witam, auto otwieram tylko i wyłącznie z pilota, kiedyś usiłowałem otworzyć z kluczyka - nie da się, żadne drzwi, czy bagażnik, czy coś mogę zrobić by to otwieranie uruchomić?, lałem kiedyś różne wd40 ale to nic nie dało.
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 811 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: niegdyś Mercedes W140 S320 LPG; Mercedes W220 S500 306KM 2000; Chysler Grand Voyager LE 3,3 LPG 2000; Honda CBR 1100 XX 164KM
Piwa: 38/0
Wysłany: Czw 17 Gru 2009, 10:57
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) otwieranie drzwi
Jak miałeś wymienianą stacyjkę to kluczyk do zamków od stacyjki nie będzie pasował - pytaj poprzedniego właściciela czy nie ma do tego jeszcze innego kluczyka. Ewentualnie jakiś szpeć od zamków może Ci wkładki dopasuje pod ten kluczyk co masz. I lepiej zrób to od razu puki wszystko działa. Bo jak kiedyś nie otworzysz auta zdalnym sterowaniem to wtedy będziesz miał większe zmartwienie. _________________ www.qnisz.pl SilnikiFalowniki Motoreduktory Przekładnie Wibratory Przemysłowe
'ZPA'
A ja się podłączę pod temat, ostatnio coś młodej pilot ześwirował i nie mogła auta zamknąć na szczęście. I próbowała ona, potem ja tym małym kluczykiem otworzyć, kluczyk wchodzi, przekręca się w lewo o 1/4 obrotu, ale z drzwiami nic się dzieje, tzn ani się nie otwierają,ani nie zamykają. Jak to powinno działać?
Dołączył: 23 Kwi 2008 Posty: 237 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: MB A160 W 168,A200 W 169,W414 1.7 cdi
Piwa: 1/5
Wysłany: Sro 06 Sty 2010, 18:27
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) otwieranie drzwi
Normalny kluczyk mechaniczny,taki jak dorabia się u każdego ślusarza.A'propos do zamkow nigdy nie lejemy wd40,moze to tylko zaszkodzić.Zamek to nie zardzewiala śuba? Bardzo dobry jest spray rozprowadzany przez Kaba Security.
pozdrawiam
Witam. Też mam podobny problem. Tylko że u mnie drzwi - od strony kierowcy - się otwierają. klapa od bagażnika i drzwi pasażera już nie;/. w ogóle się nie przekręca kluczyk, nie chce próbować na siłę bo mam niestety tylko jeden kluczyk;/ myślę ze to dlatego że rzadko były otwierane na kluczyk lub praktycznie wcale. Tylko jak to teraz naprawić? pozdrawiam:)
A w którą stronę kręcisz i ile obrotu wykonujesz? JA mam problem większy, bo zamek jest tylko w drzwiach kierowcy a do tego kluczyk to taka pozostałość schowana w tym plastikowym co udaje prawdziwy
w obie strony kręcę, ale nawet nie drgnie:/ dobrze że od strony kierowcy się otwierają bo bym miał problem jak otworzyć lub zamknąć samochód , ponieważ nie mam funkcji otwierania z pilota
Hej, też mam problem z tym małym kluczykiem, który jest wewnątrz pilota. Gdy włożę go do zamka drzwi kierowcy mogę jedynie przekręcić w lewo o 90 stopni ale wtedy nic sie nie dzieje. W prawo nie da rady w ogóle. Ktoś wie o co biega?
Trzeba dobrać się do zamka i sprawdzić, może jest zabrudzony i trzeba wyczyścić, można napsikać WD, jak nie pomoże to drzwi do rozebrania i zamek do mycia w ultradźwiękach. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Można zastosować WD lub inny penetrator ale tylko do rozruszania np zamka. WD po zaaplikowaniu trzymam max dwa dni. Później należy go zneutralizować i przesmarować element. Smarów i różnych mazideł na rynku ci dostatek i na pewno coś wybierzesz.
To chyba jasne, że WD-40 nie jest smarem a jedynie "rozpuszczalnikiem" osadów, nalotów, rdzy itp. Jasne jest, że po zastosowaniu WD i jego odparowaniu nalezy elementy przesmarować np. smarem silikonowym, litowym, grafitowym itp. Nie wspominałem bo to chyba - cytując klasyka - oczywista oczywistość
Inna rzecz, że trochę dziwi mnie ten zamek bo swobodnie kręci się od pionu w lewo o 90 st a w prawo normalnie mur-beton. Nie chce mi się wierzyć, że zaśniedział w prawo a w lewo nie. Próbowałem już przy zamkniętym i otwartym zamku pilotem i nic - kluczyk można tylko przekręcić w lewo o 90 st i nie powoduje to żadnej reakcji w mechanizmach zamka.
To chyba jasne, że WD-40 nie jest smarem a jedynie "rozpuszczalnikiem" osadów, nalotów, rdzy itp. Jasne jest, że po zastosowaniu WD i jego odparowaniu nalezy elementy przesmarować np. smarem silikonowym, litowym, grafitowym itp. Nie wspominałem bo to chyba - cytując klasyka - oczywista oczywistość
Inna rzecz, że trochę dziwi mnie ten zamek bo swobodnie kręci się od pionu w lewo o 90 st a w prawo normalnie mur-beton. Nie chce mi się wierzyć, że zaśniedział w prawo a w lewo nie. Próbowałem już przy zamkniętym i otwartym zamku pilotem i nic - kluczyk można tylko przekręcić w lewo o 90 st i nie powoduje to żadnej reakcji w mechanizmach zamka.
No tak ma Kolega rację.... osmieliłem się taką oczistą oczywistość Koledze wyjaśniać.
Z tą inną rzeczą pewnie jest podobnie, że to wszystko jasne i ja już nie ośmielę się nic podpowiadać bo znowu okaże się że od początku było wszystko jasne, że jak się na czymś nie zna to należy dać to do naprawy temu kto się zna i to jest oczywista oczywistość... oczywiście cytując klasyka.
Pozdrawiam.
Panowie dla Was jest to oczywiste ale dla baaardzo duuuużej rzeszy społeczeństwa WD służy jako mazidło do smarowania. Zresztą się nie dziwię bo na etykietach z tym specyfikiem jest napisane że penetruje, smaruje itp plus rysunki tyczące się niemal wszystkich zastosowań. I jak tu nie wierzyć reklamie.....
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 663 Skąd jesteś (miejscowość / region): kuj.pom. CCH.... Posiadane auto: A 140; 1998
Piwa: 32/2
Wysłany: Pią 11 Lis 2011, 19:30
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) otwieranie drzwi
Keram2504 napisał:
Panowie dla Was jest to oczywiste ale dla baaardzo duuuużej rzeszy społeczeństwa WD służy jako mazidło do smarowania. Zresztą się nie dziwię bo na etykietach z tym specyfikiem jest napisane że penetruje, smaruje itp plus rysunki tyczące się niemal wszystkich zastosowań. I jak tu nie wierzyć reklamie.....
Kol. Keram2504 wszystko się zgadza. Ja myślę podobnie.
Mój wcześniejszy wpis trzeba potraktować z przymrużaniem oka.
Myślę że wiadomo o co chodzi.
Więc skoro wyjaśnilismy sobie co oczywistym jest a co nie to może ktoś w końcu odpowie mi czy to normalne, że kluczyk kręci się w zamku tylko w jedną stronę i w ogóle jak to jest możliwe biorąc pod uwagę budowę zamka?
Jeśli kluczyk kręci się tylko w jedną stronę to nie jest normalne.
Powinieneś kluczykiem otworzyć jak i zamknąć drzwi, niezależnie czy używasz pilota.
U mnie kluczykiem można otworzyć drzwi tylko od strony kierowcy plus zamek klapy, z prawej strony nie ma bębenka. Kluczykiem można kręcić w prawo i w lewo.
No i wszystko jasne, szkoda tylko, że najpierw nie zerknąłem do manuala na stronę 265. Sorry Was za zawracanie gitary ale początki zawsze są trudne Wszystko działa i działało jak należy gdyż aby skorzystać z kluczyka w pilocie w sytuacji np. rozładowania baterii należy:
1. Przekręcić kluczyk w zamku w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara i przytrzymać go w tym położeniu (tak właśnie u mnie było - 90 st. w lewo i dlatego kluczyk nie kręci się w obie strony).
2. Pociągnąć energicznie za klamkę do oporu. Blokada w drzwiach wysunie się do góry. Drzwi są odblokowane.
3. Przekręcić kluczyk z powrotem w pierwotne położenie i wyjąć go.
4. Pociągnąć jeszcze raz za klamkę.
UWAGA: Otwarcie drzwi po odblokowaniu pojazdu kluczykiem awaryjnym powoduje uaktywnienie alarmu
Aby wyłączyć alarm należy:
- nacisnąć przycisk "otwartej kłodki" na pilocie (jeśli bateria kaput to jest jasne, że ta opcja nie wchodzi w grę)
albo
- przekręcić kluczyk w stacyjce w położenie 2.
Ot cała filozofia - zabieram się dzisiaj za instrukcję, żeby nie zwracać Wam gitary zbędnymi pytaniami. Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie sugestie (nawet te oczywiste )
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 663 Skąd jesteś (miejscowość / region): kuj.pom. CCH.... Posiadane auto: A 140; 1998
Piwa: 32/2
Wysłany: Nie 13 Lis 2011, 13:34
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) otwieranie drzwi
No widzisz Kol. lajsta to co dla jednych jest oczywiste dla innych nie jest. Cytując Twojego ulubionego klasyka powinno być oczywistą oczywistością, że przed rozpoczęciem użytkowania sprzętu należy wcześniej przeczytać instrukcję przeznaczoną do danego sprzętu.
Ale niektórzy tak mają, zamiast czytać wolą pisać.
Miłej lektury.
Pozdrawiam.
Panowie tak sobie właśnie włączyłem i czytam sobie ... i aż zszedłem do mojego w169 sprawdzić bo kiedyś na szybko spr zamek nie działał... zrobiłem tak:
włożyłem grot do zamka
przekręciłem o 1/4 obrotu
złapałem za klamkę - pociągłem nie zareagowała
wiec przyglądam się i spróbowałem jeszcze
po uzyskaniu oporu na klamce (niby max wychyłu) zauważyłem że w głębi jest aluminiowy element wiec pociągnąłem jeszcze dosłownie o jakieś 7mm do siebie i zamek się otworzył
reasumując rozwiązanie przeczytane w dziale b klasy zadziałało polecam spr.
pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Nadwozie i podwozie
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.