić jeśli się mylę, silnik generuje cząstki stałe sadzy(w ilości zależnej od warunków użytkowania i stanu technicznego) a popiół powstaje na skutek wypalania sadzy w DPFie a nie w silniku (im jest go więcej tym bardziej maleje pojemnosć filtra cząstek stałych i zaczynają się problemy )natomiast paliwo dodatkowo wtryśnięte spala sie w katalizatorze by podnięść temperaturę spalin do ok 570 stopni celsjusza by zainicjowac spalenie sie sadzy w DPFie . Oczywiście wypalanie musi sie co jakis czas odbyć u mnie średnio raz na 1000km(często kontroluje wartości rzeczywiste na SD i porównuje z samochodami o różnych przebiegach i różnych markach wiec skalę porównawczą mam dużą i B klasa Mercedesa 245 naprawdę dobrze sie sprawuje w tym temacie,najgorzej wypada mazda ).Nie twierdze ze jest to super wynalazek ale przy przestrzeganiu paru prostych zasad można znacznie przedłużyc jego żywotność (olej z blatu229.51 ,nie przerywać wypalania)Więc jeśli jest sprawny to po co go usuwać.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa B ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.