Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyfelgiksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ciśnienia doładowania lub ciśnienia zasysania


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KiWiD

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 58
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Mercedes A-Klasa 1,7cdi 1998
Piwa: 0/4
Wysłany: Wto 31 Sie 2010, 22:30
Temat postu:

Regulacja ciśnienia doładowania lub ciśnienia zasysania


Po podłączeniu Mercedesa A-Klasy 1,7cdi 1998 do komputera jednym z błędów jaki się pojawił to REGULACJA CIŚNIENIA DOŁADOWANIA LUB CIŚNIENIA ZASYSANIA - Kod usterki P1470 - "nieprawidłowe działanie".

Auto ma przejechane 180 000km. Trochę się "poci" kapiąc od czasu do czasu ze zderzaka tuż pod chłodnicą (dolewam 0,5l oleju na 15000km). Przy rozruchu na zimnym silniku czasem "cyka", po czym jak już się nagrzeje "cykanie" ustaje. Zdarza się też, że przy rozruchu dymi na biało przez krótki okres, ale tak że aż czuć w kabinie.

Co to może być?
Powrót do góry
archive_18

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 17339


Piwa: 1619/642
Wysłany: Sro 01 Wrz 2010, 00:38
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ciśnienia doładowania lub ciśnienia zasysania


Kończy się turbina lub Vtg zaszło nagarem z tego co piszesz to z intercoolera
wydostaje się olej.We wszystkich w/w przypadkach turbina do wyrwania i regeneracji.
_________________
Pozdrawiam.
Powrót do góry
holloww
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 4256
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec - śląsk
Posiadane auto: Porsche 944 S2
Piwa: 114/4
Wysłany: Sro 01 Wrz 2010, 17:50
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ciśnienia doładowania lub ciśnienia zasysania


olej leci bardziej od trony pasażera jak patrzysz z przodu z lewej strony?
odkręć korek oleju i sprawdź czy leci dym i w jakich ilościach,
odkręć węża zaraz przed EGR na kolektorze ssącym takie srebrne i sprawdź czy jest olej i w jakich ilościach tam jest.
co do cykania, na jakim oleju jeździsz jakie ma parametry?
wartało by też sprawdzić wartość podciśnienia.
_________________
'zpa' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Powrót do góry
KiWiD

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 58
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Mercedes A-Klasa 1,7cdi 1998
Piwa: 0/4
Wysłany: Sro 01 Wrz 2010, 22:12
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ciśnienia doładowania lub ciśnienia zasysania


holloww napisał:
olej leci bardziej od trony pasażera jak patrzysz z przodu z lewej strony?
odkręć korek oleju i sprawdź czy leci dym i w jakich ilościach,
odkręć węża zaraz przed EGR na kolektorze ssącym takie srebrne i sprawdź czy jest olej i w jakich ilościach tam jest.
co do cykania, na jakim oleju jeździsz jakie ma parametry?
wartało by też sprawdzić wartość podciśnienia.


1. olej zbiera się na zderzaku prawie po środku, lekko z lewej strony (patrząc z przodu pojazdu).
2. odkręcałem korek na ciepłym, zgaszonym silniku - nigdy dym nie leciał
3. EGR - hm.. a co to jest:) Kiedyś ściągałem wąż taki z 50mm średnicy doprowadzający powietrze do silnika z turbiny przy wymianie filtra powietrza i wówczas zauważyłem że jest w nim trochę oleju, ale nie wiem czy o to chodzi?
4. leje shell helix 10w40 - po podobno na takim jezdził poprzednik.
5. Jak sprawdzić wartość podciśnienia?
Powrót do góry
holloww
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 4256
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec - śląsk
Posiadane auto: Porsche 944 S2
Piwa: 114/4
Wysłany: Czw 02 Wrz 2010, 08:09
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ciśnienia doładowania lub ciśnienia zasysania


EGR to właśnie to gdzie jest ten gumowy wąż, takie aluminiowe ze spodeczkiem u góry i wężykiem podciśnienia. jeżeli na dnie węża zbiera się olej to nie jest dobrze, trzeba by sprawdzić czy to turbina leje czy ciągnie olej z przez odme.

Dym z korka sprawdzić podczas pracy silnika.

Olej ok.

podciśnienie sprawdzić najlepiej specjalnym vacuometrem, taki wskaźnik który obraca się podczas zasysania powietrza. Jeżeli nie ma takiego pod ręką to można to zostawić warsztatowi.
_________________
'zpa' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 02 Wrz 2010, 08:09
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
KiWiD

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 58
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Mercedes A-Klasa 1,7cdi 1998
Piwa: 0/4
Wysłany: Pon 13 Wrz 2010, 18:15
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ciśnienia doładowania lub ciśnienia zasysania


Auto pojechało na warsztat. Z tym, że narazie naprawiam zawieszenie.

Otworzyłem korek podczas pracy silnika. Raczej nie dymi, natomiast dmucha powietrzem.

Rozmawiałem z mechanikiem i sugerowałem, że z turbiną może być coś nie tak, ale powiedział, że wówczas miałbym problemy z mocą..

Natomiast moc jest.. I spalanie 5,33 po ostatnim litrażowaniu..

Niestety przy odpalaniu zdarza mu się zadymić na biało śmierdzącym dymem i niestety silnik strasznie głośno pracuje..

Wymieniłem olej i filtry. Pojechaliśmy na przejażdżkę z podpiętym komputerem i o dziwo żadnych błędów tym razem nie było. Mechanik powiedział że turbina ładnie trzyma ciśnienie 2 bary i że jest sprawna.
Uspokoił mnie, ale nie na długo.. ponieważ kilka dni było już dobrze i znów przy odpalaniu zaczął mi dymić na biało. Dziś to nawet tak z 3-5min- tzn. na początku podczas odpalania zadymił, a później jak mocno przyspieszałem to w lusterku też dało się obserwować biały dym. Po przejechaniu kilku kilometrów przestał dymić..

Nadal nie wiem co jest przyczyną tego dymienia..
Powrót do góry
holloww
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 4256
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec - śląsk
Posiadane auto: Porsche 944 S2
Piwa: 114/4
Wysłany: Pon 27 Wrz 2010, 08:48
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ciśnienia doładowania lub ciśnienia zasysania


No to trzeba to zdiagnozować na wartościach. Jaka była wartość przepływki na wolnych i procentowe otwarcie EGR? olej idzie przez odme do turbiny, taki wężyk po lewej stronie pod korkiem wlewu wchodzi zaraz przed turbo zdejmij i zobacz czy tam też jest olej.
Powrót do góry
KiWiD

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 58
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Mercedes A-Klasa 1,7cdi 1998
Piwa: 0/4
Wysłany: Czw 30 Wrz 2010, 09:13
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ciśnienia doładowania lub ciśnienia zasysania


Byłem u mechanika pod Wrocławiem i podpinał auto pod kompa drugi raz. "Żyłowałem" a-klaskę na 4000 obrotów i po takiej przejarzdce mechanik powiedział, że żadnych błędów tym razem nie ma, a turbina jest sprawna bo dobrze trzyma ciśnienie..

Wczoraj zatankowałem do pełna i kupiłem jakiś specyfik do paliwa - do czyszczenia wtrysków - zobaczymy co to da..

Czy jeżeli dymi mi na biało przy odpalaniu i jeszcze chwilę potem (z 3-5minut przy mocnym przyspieszaniu) to może to być problem związany z dostawaniem się wody do układu?
Powrót do góry
holloww
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 4256
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec - śląsk
Posiadane auto: Porsche 944 S2
Piwa: 114/4
Wysłany: Pon 04 Paź 2010, 08:06
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ciśnienia doładowania lub ciśnienia zasysania


Może być problem z wodą, pytanie czy ubywa płynu w zbiorniczku, jeśli tak to będzie to ten problem. Tym bardziej że tego problemu nie będzie na kompie.
Powrót do góry
Qnisz

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 780
Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie
Posiadane auto: niegdyś Mercedes W140 S320 LPG; Mercedes W220 S500 306KM 2000; Chysler Grand Voyager LE 3,3 LPG 2000; Honda CBR 1100 XX 164KM
Piwa: 35/0
Wysłany: Pon 04 Paź 2010, 12:32
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ciśnienia doładowania lub ciśnienia zasysania


Ogólnie biały dym to para wodna.

Sprawdź rano na zimnym silniku czy na bagnecie oleju i na korku od wlewu oleju nie ma śladów kropel wody.

Sprawdź też czy:
- nie rośnie poziom oleju
- czy płynu chłodzącego nie ubywa
- czy w płynie nie ma podejrzanych substancji (olej, sadza)
- czy ze zbiorniczka wyrównawczego nie lecą spaliny lub czy nie ma zapachu spalin (uwaga korek odkręcamy na zimno - aby się nie poparzyć wyrzyganym płynem pod ciśnieniem) Twisted Evil

Możesz mieć pęknięta głowicę lub wydmuchaną uszczelkę pod głowicą.
_________________
www.qnisz.pl
Silniki Falowniki
Motoreduktory
Przekładnie
Wibratory Przemysłowe
'ZPA'
Powrót do góry
skype status
KiWiD

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 58
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Mercedes A-Klasa 1,7cdi 1998
Piwa: 0/4
Wysłany: Pon 11 Paź 2010, 21:37
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ciśnienia doładowania lub ciśnienia zasysania


Qnisz napisał:
Ogólnie biały dym to para wodna.

Sprawdź rano na zimnym silniku czy na bagnecie oleju i na korku od wlewu oleju nie ma śladów kropel wody.

Sprawdź też czy:
- nie rośnie poziom oleju
- czy płynu chłodzącego nie ubywa
- czy w płynie nie ma podejrzanych substancji (olej, sadza)
- czy ze zbiorniczka wyrównawczego nie lecą spaliny lub czy nie ma zapachu spalin (uwaga korek odkręcamy na zimno - aby się nie poparzyć wyrzyganym płynem pod ciśnieniem) Twisted Evil

Możesz mieć pęknięta głowicę lub wydmuchaną uszczelkę pod głowicą.


No więc tak:
1. Brakowało 0,5 l płynu chłodniczego więc dolałem i obserwuję co dalej będzie się działo..
2. poziom oleju nie rośnie
3. w płynie nie ma podejrzanych substancji.

NOWE OBSERWACJE:
po ostrej jezdzie otworzylem klape silnika i zaobserwowałem dymienie - dym o zapachu spalin wydostawał się spod plastykowej obudowy silnika.
Dodam, że od pewnego czasu dał się wyczuwać dym w kabinie - więc teraz wiem skąd te zapachy..
Pytanie co to może być?
Powrót do góry
Qnisz

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 780
Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie
Posiadane auto: niegdyś Mercedes W140 S320 LPG; Mercedes W220 S500 306KM 2000; Chysler Grand Voyager LE 3,3 LPG 2000; Honda CBR 1100 XX 164KM
Piwa: 35/0
Wysłany: Wto 12 Paź 2010, 08:01
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ciśnienia doładowania lub ciśnienia zasysania


To sprawa się trochę rozjaśniła. Myślę, że jak większość użytkowników A klasy masz problem z podkładkami uszczelniającymi wtryski paliwa.
Z tych nieszczelności będziesz miał:
- pocenie silnika (syf spod wtryskiwaczy przemieszcza się na resztę silnika
- cykanie - nieszczelność jest słyszalna jako cyk, cyk,cyk jak w zegarku
- dymienie spod osłony silnika i zapach spalin w kabinie
Zacznij od zmiany uszczelek pod wtryskiwaczami i testuj auto dalej - być może po tym zabiegu wszystko wróci do normy ale pamiętaj jeszcze o sprawdzaniu tego płynu.
Nie wiem czy samemu zmienisz te podkładki - opis poszukaj na forum na pewno był.
_________________
www.qnisz.pl
Silniki Falowniki
Motoreduktory
Przekładnie
Wibratory Przemysłowe
'ZPA'
Powrót do góry
skype status Wystawiono 1 piw(a)
holloww
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 4256
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec - śląsk
Posiadane auto: Porsche 944 S2
Piwa: 114/4
Wysłany: Wto 12 Paź 2010, 08:41
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ciśnienia doładowania lub ciśnienia zasysania


Tylko jeżeli to faktycznie są uszczelki pod wtryskami zrób to jak najszybciej żeby się za bardzo nie zaspawały brudem, bo wyciągnięcie wtrysków takich które już trochę przeciekały to jest normalnie sajgon. Miałem kolesia kiedyś co rok czasu jeździł z nieszczelną uszczelką i przyjechał ją wymienić bo chciał auto sprzedać jak zobaczyliśmy ten szlam który dosłownie oblał cały wtrysk to koleś zbladł, problem był taki że musieliśmy wymienić dwa wtryski bo one są parami wsadzane.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
KiWiD

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 58
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Mercedes A-Klasa 1,7cdi 1998
Piwa: 0/4
Wysłany: Sob 16 Paź 2010, 11:34
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ciśnienia doładowania lub ciśnienia zasysania


Nie będę otwierał nowego tematu więc opisuję dalsze obserwacje, bo widocznie jest kilka rzeczy które trapią moją gwiazdkę:/

Nowa obserwacja:

przy włączony EC ( czyli wyłączonej klimie) pojawia się czasem chrobolenie - dość uciążliwe i wyraźnie słyszalne. Pobawiłem się trochę pokrętłami i przyciskami od cyrkulacji powietrza, załączaniu klimy i suchego powietrza..
Zauważyłem, że to wkurzające chrobolenie ustaje gdy: włączę klimę (przycisk po prawej od EC, do osuszania zaparowanych szyb).

Cóż to może być? Domyślam się że może jakieś łożysko, a może co innego. Tak czy tak dobrze by to było wymienić bo w autku zrobiłoby się o wiele ciszej:)
Powrót do góry
holloww
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 4256
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec - śląsk
Posiadane auto: Porsche 944 S2
Piwa: 114/4
Wysłany: Nie 17 Paź 2010, 14:46
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ciśnienia doładowania lub ciśnienia zasysania


No to musisz sprawdzić skąd dobiega ten dzwięk, czy z wentylatora czy z kompresora, wtedy będzie łatwiej go usunąć.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla


Mercedes

klasa A

13 800

2003r.

91 000 km

śląskie

Mercedes

klasa E

45 000

2008r.

160 000 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group

bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne


Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2014 Created by idealneT and OM System