Witam szanownych kolegow!!! Mam problem z moim sprinterem, podczas jazdy zdarza sie ze "zamula" po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu przez jakis czas wszystko jest ok. Dodam ze turbina jest po regeneracji ale nie skasowali mi bledu, czy to moze miec wplyw na to ze dalej zachowuje sie tak jak przed regeneracja turbiny????
Witam
Mialem Passata 1.9 tdi i mialem taka przypadlosc ale to nie byla turbina tylko regulator cisnienia turbiny. To takie cos z elekrozaworkiem ktory steruje cisnieniem. Nie wiem czy w Sprinterze jest taki zawor ale to tez moze byc ten blad poniewaz komputer to glupia maszyna i majac taki blad wciaz moze myslec ze turbina siedzi
Witam szanownych kolegow!!! Mam problem z moim sprinterem, podczas jazdy zdarza sie ze "zamula" po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu przez jakis czas wszystko jest ok. Dodam ze turbina jest po regeneracji ale nie skasowali mi bledu, czy to moze miec wplyw na to ze dalej zachowuje sie tak jak przed regeneracja turbiny????
Av mam to samo w moim sprintku,był kilka razy podpinany pod kompa i wyskakuje błąd p1470 z tego co wiem to wszystko co związane z turbina i jej podcisnienieniem.Pojechałem do serwisu kupiłem nowy zaworek podcisnienia,koszt ok 400zł załozyłem i nadal to samo ;/zastanawiałem sie nad regeneracją turbinyale skoro piszesz ze masz po regeneracji i jest to samo to juz sam nie wiem,zrobi sie cieplej to sie kłade pod niego i musze obejrzec tą wiązke od zaworu i wszystkie węże turbiny.Pozdro
Dołączył: 15 Maj 2010 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: Mercedes W164 3.0 CDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 15 Maj 2010, 21:58
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Turbina
koledzy miałem to samo w swojej 313CDI.
To nic innego jak TURBINA. Wymieniłem na nową (używaną) i jest wszystko okej. A było tak że jak jechałem np. 80km/h i dałem mu do dechy na piątym biegu to go zamulało i musialem wyłączyć i włączyć zapłon i wszystko do normy wracało. bylo to uciążliwe ale jakos sie do tego przyzwyczaiłem. Pewnego pieknego dnia kupiłem turbinke za 500zł i wymieniłem, mój sprinterek nigdy nie był tak mocny jak teraz:)
Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): kraków Posiadane auto: mercedes sprinter 318
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 23 Maj 2010, 22:10
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Turbina
panowie u mnie było podobnie tez myślałem ze to turbina szukałem i znalazłem wiec przeszczegam przed piekarzami którzy są mechanikami i próbują iść po najprostszej lini oporu i stwierdzają od razu ze turbina pada a tak naprawdę hu... wiedza nie cchce im się poświecić trochę czasu i posprawdzać albo sie nie znają , a wiec do rzeczy siedzieliśmy z kolega dwa dni i znaleźliśmy przyczynę ,kosztowało mnie to cale 40 złotych i zero zamulania turbinka dmucha jak należy autko śmiga bez problemu powodem był czujnik stopu nad pedałem hamulca pozdrawiam.
ja miałem tak samo w czasie jazdy spadał na mocy i tylko 90 na maksa mogłem wyciągnąć. po ponownym uruchomieniu wracalo wszystko do normy . i powiem wam że pszyczyna leżała tam gdzie nikt wżyciu by się nie spodziewał : od serwa idzie wężyk do zaworka podciśnieniowego turbiny i nie tylko bo ma rozgałeżniki dodatkowo służy do regulacji lamp i obiegu powietsza . był pęknienty w jednymmiejscu i nie otwierał sie zawur w turbinie pszy nadciśnieniu i robilo się nadciśnienie i sterownik wżucał w stan awaryjny autko i kucyki zdychały wtym momencie.wężyk wymieniłem i jak ręko odjoł. na bang będzie weżyk
wiec czas teraz na przetestowanie węzyka;)jednak nie jest to samo co u rafcia318,odłaczyłem czujnik od pedału hamulca ryzykujac ze ktos mi sie w dupe wpakuje i nadal jest to samo;/złapał muła.Jak widac przyczyn moze byc wiele,kazda [cenzura]ła moze wprowadzic auto w stan awaryjny.
jak sprawdzisz wężyk to daj znać czy pomogło .ja sprawdzałem tak odłączyłem od serwa i zasysałem jeżeli jest dobry to się nieda powietsza pszez niego wciągnąć a jeżeli gdzieś pszepuszcza to wciągasz na maksa.powodzenia
rokfol sprawdziłem Twoj sposób,odłączyłem węzyk od serwa i przy wciąganiu pomału nabieram powietrza i słychać jak ten zaworek brzęczy.Sprawdziłem dokładnie,porozłączałem te węzyki i nie ma nigdzie nieszczelności.Co dziwne przed tym zabiegiem zrobiłem dokładnie 110km i ani razu nie zamulił,po zabiegu skręciłem wszystko zrobiłem 5km i osłabł;/Zaworek na bank nie jest skopany bo mam 3 w tym jeden nowy i kazdy reaguje tak samo.
odłącz wężyk od serwa i wtedy sprubuj sassać powietsze stego właśnie końca co wchodzi do serwa bo może to być coś związane z wężykiem napszykład regulator świateł nie musowo wężyk .weżyki niech będo tam gdzie powinny tylko ten od serwa koniec zassij.
tak własnie zrobiłem zanim to wszystko rozebrałem,przy serwie jest rozgałezienie,tez węzyk dochodzi do serwa i drugi idzie gdzies tam w podszybie.Wyciągnąłem tylko z serwa i zassałem wtedy słychać brzęczenie sterownika turbiny,jak dmuchne to nie ma przejścia.
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie Posiadane auto: mercedes sprinter 313cdi w 124 320 e
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 11 Cze 2010, 20:20
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Turbina
WITAM KOLEGÓWMIAŁEM TAKI SAM PROBLEM I TO KILKA RAZY GDYŻ MÓJ SPRINTEREK DOBIEGA JUŻ 1000000 KM CHOĆ MA NOWE SERDUCHO TAK JAK KOLEDZY PISZĄ PROBLEM MOŻE BYĆ W PODCIŚNIENIU JAK I W CZUJNIKU STOPU ALE MOŻE BYĆ ZATARTA DŻWIGIENKA ZMIENNEJ GEOMETRII TURBA WYSTARCZY ZDJĄĆ ZABEZPIECZENIE OD ZAWORU PODCIŚNIENIOWEGO I PORUSZAĆ DŻWIGIENKĄ MUSI CHODZIĆ BEZ ŻADNYCH OPORÓW NAWET NAJMNIEJSZYCH JEŻELI BĘDĄ OPORY CO JAKIŚ CZAS BĘDZIE WCHODZIŁ W TRYB AWARYJNY
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.