witam
Jestem Pawel-nowy uzytkownik forum
Niedawno kupilem sprinterka 312. Jest to moj pierwszy samochód zarobkowy i mam problem. Na poczatku zregenerowalem mu turbinke ale nie o to mi chodzi. Otóz niedawno odbylem nim 1szy kurs za granice do Niemiec. Ladunku mialem ok700kg wiec praiwe nic. I tu wielkie rozczarowanie. Otóz przy predkosci 90-100km/h bez zadnego zylowania srednie spalanie wynioslo 13-15l !! Z tego co wiem te samochody mieszczą sie w 12 bez problemu. Co moze byc przyczyną tkiego spalania?? Dodam jeszcze ze do 100km rozpedza sie dobrze, nie czuje górek ale od 100 w góre rozpedzanie idzie mu mozolnie. Jakie sugestie?
Pozdrawiam
ja mam 315 CDI i pali mi prawie 14 litrow... To jest silnik 2.2 i ktos mi kiedys powiedzial ze te silniki sa wyzylowane... podobno 2.7 czy 3.0 pali mniej i ladniej pracuje...
Ja ma sprinterka 413 2.2 CDI spalanie jakieś 12 l. Ale do rzeczy przyczyn może być dużo, ale na początek sprawdziłabym filtr paliwa i powietrza może czas je wymienić.
Witaj kolego wez duza poprawke na kontener jesli jeszcze nie masz zadnej owiewki to przy przeciwnym wietrze bedziesz bardziej czul opor wiatru niz ladunek na pace mam podobny problem gdy jest wietrznie od razu doliczam do zuzycia 2-3 l/100km(mozna odniesc wrazenie ze sie jedzie na zaciagnietym recznym) pzdr
sam widzisz Kolego ze co post to inna opinia moj drugi MB 315 z 2007 r blaszak max spala zima do 9,5 l a latem do 9 l/100 zaznaczam ze sam jezdzilem nim od nowego i obchodzilem sie z nim jak z jajkiem gdybys mial niesprawne wtryski czy pompe napewno bys to widzial po trudnosciach z uruchomieniem po dymieniu no i po nierownej pracy na biegu jalowym
No wlasnie wtryski wykluczam bo na "luzie" pali ladnie, rowno. Dzisiaj wrocilem z trasy z Holandii i srednie spalanie wyszlo mi 12,8 czyli niezle. Znajomy mechanik powiedzial mi ze jak pali do 13 to nie mam czego szukac bo to nie jest typowy bus tylko ciezarowy (kontener). Takze to 12,8 zadowala mnie i post uwazam za zamkniety. Dzieki za wszystkie odpowiedzi. PzDr
A wiec tak: Zwiekszone spalanie- komputer wykazal blad w przeplywomierzu powietrza. W innym poscie pisalem o ciezkim odpalaniu na mrozie. Okazalo sie ze wtryski pusily. Blad w przeplywomierzu usuniety, ale wiadomo trzeba bedzie zmienic, a ciezkie odpalanie to wina wtrysków
Tak jak pisalem puscily wtryski. W tamtym tygodniu bylem tylko to sprawdzicw tym bedzie z tym robione. Chcialbym wiedziec na czym polega naprawa wtrysków. Na co musi byc zwrocona uwaga aby po owej naprawie samochod wiecej niepalil, bo slyszalem ze jest taka mozliwosc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.