Jest to moj 1 post wiec chciałem się przywitać !
Mam sprintera 312 d 2.9 diesel i mam wielki problem który zaczyna się dawać w znaki. Zimą było ok. Daje nawiew na zimny a po rozgrzaniu auta do ok 80 stopni leci mimo wszystko bardzo gorące powietrze. Musze zamykać nawiewy lecz wtedy plastiki kokpitu robia sie gorące i mimo wszystko bez uchylonych okien nie idzie jechać. Co muszę sprawdzić jak to zrobić???? Dodam że temperatura silnika jest stała ok 80 stopni. Bardzo prosze o pomoc w tej sprawie będę wdzięczny pozdrawiam
Witam padl ci pewnie zawor od regulacji ogrzewania on powinien byc na scianie grodziowej i i jak ida przewody wodne do nagrzewnicy to przechodza przez ten zawor albo ci z niego linka spadla przy zaworze albo przy panelu. Pozdrawiam
Witam padl ci pewnie zawor od regulacji ogrzewania on powinien byc na scianie grodziowej i i jak ida przewody wodne do nagrzewnicy to przechodza przez ten zawor albo ci z niego linka spadla przy zaworze albo przy panelu. Pozdrawiam
Dziękuję Kolego za odp. Grzebie przy autach u siebie lecz tego jeszcze nie robiłem do końca nie rozumiem tego co napisałeś. Chodzi o to że sciana grodziwa to rozumiem sciane pomiedzy kokpitem a silnikiem? przewody wodne do nagrzewnicy są pewnie przy samej scianie więc musze rozebrac całą deskę. Chodzi o to że jak przesuwam pokrętło na zimne powietrze to leci gorące kiedy auto sie nagrzeje a jak przesune na gorące leci jeszcze bardziej gorące powietrze. Cieżka sprawa pozdrawiam czekam na odp
Witam sprawdzi dokladnie gdzie jest u ciebie ten zawor bo w jednych jest pod deska a w drugich od strony silnika przy sicianie grodziowej tylko w jednym miejscu przechodza do sirodka te przewody i na nich powinien byc umieszczony zawor on ci sie nie zamyka do konca. Pozdrawiam
Witam sprawdzi dokladnie gdzie jest u ciebie ten zawor bo w jednych jest pod deska a w drugich od strony silnika przy sicianie grodziowej tylko w jednym miejscu przechodza do sirodka te przewody i na nich powinien byc umieszczony zawor on ci sie nie zamyka do konca. Pozdrawiam
ok dzieki za odp. a czy jest jakis możliwie szybki sposób sprawdzenia po ktorej stronie mam ten zawór? bo rozumiem ze jak po stronie silnika to musze silnik podniesc?
Witam, u mnie w sprinterze 312 mam zamontowany zawór pod maska gdzie moge recznie sterowac ogrzewanie poprzez odkrecanie mniejsze lub wieksze. Oczywiscie jest to niewygodny sposob bo musze podnosic maske. Ale jak raz ustawie ok 1cm obrotu w lewo to mam cieplo a jak troche wiecej odkrece to mam bardzo gorace powietrze.Pozdrawiam.
Ten zawór można namacać wkładając rękę pod deskę od spodu od strony pasażera, na ukos i do góry w kierunku kierowcy.
Namacać to jedno, ale wymienić to drugie, ja się nie zdecydowałem na rozbieranie deski żeby się do niego dostać.
Zamontowałem jak kolega zawór pod maską… kupiłem go w sklepie hydraulicznym.
Znajomy zamontował zawór z linką z jakiejś osobówki, nawet fajnie mu to działa.
Niektóre patenty w Sprinterach sprawiają wrażenie jakby je zaprojektował jakiś złośliwy psychopata, ale i tak jest dużo lepiej jak w niezapomnianej 310 która wprowadzała Polskę w świat normalnych samochodów transportowych.
Witam
Kolega posiada Sprintera z 2002-2003 roku 2,2 CDI i ma identyczny problem. Czy gałka na panelu sterowania od nawiewi ciepłe-zimne powinna chodzić lekko, czy dosyć ciężko ?
Czy w tym modelu zawór od nagrzewnicy jest sterowany linką czy elektronicznie ?
Choć temat stary odgrzebię trochę. Czytam już od jakiegoś czasu forum, ale dopiero się zarejestrowałem. Przyszła wiosna i wyższe temperatury, w zimie nie było to aż tak widoczne, ale..... nie mam regulacji temperaturą. mam fabryczną klimę (która nie działa, jeszcze) Wyczytałem, że przyczyną może być linka sterowania nagrzewnicą lub zawór. Czy forumowicze podpowiedzą gdzie tego szukać pod maską? "Macam", szukam w okolicy dmuchawy, ale nic co na linkę wygląda nie mogę się domacać. Może mała podpowiedź?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.