Witam. Dziwna sprawa z ogrzewaniem mojego mietka. Z kratki lewej od kierowcy leci ciepłe powietrze, ze środkowych letnie, a z prawej od pasażera zimne. Dodatkowo przy ustawieniu na 28 stopni szału nie ma. Był już taki temat na forum, ale blisko rozwiązania problemu autor zamilkł. Podejrzewam że usunął usterkę i zapominał o forum.
Proszę o pomoc bo idzie zimno a ja zamarzam.
Ps. Przy okazji coś śmierdzi spalonym plastikiem z kratek wentylacyjnych
Ostatnio zmieniony przez tomi1245 dnia Sob 28 Lis 2015, 12:54, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) połowiczne ogrzewanie w168 1.7 CDI
Jutro mam zamiar sprawdzić
1. filtr pyłkowy
2. Termostat - metodą na ciepło zimno po wężach
3. Połączenia kratek z nagrzewnicą - nie wiem jak się dostać do nich ale spróbuję najpierw od strony schowka pasażera
4. Działanie klapy - nie wiem jak ale chyba gdzieś koło nóg pasażera
Poprawcie mnie jak coś źle chcę zrobić. Zaoszczędzi mi to trochę czasu w zimnym garażu
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) połowiczne ogrzewanie w168 1.7 CDI
Widzę że nikt nie miał takiego problemu.
1. Filtr czysty
2. Termostat działa prawidłowo.
3. Połączenie kratek prawidłowe
4. Klapa działa. Na ciepło zamyka, na zimno otwiera
Dodatkowo takie tam ustrojstwo pod nogami pasażera z wtyczką a wewnątrz trzy sprężyny nagrzewają się do czerwoności jak ustawiałem ciepło. Jak odłączę wtyczkę to dmuchawa działa tylko na najwyższym biegu, czyli to chyba opornik regulacji dmuchawy. Po podłączeniu działa na każdym biegu
Przepłukałem nagrzewnicę wodą, wkładając we wlot do nagrzewnicy wąż ogrodowy i przelewem przez nią. Poszła woda zbiornikiem wyrównawczym. Spuściłem połowę wody i dolałem koncentrat do chłodnic. Efekt taki sam. Ciepłe po lewej od kierowcy, chłodne ze środka i zimne od pasażera. Jutro jeszcze sprawdzę ten wiatraczek obok podświetlenia kabiny u góry, chociaż nie za bardzo wiem jaką rolę on tam spełnia. Ręce opadają a zimno dopiero nadejdzie.
!!!!!!!!!!!POMOCY!!!!!!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony przez tomi1245 dnia Nie 29 Lis 2015, 18:41, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) połowiczne ogrzewanie w168 1.7 CDI
Wąż zasilający gorący i powrotny też gorący. Nie wiem czy dobrze odpowietrzałem ale robiłem tak.
odkręcony korek do zbiorniczka wyrównawczego
silnik na chodzie
ogrzewanie na ful, prędkość wentylatora na ful
uciskam rytmicznie i mocno węże od nagrzewnicy, które wchodzą do kabiny
ubytek wlewam do zbiorniczka.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Nie 29 Lis 2015, 17:31
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) połowiczne ogrzewanie w168 1.7 CDI
Witam.
Cytat:
Klapa działa. Na ciepło zamyka, na zimno otwiera
A nie powinno być odwrotnie, bo jak ciepło ma dalej iść skoro klapka zamknięta. Klapka ma być otwarta cały strumień ciepła ma iść dalej w obieg czyli do kratek umieszczonym bo bokach jak i po środku paneli.
Cytat:
ubytek wlewam do zbiorniczka.
Jeśli jest ubytek płynu to też ogrzewania nie będzie, chwilowe mogą następować po jej uzupełnieniu i należy szukać przyczyny ubytku płynu jeśli ubywa. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) połowiczne ogrzewanie w168 1.7 CDI
Klapa zamknięta i sprawna, czyli pracuje podczas regulacji. Mowa o klapie mieszania powietrza ciepło/ zimno. Jak czujnik wyrówna temperaturę do zadanej to otwiera się i dobiera zimnego powietrza z zewnątrz.
Ubytku nie ma, dolewane tylko po czyszczeniu nagrzewnicy strumieniem wody, ale jak przeczytasz od początku to będziesz wiedział.
Dziś sprawdziłem czujnik w oświetleniu podsufitowym i działa. Wiatraczek kręci się prawidłowo. Dalej nie wiem co sprawdzać. Wszystko działa a w aucie szału nie ma.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Nie 29 Lis 2015, 19:55
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) połowiczne ogrzewanie w168 1.7 CDI
hmm, dość dziwna sprawa, ale mam jeszcze pytanie: czy włączając dmuchawę na max powietrze mocno leci z kratek, czy w miarę od tak sobie?. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Nie 29 Lis 2015, 23:04
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) połowiczne ogrzewanie w168 1.7 CDI
No to dobrze że nie urwało , prawdopodobnie masz coś z panelem nie tak albo coś z klapkami nie tak, musisz sprawdzić co jest między dmuchawą a nagrzewnicą, bo w niektórych modela aut mają właśnie w tym miejscu klapki i być może w tym tak samo, szczerze to jeszcze nie rozbierałem te ustrojstwo. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) połowiczne ogrzewanie w168 1.7 CDI
Znalazłem schemat blokowy ale nie wiele tam widać co i jak aż tu nagle natknąłem się na taki artykuł http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.61.htm i mnie natknęło odnośnie tych klap na zewnątrz pod filtrem nad wentylatorem. Podczas sprawdzania filtra nie zwróciłem uwagi czy są otwarte czy też zamknięte. Na stronie którą podałem jest opis jak powinny działać. W sobotę na pewno sprawdzę.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) połowiczne ogrzewanie w168 1.7 CDI
I [cenzura] zbita. Klapy obok filtra działają prawidłowo. Podczas obiegu otwartego są otwarte, a podczas zamkniętego są zamknięte i nawet jak są zamknięte to dalej tylko z lewej kratki leci ciepłe powietrze. Myślę, że mimo tego że te dwa węże które od strony silnika wchodzą do nagrzewnicy do środka i są gorące to przyczyna tkwi w nagrzewnicy. Myślałem jeszcze o jakimś środku do czyszczenia układu, który wlewa się do chłodnicy i płucze podczas jazdy, ale boję się że przy tak starym układzie mogę sobie tylko narobić kłopotu i cały układ się rozścieknie. Nie wiem co dalej. Chyba pora do mechanika. Chyba że macie jeszcze jakieś rady
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ chłodzenia i ogrzewanie
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.