Dołączył: 16 Cze 2010 Posty: 86 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: 12X Sprinter 1X Dodge
Piwa: 3/0
Wysłany: Wto 31 Sie 2010, 21:16
Temat postu:
Ukręcony gwint napinacza.
Ukręciłem gwint w bloku , od napinacza paska klinowego, czy ktoś ma jakiś patent na naprawę.
Prawdopodobnie gwint już był ukręcony, bo nie użyłem dużej siły do dokręcenia i gwint puścił, za to przy odkręcaniu kiwaczka musiałem mocno ciągnąć na całej długości gwintu.
W innym aucie też ukręcił gwint mechanik i osadził to na jakimś kleju ( działa do dziś ), nie mam pojęcia na jakim kleju czy innym ustrojstwie to się osadza, czy mógłby ktoś podpowiedzieć?
podejrzałem kiedyś u mechanika jak ukręcona śrubę nawiercił delikatnie małym wiertełkiem (starał się nawiercić jak najbliżej gwintu), w tą małą dziurkę wsadził śrubokręt taki szpikulcowaty i uderzał młotkiem w stronę w którą się odkręca. Odkręcił
Może źle się wyraziłem, w bloku zerwał mi się gwint i teraz nie mogę przykręcić napinacza, bo śruba kręci się w kółko, chodzi o to żeby ten gwint zastąpić jakimś klejem, skoro kiedyś udało się to mechanikowi to jakiś klej jest a może to stary dobry hermetyk ( tak mi się teraz przypomniało ).
W ostateczności dam wsadzić tam jakąś tuleje z gwintem.
Ten sposób z nawiercaniem to też niezły patent i kiedyś jak ukręcę śrubę, co często się zdarza to go wypróbuje.
Klej nadaje sie do ...(no comment)ale nie do klejenia srub/gwintow w bloku silnika.sprawdz dostepnosc tulejek z gwintem w sklepie na podstawie wymiarow gwintu/sruby.wystarczy rozwiercic na wskazany rozmiar i wbic tuleje z nowym gwintem.pozdr _________________ Piwa nie stawiaj,piję tylko czystą...
Dzięki michal72, na pewno z tym pojechałbym do warsztatu, jeszcze za cienki jestem żebym sam wiercił dziury w głowicy.
Informacja o świecy żarowej też się przyda, bo niedawno kierowca ukręcił sobie świecę w swojej prywatnej beczce.
W głowicy są jeszcze dwie inne śruby po bokach. Widziałem patent: tymi dwoma śrubami przykręcony kawałek płaskownika, tak by zakrywał dziurę z zerwanym gwintem - gwintujesz płaskownik w tym samym miejscu i wkręcasz w niego śrubę kiwaka.
Dzięki artt, muszę się temu przyjrzeć, ale zdaje się płaskownik wypchnie trochę kiwaczek do przodu a co za tym idzie rolkę, ale w sumie powinno działać, całkiem niezły ratowiec taki na szybko.
Zdaje się, artt że z jednej branży jesteśmy .
Jeśli tak to sprawdź sobie ważność prawo jazdy, bo mnie już inspektorki wyczesały .
Może napiszę jak mechanik to naprawił… po prostu wymienił dekiel łańcucha rozrządu, cena takiego dekla – używany 350 zł + sporo roboty.
Jak mi się ten gwint urwał to trochę spanikowałem i zapomniałem budowy silnika.
To tak, jakby jeszcze komuś się coś takiego przytrafiło.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.