Witam! Mam taki problem wiem, ze moze smieszny ale nie moge znalezc swiec zaplonowych w silniku, patrzac na silnik na obudowie filtra powietrza jest napisane wlasnie o nich, a dokladniej zeby uwazac przy pracy bo wysokie napiecie, ale ja tam zadnych swiec nie widze, jak ktos wie jak z ktorej strony sie do tego zabrac to bede bardzo wdzieczny.
Z gory dziekuje za jakies podpowiedzi
Pozdrawiam.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Swiece zaplonowe w a klasie w168
A czy to ta lista na ktorej znajduje sie modul cewki zaplonowej, bo nie jestem pewien?
Ogladalem uklad zaplonowy od kolegi Kozaka i widzialem wlasnie taka listwe T12 i tak mysle czy to wlasnie ta poniewaz tez znajduje sie na wysokosci zderzaka.
Mam jeszczce pytanie czy ta listwa o ktorej mowisz jest przykrecona na dwie sruby i to takie wiazdkowe? _________________ adam28i
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Swiece zaplonowe w a klasie w168
No to dzięki, jutro zawalcze z ta listwa i dam znac jak poszlo.
Witam ponownie, tak wiec dzisiaj rano zabralem sie za ta listwe i te dwie sruby odkrecilem bez problemu, ale tak sa jeszcze 2 mniejsze po prawej i lewej stronie i z tymi juz jest problem nie bardzo wiem jak sie do nich zabrac, tzn musze je odkrecic czy tez jest jakis inny sposob?
Zastanawiajace sa te sruby takie gwiazdkowe, mam takie klucze ale one sa jak imbusy ksztaltem podobne a takie gwiazdkowe to mozna gdzies kupic, bo bez nich to tych malych srub nie odkrece.
Jakies pomysly? Bede wdzieczny.
To znowu ja, tak wiec z tymi malymi srubkami to odkrecilem je kluczem osemka i swiece mam juz wymienione, ale co do tego jak je sie wymienia to moge powiedziec, ze ktos musial bardzo sie na meczyc zeby tak ulozyc silnik i dojscie do swiec w nim.
Jeszcze jedno pytanie odnosnie wolnych obrotow, poniewaz wlasnie dlatego mialem problem z wymiana swiec, tak wiec podczas jazdy po miescie tak jak po miescie staje sie czasami na swiatlach na skrzyzowaniu i zdarza sie tak, ze na 10-15 km. silnik na luzie czasami przepiera, nie rowno pracuje, ale nie zawsze tak srednio biorac co jakis 3-4 postuj i potem silnik pracuje rowno, az do nastepnego razu, dodam ze nic sie takiego nie dzieje jak jade i to obojetnie z jaka predkoscia wtedy nic sie tkiego nie dzieje.
Ma ktos pomysl od czego to zalezy?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Swiece zaplonowe w a klasie w168
WOW!!! trudno na odległośc cos powiedzieć przyczyn może byc sporo, może filterek paliwa,a może cewka ma przebicie musisz sam szukac no chyba że ktoś miał takie objawy i cię na kieruje.Pozdrawiam
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Swiece zaplonowe w a klasie w168
holloww napisał:
klima chodzi cały czas? i radyjko i światełka? to może być przez obciążenie silnika, lub brudna przepustnica.
Tak wiec jezeli chodzi o obciazenie silnika przez swiatla czy klime to nie on tak robi dopiero od kilku dni i to nie zawsze. Najdziwniejsze jest to, ze jak jade to jest wszystko ok i nagle odbije mu i przebiera na wolnych obrotach na luzie oczywiscie a wystarczy lekko rzegazowac i przestaje przbierac i chodzi rowno i tak co jakis czas mu odbije.
Nie wiem czy cos jestz zepsut czy nie, ale wydaje mi sie jakby bylo cos popsute to by caly czas przebieral, a nie raz chodzi rowno a raz nie i w dodatku po malym przegazowaniu wszystko jet ok na jakis czas.
Nie wiem jak to z ta przepustnica, jak sprawdzic czy jest zabrudzona. _________________ adam28i
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Swiece zaplonowe w a klasie w168
Bardzo często usterka jest sporadyczna i spowodowana, jakąś nieszczelnością, lub brakiem styku. Dojście do tego co jest zepsute jest bardzo utrudnione przez brak występowania usterki przez cały czas.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Swiece zaplonowe w a klasie w168
Mam taka prosbe, moze jak ktos wie gdzie znajduje sie przepustnica i czujnik polozenia walu moglby mi napisac to wtedy bede mogl posprawdzac co i jak z tymi czesciami jest. _________________ adam28i
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Swiece zaplonowe w a klasie w168
No wlasnie sam juz nie wiem, w czwartek jade do mechanika na komputer i moze cos na kompie wykaze.
Witam ponownie, tak wiec bylem dzisiaj na kompie i wykazalo 7 bledow sondy lambda, mysle ze to wlasnie to moze byc przyczyna tych szopek z obrotami. Mechanik powiedzial, ze to ta pierwsza przed katalizatorem, wiecie moze jakie jest do niej dojscie, mam taka cicha nadzieje, ze nie takie jak do swiec.
No i czy to faktycznie moze to byc jej wina bo zadnych innych bledow nie pokazalo.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Swiece zaplonowe w a klasie w168
A tego to nie wiem czy nie pracuje, wiem ze bylo 7 bledow sondy lambda i tyle, ciala dalem, ze nie zapytalem jakie to bledy, zastanawa mnie czy faktycznie to wina sondy zadnych innych bledow nie bylo niby i czy faktycznie ta pierwsza sonda odpowiada za regulacje i jak tak to za regulacje czego???
Powtarzeam, ze faluje na wolnych obrotach i to nie zawsze np. dzisiaj tylko dwa razy mu odbilo i to doslownie na chwilke i potem caly czas ok.
Dzisiaj zauwazylem, ze jak jade z wlaczona klimatyzacja to wolne obroty sa ok, nie faluja dopiero jak jade bez klimy to mu czasami odwala, czy ma to jakis zwiazek z sonda lambda, jak by nie bylo to z wlaczona klimatyzacja silnik jest bardziej obciazony i wtedy chyba tez powinna byc troche inna mieszanka na wolnych czy sie myle bo jak nie to wychodzi na to, ze to jednak sonda jest winna tych falujacych wolnych obrotow.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Swiece zaplonowe w a klasie w168
No piszesz że było 7 błędów, to wszystkie siedem było sonda lambada?
Dojście do sondy z kanału, ale bez specjalnego klucza nie podchodź bo możesz uszkodzić gwint a wtedy to będziesz miał przechlapane.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Swiece zaplonowe w a klasie w168
Kurcze 7 błędów od sondy to dziwny przypadek, i oczywiście wydruku żadnego nie otrzymałeś? Nie jestem też pewien czy jest aż tyle błędów związanych z sondom np.: błąd regulacji, sonda poza zakresem, mieszanka za bogata lub za uboga, obwód grzania, sygnał niezrozumiały. To naliczyłem 5 błędów od sondy jak ktoś ma więcej to niech dopisze.
Co do innego pytania: to na bank nie jeden post jest na ten temat i nie jedna wiadomość "od czego jest sonda lambda?" wystarczy wpisać w googla.
Sonda odpowiada za pomiar ilości tlenu w spalinach i na tej podstawie reguluje ilość wtryskiwanego paliwa. Jest kilka rodzai 1V z różną ilością przewodów, czasem 5V.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Swiece zaplonowe w a klasie w168
W sumie to wiem od czego jest sonda lambda i wiem, ze na forum i w google na temat sondy jest napisane, ale znalazlem tylko Jak jest jedna, dopiero od mechanika sie dowiedzialem, ze sa dwie i ze ta pierwsza jest od regulacji a ta druga od czegos tam innego i tu moje pytanie odnosnie tej pierwszej sondy czy ona odpowiada miedzy innymi z wolne obroty czy tylko jakis inny modul chyba msn albo jakos tak. Domyslam sie, ze ten modul jest ok bo jego bledu na kompie nie bylo tak wiec nie bylo by nawet problemu tyle, ze ja mieszkam w niemczech i jak pomysle, ze mechanik bieze za godzine 50€ i szukac przyczyny tak samo dlugo jak ja i w dodatku sonda u nas kosztuje 189€ to wole sie upewnic czy to napewno problem lezy w sondzie czy tez nie.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Swiece zaplonowe w a klasie w168
Wolne obroty raczej nie zależą od sondy. Wolne obroty mogą być od przepływki, przepustnicy, cewki, świec, pompy paliwa, kompresji i może jeszcze pare innych rzeczy. Więc jak widać może nie być łatwo rozwiązać tego problemu przez forum.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Swiece zaplonowe w a klasie w168
No wlasnie, wczoraj rozmawialem z elektrykiem i moil, ze to raczej cewka zaplonowa, juz zamowiona jes i jutro do odbioru, jak wymienie dam znac co i jak. _________________ adam28i
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 663 Skąd jesteś (miejscowość / region): kuj.pom. CCH.... Posiadane auto: A 140; 1998
Piwa: 32/2
Wysłany: Nie 10 Paź 2010, 17:26
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Swiece zaplonowe w a klasie w168
adam28i napisał:
No wlasnie, wczoraj rozmawialem z elektrykiem i moil, ze to raczej cewka zaplonowa, juz zamowiona jes i jutro do odbioru, jak wymienie dam znac co i jak.
Witam.
Obym się mylił ale z tego co opisujesz to mi nie wyglada na cewkę zapłonową.... chyba to nie ona jest przyczyna problemów przy Twoim aucie.
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 663 Skąd jesteś (miejscowość / region): kuj.pom. CCH.... Posiadane auto: A 140; 1998
Piwa: 32/2
Wysłany: Pon 11 Paź 2010, 11:36
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Swiece zaplonowe w a klasie w168
adam28i napisał:
Moze cos zaproponujesz?
Ciężka sprawa tak na odległość diagnozować.... przepływomierz?
Często tak jest, że w diagnozie takich uszkodzeń decydyje przypadek i troche szczęscia.... co wcale nie znaczy że nie jest potrzebna wiedza i tzw. ,,nos"
Chcę wierzyć, że dzisiaj napiszesz, że po wymianie cewki zespolonej auto cyka aż miło słuchać.
Pozdrawiam.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Swiece zaplonowe w a klasie w168
culmen napisał:
adam28i napisał:
Moze cos zaproponujesz?
Ciężka sprawa tak na odległość diagnozować.... przepływomierz?
Często tak jest, że w diagnozie takich uszkodzeń decydyje przypadek i troche szczęscia.... co wcale nie znaczy że nie jest potrzebna wiedza i tzw. ,,nos"
Chcę wierzyć, że dzisiaj napiszesz, że po wymianie cewki zespolonej auto cyka aż miło słuchać.
Pozdrawiam.
Tak wiec miales racje, to nie cewka, a jak to z tym przeplywomiezem moze mozna go przeczyscic albo jakos sprawdzic, nie mam pojecia dlaczego na kompie pokazuje bledy sondy lambda i nie wiem czy pokazaloby np. ze to jest przeplywomierz zepsuty czy jak.
Najlepsze jest to ze raz jest ok a pozniej nie, normalnie nie rozzumiem tego i w dodatku tak sie dzieje tylko podczas wolnych, a podczas jazdy nic nie szarpie ani tym podobne.
Wiem, ze jestem juz w plecy razem z swiecami i ta cewka 150€ a sonda u mnie kosztuje 198€ tak wiec zaczyna mnie to juz troche denerwowac.
Co wy na to kupic ta sonde i wymienic czy cos innego sprawdzic. _________________ adam28i
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 663 Skąd jesteś (miejscowość / region): kuj.pom. CCH.... Posiadane auto: A 140; 1998
Piwa: 32/2
Wysłany: Pon 11 Paź 2010, 20:19
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Swiece zaplonowe w a klasie w168
Niestety nie masz chyba wyjścia, skoro diagnoza wykazuje sonde więc chyba trzeba zdecydować się na wymianę... wiem bije to mocno po kieszeni, ale jakie jest wyjscie?
Z przepływomierzem nie mam zadnego doświadczenia więc nie potrafię nic doradzić, wiem tylko że trzeba bardzo ostrożnie bo można go uszkodzić.
Może ktoś z Kol. na Forum coś podpowie.
Pozdówka.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Swiece zaplonowe w a klasie w168
Przepływki raczej nie ruszaj bo ona jest razem z kompem, mycie jej nic nie da. Sprawdza się ją na kompie w wartościach rzeczywistych, dobry diagnosta wie kiedy jest przepływka walnięta. Jednym słowem bez kompa i diagnozy nic się nie zrobi.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Swiece zaplonowe w a klasie w168
holloww napisał:
Przepływki raczej nie ruszaj bo ona jest razem z kompem, mycie jej nic nie da. Sprawdza się ją na kompie w wartościach rzeczywistych, dobry diagnosta wie kiedy jest przepływka walnięta. Jednym słowem bez kompa i diagnozy nic się nie zrobi.
Czyli wynika z tego, ze przeplywka jest ok bo na kompie nic o niej nie bylo tylko sonda lambda.
Zastanawia mnie tylko czy to nie jest jakis kabelek luzny i raz styka i jest ok a pozniej cos sie poluzuje i przebiera i tak w kolko.
Witam, dzisiaj odlaczylem podczas gdy silnik przebieral na wolnych obrotach czujnik cisnienia przy tej rurce od podcisnienia i silnik zaczal pracowac rowno po podlaczeniu wtyczki do gniazda znowu zaczal przebierac, mozecie mi troche wytlumaczyc co ma ten czujnik do wolnych obrotow. Wiem, ze to sie tak nazywa ze strony kolegi Kozaka.
Ile taki czujnik moze kosztowac i czy ma cos do mojego problemu?
Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: A140 98 automat i 4 inne
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 12 Paź 2010, 19:48
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Swiece zaplonowe w a klasie w168
Sondy lambda sa tylko dwa rodzaje.
jednoprzewodowe cyrkonowe 0-1v i 3-5 przewodowe tytanowe 0-5v.
tytanowe maja grzalke, cyrkonowe nie. cyrkonowych nie wolno sprawdzac multimetrem, sa zamienniki w katalogach do kazdego auta. poszukaj NGK i zaplacisz za nowa okolo 100zl czyli jakies 25€
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Swiece zaplonowe w a klasie w168
Są też sondy 4 przewodowe 0-1V i takie są w a-klasie, jednak jeżeli chcesz pojeździć dłużej to nie zakładaj tego badziewia za 100 czasem za 90 bo one szybko jakoś padają, wiem bo miałem więcej reklamacji niż sprzedanych takich sond.
Przepływka nie musi być w błędach, bo ona może mieć tylko złe wartości spowodowane zużyciem. Co do odpięcia czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym to normalne, odepnij sobie cokolwiek innego to też auto będzie działać normalnie, jest wtedy w trybie awaryjnym i komputer nie czyta żadnych wartości tylko jedzie na ustawieniach fabrycznych, to rozwiązanie jest popularne wśród słabych diagnostów, którzy odpinają po kolei czujniki i twierdzą że jak odepną to auto lepiej działa i zostawiają odpięte.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Swiece zaplonowe w a klasie w168
Czyli idac taka droga, zwe po odpieciu tego czujnika silnik pracuje ok bo komputer ma dobre ustawienia a po podlaczeniu go spowrotem bledne i silnik pracuje nie rowno tzn, ze zepsuty jest wlasnie ten czujnik.
Nie wiem ´nie jestem mechanikiem, ale zaryzykuje i kupie ten czujnik.
Chyba, ze macie jakies inne pomysly? _________________ adam28i
Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: A140 98 automat i 4 inne
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 16:01
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Swiece zaplonowe w a klasie w168
Wiekszosc europejskich producentow samochodow laduje jako OEM NGK albo Bosch. Nie spotkalem sie jeszcze z padnieta NGK.
Bosch uniwersalny 4 kabelkowy 0-1V kosztuje 80zl u dystrybutora i ma parametry potrzebne do A-klassy. Jak spojrzycie w tabele referencyjne zamiennikow to widac ze jeden typ sondy wystepuje w 80% produkowanych samochodow.
Sygnal z sondy przewaznie brany jest pod uwage przez ECU podczas jazdy ze stala predkoscia obrotowa lub wlasnie na wolnych obrotach. ECU nie bierze pod uwage sygnalu z sondy podczas zmiennego obciazenia silnika.
@Adam28i - zainwestuj we wlasny czytnik OBDII albo jako przystawka do komputera ale wtedy kombinacja z legalnoscia i dostepem programu do obslugi albo reczny czytnik za 300-400zl z LCD ktorym i odczytasz bledy i je skasujesz.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Swiece zaplonowe w a klasie w168
taki czytnik możesz kupić na allegro, ale jak widać nie zawsze będziesz miał w błędach uszkodzoną część. A te wszystkie czytniki to się nadają do nauki dla dzieci w szkole bo czasami nawet źle opisują kod i potem ktoś szuka całkowicie czegoś innego niż jest zepsute.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.