Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: A140 98 automat i 4 inne
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 17 Lip 2010, 17:49
Temat postu:
Rozbiorka czujnikow przy lewarku
Z reka na sercu przejrzalem cale forum i poza odsylaniem gdzies w kosmos nie znalazlem dzialajacego linka do storny gdzie jest chociaz napomkniety temat rozbiorki tego modulu. Nie chce nic pourywac, ma ktos jakiegos tutoriala z info jak sie do tego dobrac bo zimne luty dorwaly i mnie
Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: A140 98 automat i 4 inne
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 19 Lip 2010, 20:44
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Rozbiorka czujnikow przy lewarku
Ok sam sobie odpowiem
Rozebralem caly mechanizm i byly dwa zimne luty.
To spowodowalo lawine wrecz bledow w OBDII, teraz bledy wykasowane, auto zrobilo ponad 120km po miescie w korkach i na obwodnicy miasta i zero kodow bledow, skrzynia smiga.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Rozbiorka czujnikow przy lewarku
Heja "pumpernikiel", mam ten sam problem. Udało mi się wyciągnąć moduł, ale po drodze zniszczyłem zakrywającą go od dołu plastikową obudowę . Musiałem zamówić cały lewar prawdopodobnie bede miał 2 moduły. Może udałoby mi się odsprzedać wyciągnięty moduł, tylko nie umiem go sprawdzić. Dostałem od jednego z tutejszych forumowiczów dużo informacji o tym http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.59a.htm Jak ty sobie poradziłeś z tym. Ach jeszcze 1 pytanie, czy w swoim mesiu aby zmienić położenie lewarka biegów, musiałeś użyć dość dużo siły? Moje auto takie objawy miała zanim strzeliło "F"ocha
Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: A140 98 automat i 4 inne
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 19 Sie 2010, 23:56
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Rozbiorka czujnikow przy lewarku
Pewnie probowales rozebrac mechanizm bez demontazu do golego calej konsoli.
Nawet w nowo kupionym zapewne uzywanym sprawdz dokladnie czy nie ma zimnych lutow.
Przed i po awarii drazek zmiany biegow a wlasciwie polozenia skrzyni chodzil i chodzi bardzo lekko i bez zadnych oporow. Jak odepniesz linke sterujaca skrzynia zobaczysz czy blokuja sie plastiki czy to problem wewnatrz skrzyni.
Bylem bliski sprzedazy auta i zalamania nerwowego Nawet zonie kupilem swiezy fajny kabriolet ale uparlo sie babsko na swojego "ukochanego" Mercedesa i koniec
Troche kasy kosztowalo doprowadzenie go do porzadku ale bardzo przyjemne autko i przede wszystkim bezpieczne dla kobiety i dziecka wiec sie nie lam i walcz
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Rozbiorka czujnikow przy lewarku
Walczę już od miesiąca zaczyna brakować mi sił, ale z pomocą tego forum damy radę - chyba Tak pumpernikiel próbowałem rozebrać mechanizm i wyciągnąć tą nieszczęsna płytkę, a po drodze uszkodziłem jedną plastikową część. teraz czekam na cały lewar. Apropo dużego oporu dźwigni położenia skrzyni wspomniałeś o tym aby sprawdzić plastiki. O jakie blokujące się plastiki chodzi, są one koloru białego bezpośrednio pod srebrną rękojeścią dźwigni. A jak już wmontowałeś naprawioną płytkę elektronicznego modułu wybierania biegu to miałeś jakieś problemy z odpaleniem auta? Biegi były na swoim miejscu?
Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: A140 98 automat i 4 inne
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 20 Sie 2010, 21:38
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Rozbiorka czujnikow przy lewarku
Moze blokowac taki czarny plastik montowany poprzecznie od tylu ale po prostu rozepnij lewarek od linki i sie przekonasz co powoduje opor. U mnie nie ma problemow bo rok temu skrzynia przeszla kompleksowy remont a dwa lata temu zostal wymieniony silnik na fabrycznie nowy
Jezeli problem skrzyni jest zwiazany z czujnikami pozycji dzwigni zmiany biegow to auto powinno odpalic i jezdzic natomiast i tak musisz wykasowac bledy bo brak polaczenia miedzy GPU a lewarkiem generuje okolo 5 kodow bledow.
Zaraz po zakupie mercedesa dla zony kupilem reczny czytnik OBDII i bez niego nie podchodze do auta
Tak samo jak slaby lewy przedni amortyzator wygenerowal od razu 4 kody bledow, od bledu ESP az po blad ABSu.
Ale zostaniecie zaskoczeni przy probie ustawienia geometrii zawieszenia he he he...
Nawet najnowszy Hunter wyswietla ze A-Klasse geometrie da sie ustawic tylko w serwisie i potrzebne sa do tego specjalne przyrzady jak drazek poprzeczny blokujacy przednie kola. Pomiar wysokosci przegubow napedowych od poziomu zero, wysokosc wahaczy od punktu zero, kat skretu kierownicy + specjalna blokada kierownicy. Auto musi byc 3-krotnie kalibrowane.
Oczywiscie w trybie recznym da sie wymusic ustawienie geometrii w A-klasse ale moze miec to negatywny wplyw na dzialanie i czulosc ESP.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Rozbiorka czujnikow przy lewarku
Hej "pumpernikiel". Zamontowałem zamówiony lewarek: silnik chodzi, biegi są na swoim miejscu. Oczywiście pojawiły się błędy w tym litera "F" na wyświetlaczu. Planuję wizytę u elektromechanika. Mam dylemat, ponieważ nie wiem czy z chwilą podłączenia pod komputer ma się świecić litera "F" czy nie zależnie od niej mogę podpiąć auto i kasować powstałe błędy. Litera "F" nie zawsze się świeci, po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika znika.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Rozbiorka czujnikow przy lewarku
Jak nie ma litery "F" to wszystko jest w porządku: nic nie szarpie, auto jeździ płynnie itp. Są sytuacje, że w czasie jazdy nie poczuję momentu kiedy skrzynia wchodzi w tryb awaryjny po prostu jadę sobie jakby nigdy nic 90 - 1000km/h, patrzę na wyświetlacz a tu "F". Jeśli jadę z prędkością poniżej 60 km/h to w momencie przejścia skrzyni w tryb awaryjny odczuję to, jest to małe, krótkie szarpnięcie, auto ma większego "muła". Poziom oleju był sprawdzany w serwisie MB, stan był odpowiedni. To tam stwierdzono uszkodzenie elektronicznego modułu wybierania biegów (element A61).
Błąd "F" który pojawił się, po zamontowaniu zamówionego lewarka nie zniknął z wyświetlacza po wielu razach wyłączenia i włączenia silnika. Wtedy przypomniałem sobie o tym, że pisałeś ,aby po wymianie lewara kasować błędy, więc pojechałem na biegu awaryjnym do elektromechanika, musiałem na niego czekać, więc wyłączyłem ponownie silnik, aby sprawdzić czy nadal będzie błąd, gdy go włączyłem błąd zniknął . w końcu nie podpiąłem auta pod komp, gdyż błąd nie pojawiał się. Wróciłem do domu. Na drugi dzień w drodze do pracy znowu się pojawił. oto cała historia Nie wiem co jest grane
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Rozbiorka czujnikow przy lewarku
Nieee drogi przyjacielu "pumpernikiel" radził mi abym sprawdził ten nowo zamówiony lewar, ale ja po 1) byłem zmęczony tą całą akcją wokół problemu "F" i chciałem to jak najszybciej mieć już za sobą 2) bardzo ciężko jest sie dostać do modułu - to przez te plastikowe zaciski po 3) gośćiu od którego kupiłem lewar, powiedział mi, ze jest ok. W obecnej sytuacji jestem zmuszony sprawdzić moduł Odezwę się jak już coś będe wiedział
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Rozbiorka czujnikow przy lewarku
Przypomniałem sobie jeszcze o dwóch istotnych sprawach. Pierwsza to ta, że błąd “F” zaczął się pojawiać odkąd sam wymieniłem olej w skrzyni (było to w styczniu – lutym b.r.). Zaraz po tym gdy pierwszy raz pojawił się litera “F” pojechałem zdiagnozować auto na kompie, błąd został usuniety z pamięci. Było ok nie pokazywał się do lipca tego roku, wtedy wybrałem się do mechanika, któremu opowiedziałem o wszystkim. Mówił, że przyczyną tego błędu mogło być wynieszanie się resztek starego oleju z nowym (gdyż całego oleju mogłem nie spuścić) i związana z tym nieprawidłowa gęstośc olju itp. Sprawdził poziom oleju, było go za dużo, odlał oleju do prawidłowego stanu. Wizyta nie usunęła problemu, litera “F”zaświeciła się gdy wyjeżdżałem z garażu mechanika .
Druga rzecz – jeszcze przed pojawieniem się błędu czyli przed rokiem 2010, zauważyłem, że dźwignia położenia lewarka stawia duży opór, aby zmienić jej położenie musiałem użyć naprawdę dużo siły, czasami myślałem, że jak to zrobię to coś uszkodzę. Tak jest po dziś dzień, nawet po wymianie lewarka. Czytałem na forum, że może to być sprawa cięgen, bądź linek zmiany biegów. Może to powoduje pojawianie się błędu “F”.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Rozbiorka czujnikow przy lewarku
Yes, Yes, Yes - auto jeżdzi bezbłędnie . Od dnia kiedy elektryk sprawdził elektroniczny moduł wybierania biegu pod względem zimnych lutów itp. minał tydzień. W tym czasie przejechałem około 500km i na pojawił się błąd skrzu=yni "F" Dziękuje wszystkim forumowiczom, którzy wspierali mnie w tych trudnych chwilach, dawali rady wskazówki. Bez was było by mi ciężko
Witam , mam mercedesa a170 cdi 98r skrzynia manualna sprzęgło automat , i pojawia się nieszczęsna literka F . Byłem na kompie i wykazało błąd p1747 , czyli chodzi tu o ten modół sterowania optycznego lewarka . Pytanie do was gdzie znajduje się w moim merolku ów płytka odpowiedzialna za to wszystko ?
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2, 3Następny
Strona 1 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ przeniesienia napedu
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.