Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes ) Problem z dmuchawą w w 245



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes ) Przywitania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karol1229

Czytelnik



Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Witnica
Posiadane auto: S124 , C124, Viano , W210 , B klasa
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 31 Gru 2020, 12:43
Temat postu:

Problem z dmuchawą w w 245


Witam Żona posiada b klasę w 245 z dnia na dzień przestał działać nawiew w samochodzie . Jest to auto z klmatronikiem więc moduł sterujący ( rezystor ) jest razem z silnikiem dmuchawy ( nie ten zielony) sprawdziłem dmuchawa chodzi na krótko , do przewodu zasilającego dmuchawę prąd dochodzi , sterownik klimatyzacji przy dmuchawiec kupiłem nowy dla sprawdzenia lecz także nie działa , komputer pokazał błąd B 1460 ( uszkodzona dmuchawa) co to może być ? Chciałem sprawdzić miernikiem tą małą kostkę co bodajże steruje tym przekaźnikiem przy dmuchawie ale nic nie pokazało więc pomyślałem że prąd nie dochodzi i może błąd gdzie w panelu więc rozebrałem cały panel sterujący ale tam wszystko wygląda ok, posprawdzalem kostki jeszcze raz , bezpieczniki są ok ( te w podłodze ) chyba że jeszcze coś moze blokować pracę dmuchawy. Oczywiście nie działa nic klimatyzacja, odmrażanie szyby itp. wszystko za co odpowiada dmuchawa dziwne że wszystko przestało działać bo co innego jak nie działa jakiś bieg .Może ktoś miał coś podobnego proszę o jakąś podpowiedź .
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4811
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Czw 31 Gru 2020, 23:01
Temat postu:

Re: Problem z dmuchawą w w 245


Karol1229 napisał:
Może ktoś miał coś podobnego proszę o jakąś podpowiedź

Niestety, nie miałem nic podobnego. Czy to znaczy, że nie mogę się wypowiedzieć?
Karol1229 napisał:
moduł sterujący ( rezystor ) jest razem z silnikiem dmuchawy ( nie ten zielony).

Zacznijmy od terminologii: albo moduł sterujący, albo rezystor. To są dwie, wykluczające się rzeczy. Ja wiem - w internecie wszystko co reguluje dmuchawę to rezystor. Tylko że potem nie wiadomo, na jaki temat pisać. Jak jest klima automatyczna, to jest moduł sterujący (regulator elektroniczny).
Karol1229 napisał:
Chciałem sprawdzić miernikiem tą małą kostkę co bodajże steruje tym przekaźnikiem przy dmuchawie ale nic nie pokazało

We wcześniejszych modelach sterowanie odbywało się na zasadzie zmiany napięcia na kabelku łączącym panel sterujący z regulatorem. W twoim aucie już jest komunikacja cyfrowa w sieci LIN i zwykłym multimetrem masz małe szanse.
Karol1229 napisał:
Oczywiście nie działa nic klimatyzacja, odmrażanie szyby itp. wszystko za co odpowiada dmuchawa dziwne że wszystko przestało działać bo co innego jak nie działa jakiś bieg . .

To znaczy w jakim sensie? Bo jak jest rezystor, to może wystąpić taka sytuacja, że ulegnie przepaleniu jedno z uzwojeń rezystora (opornicy) i nie działa tylko część biegów dmuchawy. W regulatorze elektronicznym jest tylko jeden obwód i dlatego wcale nie dmucha. Tylko teraz jest pytanie: układ ogrzewania/klimatyzacji to współdziałanie kilku elementów - dmuchawy, kompresora klimatyzacji, nagrzewnicy, klap rozdziału powietrza. załóżmy taką sytuację: Nie działa dmuchawa w aucie. Klient przychodzi, i mówi: "nie działa mi ogrzewanie. Mam zimno w aucie". Ze swojego punktu widzenia ma rację, bo ogrzewanie nie działa. Przychodzi mechanik i zaczyna sprawdzać termostat, odpowietrzenie nagrzewnicy - bo klient nic nie mówił że nie ma nawiewu, tylko mówił że ma zimno. Rozumiesz o co mi chodzi? Jak jesteś na miejscu, to możesz sobie sam sprawdzić. Ale jak rozpoznać na odległość co nie działa jak klient nie potrafi rozpoznać uszkodzenia?
Dlaczego o tym piszę? Bo w modelu 246 wszystkie klapy sterujące rozdziałem nawiewu oraz regulacja dmuchawy są w tej samej sieci LIN. Jeżeli klapy działają i zmieniają wychylenie w zależności od obrotu pokrętła, to możemy wykluczyć część przyczyn (np. uszkodzone kable pomiędzy panelem i modułem wiatraka) a możemy się skupić na samym regulatorze, silniku dmuchawy i ich zasilaniu. Oczywiście nie zmienia to faktu, że auto powinno zostać podłączone pod dobry komputer który ma możliwość wysterowania dmuchawy i klap z klawiatury i który daje podpowiedź co robić w przypadku błedu. Tak jak oryginalny komputer Star Diagnose.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes ) Przywitania Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes ) Przywitania


MercedesGLE 350

166 000

2018r.

51 000 km

pomorskie

MercedesC 200

79 900

2016r.

66 000 km

wielkopolskie

MercedesB 170

19 900

2006r.

179 513 km

mazowieckie

MercedesC 200

32 900

2007r.

165 000 km

mazowieckie

MercedesB 180

105 990

2019r.

39 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System