Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Mercedes A W168 CDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 13 Kwi 2010, 13:47
Temat postu:
Problem z rozsuwanym dachem.
Witam.
Przejrzałam posty odnośnie problemów z dachem, niestety nie znalazłam rozwiązania mojego problemu.
Sprawa dotyczy dachu, który nie chce się otworzyć.
Kilkakrotnie po zimie otwierałam dach, niestety po jakimś czasie odmówił on współpracy. Otwiera się tylko na "lufcik", ale nie rozsuwa się.
Zaznaczam, że gdy się otwierał trochę skrzypiał i zdecydowanie wolniej się rozsuwał niż przed zimą.
Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 57 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: mercedes A 1.4 2000r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 17 Kwi 2010, 14:27
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z rozsuwanym dachem.
Radzę ostrożnie podstępować bo ja też miałam nieotwieralny dach i po rozebraniu na czynniki pierwsze mój mechanik stwierdził że powód awarii był błachy - wyrobienie zębatki ale poprzedni właściciel szarpał i próbował na siłe otworzyć. Jaki skutek? - pękniecie linek i wypatrzenie prowadnic na które już nic mechanik nie mógł poradzić. Musiałam kupić "nowy" szyberdach na allegro i zamontować. Dlatego teraz obchodzę sie z nim jak z jajkiem. Powodzenia, bo wiatr we włosach to fajna rzecz
Nie wiem na ile aktualny jest ten temat ale postanowiłam napisać w tym wątku wiadomość do wszystkich użytkowników mających problem z szyberdachem.
Mój dach w 10-letnim mercedesie A klasa, przestał działać.
Objawy takie jak u wszystkich, najpierw trzeszczenie podczas rozsuwania, następnie bardzo duży opór aż w końcu całkowity klops - brak otwierania. Słychać też było silniczek tak jak by przeskakiwała zębatka, uchylała się jednak przednia lamelka, choć muszę dodać nie zawsze. Doszła też nieszczelność, która podczas wizyty w myjni dawała się we znaki.
Obdzwoniłam z milion warsztatów ogłaszających się w sieci jako spece od szyberdachów, wszędzie w słuchawce słyszałam głosy Panów kojarzących mi sie z "cwaniakami z wąsami", którzy nie umieli lub nie chcieli rozmawiać przez tel. o kosztach.
Przestudiowałam bardzo dokładnie całe forum i trafiłam gdzieś na post "absinki", która wspomniała o warsztacie na Jagielońskiej w Warszawie.
Nie jestem z woj. mazowieckiego a do stolicy mam 170km, więc myślałam, że to miejsce nie dla mnie bo jest po prostu za daleko. Jednak okazało się, że nie ma najmniejszego problemu z konkretnym, rzeczowym i bardzo wygodnym dla mnie umówieniem się na naprawę. Właściciel warsztatu zaproponował aby wpłacić zaliczkę 100zł co pozwoli zarezerwować cały dzień pracy poświęcony tylko dla mnie.
To co zobaczyłam na miejscu podczas tego jak się zabierali do naprawy sprawiło, że nadal jestem pod ogromnym wrażeniem. Rozbielali szyberdach na maleńkie części, używając do tego zegarmistrzowskich maleńkich śrubokrętów, każda część została wyczyszczona pędzelkiem z chirurgiczną dokładnością. Ci Panowie to prawdziwi arcymistrzowie. Okazało się to najbardziej profesjonalne miejsce na świecie, w którym można dokonywać wszystkich napraw związanych z szyberdachem. Na ścianie warsztatu zauważyłam zlecenie naprawy z serwisu mercedesa !(nawet serwisy wysyłają do nich na paletach nasze szyberdachy a potem kasują potrójne stawki). Z czystym sumieniem mogę ich każdemu polecać, nie ważne z jakiego regionu polski pochodzisz naprawdę warto zadzwonić tam wpłacić zaliczkę i po prostu przyjechać. Na naprawę dostałam roczną pisemną (bardzo dokładnie opisaną) gwarancję !
Oczywiście jako kobieta podczas rozmowy telefonicznej spytałam o koszt naprawy, odpowiedź w przypadku kiedy nie widać usterki jest na pewno trudna, ale oni chyba są mega wyrozumiali i powiedzieli, że ceny naprawy tego typu szyberdachów kształtują się od ok. 800zł a najdroższa naprawa jaką wykonali w historii swojej działalności kształtowała się w okolicy 1500zł ale tamten szyberdach był tak zmasakrowany, że trzeba było w nim wymienić praktycznie wszystkie części.
Puentując napiszę o elementach które wymieniono u mnie:
jakieś dwa zaczepy przy drugiej od końca lamelce na których zaczepiona jest linka, obydwie linki prowadzące, dźwignie unoszące przednią lamelkę były pokrzywione to też zostało usunięte. Szyberdach został doszczelniony - bardzo długo i dokładnie sprawdzali czy nie przecieka, czy wszystkie lamelki składają sie idealnie prosto - tak jak mam teraz nie miałam od nowości. Zapłaciłam 900 zł z naprawą uwinęli się do 17-stej, przez cały czas pracy wymienili między sobą inteligentne dowcipy tak, że spędzony tam czas upłynął w miłej atmosferze. W trakcie mojego pobytu przyjęli jeszcze jeden szyberdach, który przywiózł pseudo mechanik próbujący sam się uporać z naprawą, cały zalany olejem. Dowiedziałam się, że nie wolno niczym smarować prowadnic, olej albo smar wytapia specjalną substancję - taki gęsty smar, którym pokryte są elementy, przykleja sie wtedy do tego masa syfu i w rezultacie prędzej czy później wszystko się psuje.
Każdy kto zastanawia się nad naprawą powinien poważnie zastanowić się nad zleceniem naprawy profesjonalistom a nie jakiemuś partaczowi, lepiej podjechać dalej, umówić się, poczekać niż wyrzucać pieniądze w błoto, musiałam napisać tego posta bo takie warsztaty to rodzynki i zasługują na największą z możliwych reklamę.
Pozdrawiam wszystkich przepraszając za opisową formę mojego postu
Anna -orsanmichaele
.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Nadwozie i podwozie
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.