Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
modessef1
Debiutant

Dołączył: 14 Kwi 2015 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Żyrardów Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 30 Sie 2020, 11:29
Temat postu: Wymiana stacyjki |
|
|
Cześć,
Czy ktoś z Was dobierał się do stacyjki w Mercedes Sprinter 212 2.9d 1998? Muszę wymienić na nową i nie wiem czy dużo trzeba przy tym rozbierać deski? Jakieś nietypowe śruby? Będę wdzięczny za wszelkie informację |
|
Powrót do góry |
|
 |
Gerri
Auto Maniak

Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4002 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 337/19
|
Wysłany: Nie 30 Sie 2020, 14:38
Temat postu: Re: ( Mercedes 208 ) Wymiana stacyjki |
|
|
Chcesz kompletną stacyjkę wymieniać czy tylko jakąś część (np wkład) Drugie zasadnicze pytanie: kluczyk się obraca czy jest zablokowana? Wypadałoby coś zeznać dokładniej żeby ułatwić odpowiedź. |
|
Powrót do góry |
|
 |
modessef1
Debiutant

Dołączył: 14 Kwi 2015 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Żyrardów Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 30 Sie 2020, 18:11
Temat postu: Re: ( Mercedes 208 ) Wymiana stacyjki |
|
|
chcę wymienić całą stacyjkę. Kluczyk udaje się przekręcić co jakiś czas, aczkolwiek z trudem. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Gerri
Auto Maniak

Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4002 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 337/19
|
Wysłany: Nie 30 Sie 2020, 20:17
Temat postu: Re: ( Mercedes 208 ) Wymiana stacyjki |
|
|
No to rzeczywiście najwyższa pora. W opisanej sytuacji powinna wystarczyć wymiana wkładu stacyjki. Sytuacja na rynku wygląda tak, że jest w obrocie wiele podróbek wkładu stacyjki, o różnej jakości wykonania. Z kompletną stacyjką będzie ten sam problem - po tylu latach trudno będzie natrafić na taką, która nie jest do końca zajechana.
Tu masz poglądowy obrazek z EPC żeby sobie wyrobić ogólne pojęcie:
https://www.ilcats.ru/mercedes/?vin=WDB9013111N123123&function=getParts&class=3&catalog=35A&aggtype=FG&model=901311&group=46&subgroup=260
Śruby mocujące nakładkę 65 są tzw. "zrywalne" - w momencie montażu stayjki ukręca im się łebki i ma to za zadanie utrudnić robotę złodziejowi. To właśnie o nich pisał kolega na elektrodzie w odpowiedzi na twoje zapytanie. Do ich usunięcia wystarczy ostry "majzelek" i młotek. Gwinty są wykonane dosyć dokładnie i jak śrubka się ruszy, to już dalej będzie z górki.
Zwróć uwagę na zaworek o numerze 42. Najprawdopodobniej masz go również przy swojej stacyjce. Zaznacz sobie dokładnie, który przewód podciśnieniowy jest w którym miejscu - nie wolno ich zamieniać!
Tu masz filmik z YouTube - auto nowsze, ale stacyjka taka sama. Zastanawiałem się, czy go zamieszczać bo widzę, że facet jest "rzeźnik" i robi to bez kompletnej znajomości tematu. No cóż - ale tak to jest, że "parcie na szkło" mają często osoby o nadmiernie wygórowanym mniemaniu o własnej fachowości. Ale przynajmniej zobaczysz czego się spodziewać.
https://www.youtube.com/watch?v=pZ6NBWNLF0w
Jeżeli kluczyk się obraca (nawet tylko czasami) to wymiana wkładu zajmie osobie "która wie o co chodzi" ok. 3-5 minut.
Jeżeli chodzi o całą stacyjkę, to jednak trzeba usuwać zrywalne śruby i dla osoby która już to robiła jakieś 20-25 minut. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes 208 ) Porady, problemy techniczne
|
|
Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group
Copyright © Profit 2003 - 2021 |
Created by idealneT and OM System |
|