Mam problem ze skrzynią Czasami ładnie-składnie przerzuca biegi, a czasami nie, wtedy muszę sie zatrzymać, włączyć na P , odczekać, ruszam ponownie i jest cacy. Zaraz, jak to zaczęło się dziać, wymieniłem olej, filtr w skrzyni, lecz to nie pomogło. Proszę o jakieś wskazówki mogące pomóc w rozwiązaniu tego problemu.
Jeśli się nie mylę, to najwyraźniej przytrafiło Ci się zalanie sterownika (mózgu skrzynki).
Tak dla pewności, skrzynia ma takie tryby: PRND4321?
Jeśli tak, to jest to zwykły dobry model 722.5
Luty na płycie w sterowniku zaśniedziały i przy ciągłej pracy w jednym z trybów (chodzi mi tu selektory D, 4, 3, 2) elektronika zaczyna wariować i "zastanawiać" się co teraz zrobić.
Wkładając P, przechodzisz przez N i R do P, to działa jak baaaaardzo mięciutki reset. Pozwala przejść przez inne ścieżki układu sterowania.
Rozwiązanie... najlepiej znaleźć na szrocie albo na aukcjach używany sterownik do 722.5 (zwykły automat hydroelektro. do Mercedesa z lat 1995 - 2002).
Tylko żeby to było od 5 biegowego automatu!
Nie 722.4 (4biegi) i za żadne skarby od xG-Tronic (gdzie x to ilość biegów od 5 do 8 czy już nawet 9).
Jeśli Ci się uda, nie wydasz za dużo i będzie działać znowu pięknie
I tak na koniec, to jest rada, więc najlepiej jeśli wcześniej skonsultujesz się z profesjonalistą który opuka cały problem i sam wystawi diagnozę.
Pozdrawiam.
mam skrzynię tip tronic. Ma tylko PRND. Dodam może, że gdy mi się przytrafia to nieprzełączanie na wyższy bieg, próbowalem tip tronickiem zmieniać po kolei. Niestety, nie pomoglo. Musialem stanąć-odczekać. Dzięki za podpowiedz, może coś więcej ?
Możliwe że to sterownik, a możliwe też że coś mechanicznie, bo jak przełączasz na P to ciśnienie oleju jest odcinane i po ponownym przełączeniu na jakiś czas ciśnieni idzie ok ale któryś z zaworków może się blokować i wtedy zaś nie działa. Czy jak wymieniałeś olej to jaki był stan filterka? widziałeś go czy nie? bo często na górnej części filterka zbiera się coś w rodzaju pyłu metalicznego który osadza się właśnie w zaworkach, wtedy skrzynia jest do wyciągnięcia.
Sterownik można sprawdzić w trybie jazdy na SD i sprawdzić czy przełącza biegi i czy to właśnie nie skrzynia nie chce ich przełączać mimo otrzymania informacji o zmianie. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dzięki za odpowiedz. Niestety, filtra nie widziałem, ale "mój" mechanik(godny zaufania) gdyby zauważył jakies metaliczny pył, na pewno by mi o tym powiedział. Mam jeszcze jedno pytanie. Jak mam sprawdzić w trybie jazdy SD? Wybacz, byc może to pytanie z rodzaju naiwnych, ale nie bardzo się orientuję. Pozdrawiam
No niestety ale SD znaczy STAR DIAGNOSIS jest to komputer diagnostyczny pod mercki, więc jeśli takiego nie masz to może być niełatwo to zrobić. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa CLK ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.