Witajcie - szukałem wątku, który byłby jakkolwiek powiązany z moim przypadkiem, ale nic nie znalazłem. Jeżeli istnieje i mi umknął to przepraszam.
Otóż - jestem szczęśliwym posiadaczem SLK r171 200K. To moja 2 slk'a. Rok: 2006 1.8 benzyna na kompresorze 163hp, automat.
Od jakiegoś czasu borykam się z falującymi obrotami na zimnym, brakami w mocy (tzw dławienie przy przyspieszaniu na niskich obrotach okolice 2K i szarpaniem skrzyni. Wszystko praktycznie ustaje gdy silnik się dogrzeje do 80C. Jestem przekonany ze problem jest powiązany...
CO zrobiłem:
-czyszczenie przepustnicy
-serwis skrzyni - tutaj jeden z warsztatów stwierdził, ze to jest mój problem (wymiana oleju i filtra + sprawdzenie i wymiana stertownika (mogę się delikatnie mylić co do fachowej nazwy) miedzy 1 i 2 biegiem (tutaj szarpanie przy ruszaniu ze świateł jest największe). Zrobiono oczywiście ponowną adaptację skrzyni.
Rezultat zerowy. Mechanik od skrzyń twierdzi, że w pełni zdrowa, nie bardzo chciał kontynuować diagnostykę i dalszą naprawę.
Od czasu do czasu po odpaleniu czuć zapach benzyny - to może nic nie znaczyć ale... piszę, wy będziecie wiedzieć lepiej.
Czy ktoś z was ma może podobne doświadczenia ewentualnie jest w stanie pokierować mnie w odpowiednim kierunku? Po diagnostyce komputerowej również nic nie wyszło...
Z góry bardzo dziękuję za jakiekolwiek przemyślenia
Jakub
PS - mam tez problem z klima - chłodzi chwilę i pada, później przy mocnym zmniejszeniu prędkości/zatrzymaniu się na światłach sporadycznie znowu na chwilę się załącza - może przy okazji ktoś coś?
Rozumiem, że zrobiłeś diagnostykę SD i nic nie wyszło?
Paliwo kiedyś czułem w innym samochodzie - miałem niedokręcony cybant na przewodzie paliwowym przy listwie wtrysków.
Klimę podłącz do manometrów to wyjdzie problem. _________________ ===========================
Mnie też dopadł kryzys: wino piję stare, ser jem spleśniały, samochód mam bez dachu...
Zadziałało - samochód nie faluje, nie ma braków mocy przy przyspieszaniu, biegi wchodzą równiutko bez szarpania i wyciągania obrotów do 3K od jedynki...
Mam nadzieje, ze komuś przyda się ten banalny zabieg - mi pomogło. Daje sobie jeszcze dwa dni by w 100% potwierdzić skuteczność tej operacji, ale polecam jako pierwszy ruch. Ja oddałem samochód na tydzień do "fachowca od skrzyń MB" który generalnie nie zrobił nic poza pełniutkim serwisem skrzyni (nie miało to żadnego wpływu na jakość pracy skrzyni - choć oczywiście i tak musiałbym to zrobić) koszta natomiast niewspółmierne wiec pojawia się pytanie. Wiedział i nie zrobił bo bylem finansowo zmotywowany by wyleczyć mój SLK czy po prostu nie wiedział.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa SLK ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.