Witam poluzuj przednie siruby trawersa o jakies dwa obroty sirodkowe prawie do konca a tylne do konca odczek tlumik i tyl silnika opuscisz na dlugosc przewodu masowego i ci wystarczy i masz siruby na wierzchu i wymieniasz bez problemu. Pozdrawiam
Dzieki za info!!!
Ale czy musze odczepiac jakies przewody przy tym i sposzczac plyny np co z hlodnica czy zostaje na miejscu czy trzeba ja odkrecac????
Witam siruby odkrecasz a plynow nic nie spuszczasz sciagasz pasek, opuszczasz cala rame od tylu okolo 10-15 cm tlumik i dwa metalowe wsporniki one sa o dlugosc okolo 50cm nastepnie odkrecasz kompresor od klimy i delikatnie odsuwasz tylko nie odkrecaj przewodow tylko trzy siruby i alternator i dokrecasz napinacz, dasz rade jak nie to daj znac to ci moze jakos wysle schemat tylko bys musial podac mi email. Pozdrawiam
Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie Posiadane auto: w168
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 30 Maj 2010, 19:12
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) napinacz paska
witam serdecznie wszystkich userów.
moja A168 1.7 powoli zbliża się do 150tys., w te wakacje planuje zagraniczny urlop- jakies 5.000km w trzy tygodnie i w związku z tym prewencyjnie chciałbym kilka rzeczy zrobić. wiadomo oleje, filtry, pytanie dotyczy napinacza nastawiłem się na ruville za 290 i pasek febi za 45zł. Proszę o opinie w zakresie tych firm.
W dalszej kolejności chciałbym się dowiedzieć, co jeszce należało by przy wymianie napinacza ruszyć... Zaznaczę, że z autem nie mam żadnych problemów silnik pracuje normalnie... J
Przez ostatni rok w aucie wymieniłem tylko łozysko w tylnim kole, tylnie amortyzatory, które były już mocno zużyte (nasze drogi) i zwyczajnie rozszczelniły się tej zimy przy 20 stopniowych mrozach. A i bym zapomniał wymieniłem też wężyk od czujnika ciśnienia turbo (20 złotych w serwisie MB). Moim skromnym zdaniem to niewiele jak na auto majace ponad 10 lat, a awaryjność tego modelu to brzydka łatka, którą dokeili właściciele wraków z kreconymi licznikami.
Wlasnie wymienilem napinacz paska nie bylo tak żle tylko wykrecilem do konca srodkowe i 4 ostatnie sroby i poszlo jak po masle. Dzieki serdecznie za pomoc sylwester 217 . Ten dziwny szmer dochodzacy od napinacza paska pozostal jest slabszy ale jest podejzewam ze przyczyna moze byc sam pasek wymienialem go ale jest nieorginalny wiec wymienie go i zobaczymy. Jeszcze raz pozdrawiam sylwester217
Witam Was
Proszę Was o pomoc. Muszę wymienić napinacz w w168. Przeczytałem kilka linków. I wiem że muszę odkręcić krzyżak od kierownicy (z komory silnika). Poluzować 2 śruby z przodu od trawersy (dwa obroty) . Wykręcić środkowe 2 śruby. Wykręcić 2 śruby końcowe od trawersy. Odkręcić 2 ostatnie śruby od wsporników. Wykręciłem te dwie od strony trawersy Poluzować śrubę mocującą tłumik. Tą która jest przykręcona do silnika. Wszystkie te czynności wykonałem a silnik nie chce się opuścić. Stoi w miejscu. Próbowałem go z czuciem poruszać za pomocą pomocnika breszki. Widzę że trawersa odchyla się od ramy i wraca. Nic więcej nie mogę zrobić.
Proszę opiszcie co źle robię. Wasze opisy czytam i wydają się zrozumiałe. Silnik pod własnym ciężarem powinien się opuścić. Jednak u mnie jest oporny.
Proszę opiszcie co jest źle robione.
P.S. Podsumowałem liczbę śrub które odkręciłem.
dwie z przodu poluzowane
dwie pod środku wykręcone
dwie z tyłu wykręcone
wykręcone dwie przednie od wspornika.
do Suchar1975
Witam
Mam ten sam silnik 1,7 CDi - i w nim nie jest tak łatwo jak w benzynie. Ja po odkręceniu tych wszystkich śrub i tłumika i krzyżaka musiałem wkładać kliny pomiędzy trawers a karoserie - aby mieć dojście do napinacza. Powiem tak - miejsca jest tak mało, że nie weszła mi grzechotka 1/2". Musiałem kombinować z kluczami 3/8" - po nich 1/4" a na końcu - wykręcałem śruby rękoma.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.