Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Proszę o pomoc - Wspomaganie!!! A170 w168
Podbije stary post bo mam problem w temacie.
1. Zatarł mi się silniczek pompy wspomagania i przy jego naprawie rozwaliłem magnes.
2. Kupiłem druga działającą używke, wymieniłem łożyska i wyczyściłem
3. Stara pompa miała 3 kable a ta 'nowa' 2 więc przełożyłem od starej jeden kabelek i włożyłem do auta
4. Po podłączeniu pompa pobiera bardzo duży prąd - te grube kable są gorące, a pompa chodzi tak na pół mocy
Wiem że nakombinowałem ale moje pytania:
1. Czy elektronika w kazdym aucie jest inna i to ona może powodować tak duży prąd i kiepską prace pompy?
2. Czy pompa wspomagania powinna włączać się jeszcze przed zapaleniem auta (zapłon) czy dopiero po starcie?
Wysłany: Wto 12 Wrz 2017, 10:10
Temat postu: Wspomaganie w168, vaneo
Witam kolegów, chciałbym się podpiąć do wątku, być może ktoś zna rozwiązanie tego problemu, a mianowicie: kupiłem okazyjnie MB Vaneo 16 z 2004, z niedziałającym wspomaganiem, o czym sprzedawca poinformował,tak więc po przeprowadzeniu autka do garażu niezwłocznie zająłem się naprawą no i tu się zaczyna, czym dalej w las tym więcej drzew jak to mówią. Zacząłem od sprawdzenia poziomu płynu, potem kable a dokładnie złącze pod zbiornikiem płynu spryskiwaczy, potem podłączenie masy, wszystko ok, następnie poszedł w ruch miernik napięcia, okazało się że prąd płynie, na stałym plusie(grubszy czerwony kabel) prąd jest, po odpaleniu silnika, na cienkim niebieskim kabelku prąd również jest(14,5V),ładowanie z alternatora również sprawdzone, jest idealne. Postanowiłem wyciągnąć pompę i się jej przyjrzeć, po zdjęciu pokrywy sterownika okazywało się że nie ma śladów wskazujących na jakiekolwiek uszkodzenia, wygląda jak nowa, wszystko suche i czyste. Postanowiłem więc podłączyć pompę na krótko do akumulatora i ku mojemu zdziwieniu pompa zadziałała i tak kilka razy żeby się upewnić. No i to teraz zbiło mnie z tropu, gdzie może być problem w tym przypadku, że pompa się nie załącza? Ma ktoś jakieś pomysły? Czy ktoś wie gdzie w Vaneo jest bezpiecznik 47 od wspomagania? Bo w skrzynce w podłodze od strony pasażera jest tylko 45 jako ostani. Z racji tego że prąd do pompy płynie wykluczam bezpiecznik ale chciałbym wiedzieć w razie czego gdzie go szukać. To tyle na razie w temacie, dzisiaj będę walczył dalej z tym problemem _________________ Bez gwiazdy nie ma jazdy!
Właśnie zakończyłem na dziś walkę ze wspomaganiem z częściowym sukcesem, co prawda dalej nie działa ale pojawiło się światełko w tunelu. Po ponownym zamontowaniu pompy, cały układ zalałem świeżym olejem, wypompowujac całkowicie stary, wszystkie połączenia kabli prądowych i masy wyczyszczone i poskręcane jak należy. Po odpaleniu silnika pompa zadziałała ale ciśnienia wystarcza zaledwie na jeden obrót kierownicą. Przed moją ingerencją pompa nie dawał w ogóle znaków życia. Moim zdaniem pompa nie daje wystarczającego ciśnienia do układu, być może łopatki wirnika są na tyle zużyte że nie wyrabiają przy większym obciążeniu, także moim następnym krokiem będzie wymiana pompy na używkę, o wynikach będę informował na bieżąco _________________ Bez gwiazdy nie ma jazdy!
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2
Strona 2 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Uklad kierowniczy,zawieszenie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.