Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 803 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: AMG S55
Piwa: 17/4
Wysłany: Pią 23 Lip 2010, 08:10
Temat postu:
cetralny zamek i klapa tyl w w168
Witam
Mam centralny zamek i wszystko dzialalo cacy.
Jakis miesiac temu zauwazylem problem z nieotwierającym sie zamkniem klapy ale po zaaplikowaniu WD40 i kilkukrotnym otwarciu / zamknieciu zamek zaczal dzialac.
Nie korzystalem z bagaznika (i jezdzac sam otwieralem tylko drzwi kierowcy) jakis czas aby dzis zaobserwowac ponownie problem z zamkiem w klapie.
Slychac wyraznie gdy wciskam przycisk otwierania / zamykania moge wcisnac zamek lecz nic wiecej (nie otwiera klapy)
Zanim wepchne sie do bagaznika i zaczne zdejmowac tapicerke macie moze jakies sugestie / rady ?
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 663 Skąd jesteś (miejscowość / region): kuj.pom. CCH.... Posiadane auto: A 140; 1998
Piwa: 32/2
Wysłany: Pią 23 Lip 2010, 09:48
Temat postu:
Re: cetralny zamek i klapa tyl w w168
Witam.
Po zimowym okresie miałem podobną sytuacje jak Kolega opisał.
Próbowałem otwierać kilnaście razy i bez skutku. Dopiero w przypływie gniewu kiedy walnąłem pięścią w okolice zamka, zamek puścił.
Ponieważ zmek nie dawał się otwierać kluczykiem zmuszony byłem wymontować zamek i dać do naprawy do fachowca zajmującego się zamkami i tam dowiedziałem się że stosowanie takich preparatów jak odmrażacz i WD 40 jest błędem, bo środki te psuja zamki... po prostu są na bazie soli i powodują szybsze utlenianie się materiału z jakiego są wykonane (ZnAl ?) a tym samym zacinanie się zamka.
.... myślę że zanim zaczniesz zdejmować tapicerke popróbuj jeszcze opukiwać okolice zamka zamykając i otwierając na przemian... może pomoże.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) cetralny zamek i klapa tyl w w168
jedyne lekarstwo to rozebranie zamka na pierwsze elementy, bardzo czesto utlenia się aluminium i nie pozwala zwalniać blaszek, czasami pomaga czyszczenie ultradźwiękami ale nie zawsze. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) cetralny zamek i klapa tyl w w168
Witam! u mnie problem był że jak już się otworzył to go nie mogłem zamknąć.Zdejmij tapicerke dostaniesz się do zamka wyczyść posmaruj jakims smarem do takich mechanizmów i będzie działał u mnie tak właśnie było poprostu się zacinał sam do tego dojdziesz nie jest to skąplikowane i kasa w kieszeni,a pan Henio to samo zrobi i ci na wymyśla co wielkiego nie zrobił i z kasuje porządnie bo to MB.Swojego z kluczyka też nie mogłem otworzyć tylko centralny gniazdo na kluczyk zapchane syfem większośc tych aut ma tą przypadłość.powodzonka.PZDR a swoją drogą jak WD 40 zawiera sól to ten kto to powiedział niech się weźmie za kopanie rowów,chociaż teraz do tego też jest potrzebna szkoła
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 663 Skąd jesteś (miejscowość / region): kuj.pom. CCH.... Posiadane auto: A 140; 1998
Piwa: 32/2
Wysłany: Sob 24 Lip 2010, 23:58
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) cetralny zamek i klapa tyl w w168
dmf napisał:
..... a swoją drogą jak WD 40 zawiera sól to ten kto to powiedział niech się weźmie za kopanie rowów,chociaż teraz do tego też jest potrzebna szkoła
Kol. dmf ..... ktoś powiedział ja napisałem, może ktoś się wyraził mało precyzyjnie a ja źle zrozumiałem i tak to tu poszło, ja jednak mam zufanie do rzemielśnika jako fachowca i więcej zamka w aucie nie będę smarował WD 40 nawet jeśli nie zawiera soli. Jesli uważasz że to dobry środek do tego celu to możesz to stosować.
Pisząc tu moim zamiarem było zasygnalizować że wspomniane środki nie są dobre do tego celu.
Sądze też ten rzemielśnik nie musi kopać rowów bo w swoim fachu doskonale prosperuje.... ja też choć w innej dziedzinie daje sobie rade.... a Koledze dzieki za rade.
Pozdrawiam.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) cetralny zamek i klapa tyl w w168
Nie miałem zamiaru cię strofować wiem że ty tego nie powiedziałeś tylko napisałeś czytaj dokładnie posty,a swoją drogą WD40 się nie używa ale do samego mechanizmu zamka tam gdzie wchodzi klucz z tym się zgodzę sam miałem przygodę jak psiknołem do stacyjki na inne mechanizmy nie zaszkodzi a pomoże a jeśli wolisz jechać do typowego pana Henia zbyle [cenzura]łą to twoja sprawa.Do takiego co powiedział że WD40 zawiera sól ja bym nawet roweru nie oddał.Szacunek.dmf
P.S. co do WD40; chodzi o fakt ze posiada wlasciwosci odrdzewiajace co dla stali straszne nie jest ale dla stopow aluminium zdecydowanie nie najlepsze poniewaz przyspiesza ulenianie, dlatego nie powinno sie stosowac WD40 do zamkow a lepiej uzyc smaru / oleju do mechanizmow precyzyjnych (dostepne nawet w spay'u)
tada
Ostatnio zmieniony przez sardzent dnia Pon 26 Lip 2010, 18:34, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) cetralny zamek i klapa tyl w w168
Widzisz zapłaciłeś 150 za godzine pracy sam byś zrobił to samo i kasa by ci została ważne że wszystko skutecznie załatwione.Pozdrawiam.I mała prośba nie rób nikomu reklamy takie info to na priwat
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wnętrze
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.