Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 58 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Mercedes A-Klasa 1,7cdi 1998
Piwa: 0/4
Wysłany: Wto 31 Sie 2010, 22:30
Temat postu:
Regulacja ciśnienia doładowania lub ciśnienia zasysania
Po podłączeniu Mercedesa A-Klasy 1,7cdi 1998 do komputera jednym z błędów jaki się pojawił to REGULACJA CIŚNIENIA DOŁADOWANIA LUB CIŚNIENIA ZASYSANIA - Kod usterki P1470 - "nieprawidłowe działanie".
Auto ma przejechane 180 000km. Trochę się "poci" kapiąc od czasu do czasu ze zderzaka tuż pod chłodnicą (dolewam 0,5l oleju na 15000km). Przy rozruchu na zimnym silniku czasem "cyka", po czym jak już się nagrzeje "cykanie" ustaje. Zdarza się też, że przy rozruchu dymi na biało przez krótki okres, ale tak że aż czuć w kabinie.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ciśnienia doładowania lub ciśnienia zasysania
Kończy się turbina lub Vtg zaszło nagarem z tego co piszesz to z intercoolera
wydostaje się olej.We wszystkich w/w przypadkach turbina do wyrwania i regeneracji. _________________ Pozdrawiam.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ciśnienia doładowania lub ciśnienia zasysania
olej leci bardziej od trony pasażera jak patrzysz z przodu z lewej strony?
odkręć korek oleju i sprawdź czy leci dym i w jakich ilościach,
odkręć węża zaraz przed EGR na kolektorze ssącym takie srebrne i sprawdź czy jest olej i w jakich ilościach tam jest.
co do cykania, na jakim oleju jeździsz jakie ma parametry?
wartało by też sprawdzić wartość podciśnienia. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 58 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Mercedes A-Klasa 1,7cdi 1998
Piwa: 0/4
Wysłany: Sro 01 Wrz 2010, 22:12
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ciśnienia doładowania lub ciśnienia zasysania
holloww napisał:
olej leci bardziej od trony pasażera jak patrzysz z przodu z lewej strony?
odkręć korek oleju i sprawdź czy leci dym i w jakich ilościach,
odkręć węża zaraz przed EGR na kolektorze ssącym takie srebrne i sprawdź czy jest olej i w jakich ilościach tam jest.
co do cykania, na jakim oleju jeździsz jakie ma parametry?
wartało by też sprawdzić wartość podciśnienia.
1. olej zbiera się na zderzaku prawie po środku, lekko z lewej strony (patrząc z przodu pojazdu).
2. odkręcałem korek na ciepłym, zgaszonym silniku - nigdy dym nie leciał
3. EGR - hm.. a co to jest:) Kiedyś ściągałem wąż taki z 50mm średnicy doprowadzający powietrze do silnika z turbiny przy wymianie filtra powietrza i wówczas zauważyłem że jest w nim trochę oleju, ale nie wiem czy o to chodzi?
4. leje shell helix 10w40 - po podobno na takim jezdził poprzednik.
5. Jak sprawdzić wartość podciśnienia?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ciśnienia doładowania lub ciśnienia zasysania
EGR to właśnie to gdzie jest ten gumowy wąż, takie aluminiowe ze spodeczkiem u góry i wężykiem podciśnienia. jeżeli na dnie węża zbiera się olej to nie jest dobrze, trzeba by sprawdzić czy to turbina leje czy ciągnie olej z przez odme.
Dym z korka sprawdzić podczas pracy silnika.
Olej ok.
podciśnienie sprawdzić najlepiej specjalnym vacuometrem, taki wskaźnik który obraca się podczas zasysania powietrza. Jeżeli nie ma takiego pod ręką to można to zostawić warsztatowi. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 58 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Mercedes A-Klasa 1,7cdi 1998
Piwa: 0/4
Wysłany: Pon 13 Wrz 2010, 18:15
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ciśnienia doładowania lub ciśnienia zasysania
Auto pojechało na warsztat. Z tym, że narazie naprawiam zawieszenie.
Otworzyłem korek podczas pracy silnika. Raczej nie dymi, natomiast dmucha powietrzem.
Rozmawiałem z mechanikiem i sugerowałem, że z turbiną może być coś nie tak, ale powiedział, że wówczas miałbym problemy z mocą..
Natomiast moc jest.. I spalanie 5,33 po ostatnim litrażowaniu..
Niestety przy odpalaniu zdarza mu się zadymić na biało śmierdzącym dymem i niestety silnik strasznie głośno pracuje..
Wymieniłem olej i filtry. Pojechaliśmy na przejażdżkę z podpiętym komputerem i o dziwo żadnych błędów tym razem nie było. Mechanik powiedział że turbina ładnie trzyma ciśnienie 2 bary i że jest sprawna.
Uspokoił mnie, ale nie na długo.. ponieważ kilka dni było już dobrze i znów przy odpalaniu zaczął mi dymić na biało. Dziś to nawet tak z 3-5min- tzn. na początku podczas odpalania zadymił, a później jak mocno przyspieszałem to w lusterku też dało się obserwować biały dym. Po przejechaniu kilku kilometrów przestał dymić..
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ciśnienia doładowania lub ciśnienia zasysania
No to trzeba to zdiagnozować na wartościach. Jaka była wartość przepływki na wolnych i procentowe otwarcie EGR? olej idzie przez odme do turbiny, taki wężyk po lewej stronie pod korkiem wlewu wchodzi zaraz przed turbo zdejmij i zobacz czy tam też jest olej.
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 58 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Mercedes A-Klasa 1,7cdi 1998
Piwa: 0/4
Wysłany: Czw 30 Wrz 2010, 09:13
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ciśnienia doładowania lub ciśnienia zasysania
Byłem u mechanika pod Wrocławiem i podpinał auto pod kompa drugi raz. "Żyłowałem" a-klaskę na 4000 obrotów i po takiej przejarzdce mechanik powiedział, że żadnych błędów tym razem nie ma, a turbina jest sprawna bo dobrze trzyma ciśnienie..
Wczoraj zatankowałem do pełna i kupiłem jakiś specyfik do paliwa - do czyszczenia wtrysków - zobaczymy co to da..
Czy jeżeli dymi mi na biało przy odpalaniu i jeszcze chwilę potem (z 3-5minut przy mocnym przyspieszaniu) to może to być problem związany z dostawaniem się wody do układu?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ciśnienia doładowania lub ciśnienia zasysania
Może być problem z wodą, pytanie czy ubywa płynu w zbiorniczku, jeśli tak to będzie to ten problem. Tym bardziej że tego problemu nie będzie na kompie.
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 811 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: niegdyś Mercedes W140 S320 LPG; Mercedes W220 S500 306KM 2000; Chysler Grand Voyager LE 3,3 LPG 2000; Honda CBR 1100 XX 164KM
Piwa: 38/0
Wysłany: Pon 04 Paź 2010, 12:32
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Regulacja ciśnienia doładowania lub ciśnienia zasysania
Ogólnie biały dym to para wodna.
Sprawdź rano na zimnym silniku czy na bagnecie oleju i na korku od wlewu oleju nie ma śladów kropel wody.
Sprawdź też czy:
- nie rośnie poziom oleju
- czy płynu chłodzącego nie ubywa
- czy w płynie nie ma podejrzanych substancji (olej, sadza)
- czy ze zbiorniczka wyrównawczego nie lecą spaliny lub czy nie ma zapachu spalin (uwaga korek odkręcamy na zimno - aby się nie poparzyć wyrzyganym płynem pod ciśnieniem)
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2, 3Następny
Strona 1 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.