Może mógłby i ktoś podpowiedzieć w jaki sposób wyregulować ręczny hamulec?
Zakładam, że regulacji wymaga linka, ponieważ po zaciągnięciu na 5 ząbek zaczyna trzymać, niestety marnie. Przy problemach z samoregulatorami raczej nic nie dałoby się z ręcznego wycisnąć.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ręcznego hamulca.
Witam A klasa ma samoregulator na lince podciągasz tylko w momęcie jak jest duży luz a na szczenkach podciąga się jak wysoko bierze ja bym zaczoł od zdemontowania bębnów i sprawdził stan szczęk i czy niesą zapieczone samoregulatory. Pozdrawiam
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ręcznego hamulca.
Może jakieś zdjęcia lub instrukcja? Byłoby miło, bo w A-klasie nic do tej pory niemal nie robiłem, a biorąc pod uwagę skłonność do komplikowania jej budowy boję się jakichś pułapek.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ręcznego hamulca.
Witam niema komplikacji tylko przyjrzyj się jak jest złożone albo zrub zdjęcie ale to tylko chodzi o szczęki żeby się tam dostać to zdejmujesz koło zasilepke na bębnie od siruby centralnej i ją odkręcasz w lewo tam są prawe gwinty i jak nie zejdzie delikatnie to niestety musisz młotkiem to zbić bo to musi zejśc z piastą i wtedy masz wszystko na widoczne i sobie sprawdzi czy pracuje trybik gdzie będzie w jedną strone blokowała blaszka wygięta po nacisinieciu delikatnie hamulca ten trybik powinien się sam odkrącać i sprawdzi jakie masz grube szczęki, tylko nie rozbieraj szczęk z obydwóch stron odrazu tylko jak zdemontujesz jedne to żebys miał podgląd na drugich. Pozdrawiam
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ręcznego hamulca.
Się podłaczę aby nie zakładać nowego tematu. W Moim A150 są z tyłu tarcze. hamowanie generalnie odbywa się ok jednak reczny łapie dopiero po bardzo mocnym zaciągnięciu dźwigni. Czy da sie to jakoś podregulować? Klocki i tarcze nie wygladaja najgorzej, ich grubość jest jeszcze w normie. Ma ktos jakiś schemat hamulca recznego wraz z opisem regulacji itp? Dzięki z góry.
EDIT:
Czy ja dobrze zrozumiałem (przy okazji lektury takich tam różnych, dotyczacych tylnych hamulców w Mercedesach), że na tylnej osi są zarówno klocki (hamulec zasadniczy) i szczęki (hamulec awaryjny/ręczny)?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ręcznego hamulca.
Jednak tarczo-bębny. To był mój pierwszy raz z Mercedesem ale dałem radę na razie w połowie bo po za późno zacząłem. Zdziwiłem sie jedynie stanem okładzin i bębna, i w ogóle wygladem wewnątrz (rdza, sprężyny jakby miały się zaraz połamać - generalnie syf). Poprzedni właściciel chyba jeździł na ręcznym całość sprawiała wrażenie mocno zużytej (przebieg 157 kkm udokumentowany fakturami) a może to kwestia specyfiki tarczobębnów gdzie do bębna dostaje sie syf z klocków . Zdziwiło mnie to o tyle, że tydzień wcześniej zagladałem do bębnów w swoim Civicu'04 (mam go od nowości, 130kkm) gdzie ręczny i zasadniczy są w jednym a tam wnętrze bębna wyglądało (żeby nie przesadzić) prawie jak nowe (hamulce tylne działają na 100%). Dzisiaj dokończę szczeki w Mercku więc może uda mi się zrobić fotki.
Mam jednak pytanie - jak reguluje się dźwignię ręcznego? Czy jest tam jakiś samoregulator? Znalazłem przy tylnej belce miejsce łączenia dwóch linek biegnących od bębnów i linki od dźwigni (też mocno obrdzewiałe więc polałem najpierw odrdzewiaczem a potem smarem silikonowym). Dźwignia w aucie wyraźnie łapie już niżej i zdecydowanie mocniej na koło z wymienionymi szczękami jednak obawiam się że jak wymienię w drugim to wajcha będzie łapała na max już na pierwszym ząbku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ hamulcowy
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.