Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa C ) C220 2.2 cdi 2008 automat Problem ESP!!!



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa C ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pakulskie66616

Czytelnik



Dołączył: 09 Wrz 2020
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Heinsberg
Posiadane auto: C220 2.2cdi diesel 2008 elegance automat
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 09 Wrz 2020, 20:50
Temat postu:

C220 2.2 cdi 2008 automat Problem ESP!!!


Witam jestem posiadaczem C220 2.2 cdi automat 2008 r,od pewnego czasu pali się trójkąt ostrzegawczy któremu towarzyszy komunikat że ESP jest niedostępne i auto nie ma mocy, przyspieszenia. Autostrada max 140 i więcej nie pójdzie. Zapala się odrazu po przekręceniu kluczyka. Byłem u mechanika komputer pokazuje następujące błędy.
6264-problem z sygnałem na Lini CAN, po usunięci bledu odrazu wraca.
2299-Zbyt wysoki poziom napełnienia filtra cząstek stałych.
23e8-czujnik różnicy ciśnień.
207c--B37 czujnik pedała gazu.
Od czego zacząć? Pedal gazu zamówiony. Ale jak rozszyfrować ten pierwszy błąd 6264, co to może być gdzie szukać. Może ktoś miał podobnie i wie co z tym zrobić. Z góry dziękuję za pomoc
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4810
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Czw 10 Wrz 2020, 08:44
Temat postu:

Re: C220 2.2 cdi 2008 automat Problem ESP!!!


pakulskie66616 napisał:
Witam jestem posiadaczem C220 2.2 cdi automat 2008 r

Lepiej i wygodniej posługiwać się modelem - a nie oznaczeniem handlowym. Model to trzy pierwsze cyfry w numerze nadwozia. Masz model 203 lub 204. Teraz zamiast poświęcić czas na odpowiedź muszę otworzyć wikipedie i to sprawdzić.
EDIT
OK - masz model 204 który jest w produkcji od 2008 roku.

pakulskie66616 napisał:
od pewnego czasu pali się trójkąt ostrzegawczy któremu towarzyszy komunikat że ESP jest niedostępne

To nie musi być wina ESP. Pedał gazu jest nie tylko częścia silnika, ale również układu ESP. Wyświetla się związany z nim błąd tak więc układ napędowy pracuje w stanie awaryjnym i ogranicza parametry.

pakulskie66616 napisał:
auto nie ma mocy, przyspieszenia. Autostrada max 140 i więcej nie pójdzie.

Praca awaryjna wiąże się z ograniczeniem obrotów maksymalnych silnika - zazwyczaj jest to 3 tys. obrotów.

pakulskie66616 napisał:
6264-problem z sygnałem na Lini CAN, po usunięci bledu odrazu wraca .... jak rozszyfrować ten błąd 6264, co to może być gdzie szukać.

No tak - to jest podejście współczesnych mechaników... Zamiast zająć się diagnostyką, to zaczynają od kasowania błędu. Jak się skasuje - to auto naprawione. Jak błąd wraca - to zazwyczaj rozkładają ręce albo wymieniają po kolei co popadnie :-/
Nie powiem ci kolego z prostego powodu - nie jestem wróżką. Auto składa się z kilkunastu/kilkudziesięciu czasami komputerów i podając błąd wypada dodać, w którym z komputerów (sterowników) został odczytany. W aucie jest również kilka (czasami nawet kilkanaście) sieci CAN i to nie jest wszystko jedno, na której z nich występuje błąd.

pakulskie66616 napisał:
2299-Zbyt wysoki poziom napełnienia filtra cząstek stałych.

Jak silnik jest w pracy awaryjnej, to wypalanie filtra DPF jest wstrzymane i poziom napełnienia rośnie. W końcu się zatka i jest problem - bo może dojść do sytuacji, że jego wypalanie będzie już niemożliwe.
pakulskie66616 napisał:
23e8-czujnik różnicy ciśnień.

Wadliwy czujnik może być bezpośrednią przyczyną tego błędu, ale mamy tu jeszcze:
pakulskie66616 napisał:
207c--B37 czujnik pedała gazu.
Od czego zacząć? Pedal gazu zamówiony.

A w tej sytuacji zaczął bym od sprawdzenia napięcia zasilającego oba czujniki - bo zazwyczaj jak spada na jednym czujniku - to spada równiez na drugim. Może się okazać, że oba są dobre, a powodem uszkodzenia jest jeszcze inny czujnik zasilany tym samy napięciem i to on powoduje zwarcie i spadek napięcia zasilającego wszystkie trzy. Stawiam 90% że bezmyślne zamówienie pedału było w tym przypadku pochopne. Nawet niezbyt skomplikowane komputery diagnostyczne mają możliwość sprawdzenia sygnałów wychodzących z pedału gazu - bo są dwa sygnały, i powinny narastać równomiernie. Układ pedału gazu jest wewnątrz zdublowany - tak, jak w statku kosmicznym Wink Jest więc prawie niemożliwe, żeby naraz padły oba systemy.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa C ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes klasa C »

Opinie o samochodach Mercedes klasa C - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa C ) Porady, problemy techniczne


MercedesCitan

79 777

2019r.

43 000 km

pomorskie

MercedesB 180

105 990

2019r.

39 000 km

śląskie

MercedesE 220

249 777

2022r.

68 000 km

pomorskie

MercedesCLK 200

29 900

2003r.

144 572 km

mazowieckie

MercedesML 320

48 990

2008r.

266 896 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System