Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) Znikające podcisnienie



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubus838

Dyskutant



Dołączył: 20 Kwi 2019
Posty: 50
Skąd jesteś (miejscowość / region): centrum
Posiadane auto: mercedes w202 2.2 cdi
Piwa: 1/4
Wysłany: Sob 09 Sty 2021, 14:44
Temat postu:

Znikające podcisnienie


Witam

Mam auto Mercedes w168 a klasa 1.7 cdi i oczywiście problem z doładowaniem. Proszę nie kasować tematu bo czytałem już inne i objawy w nich przedstawiane są inaczej opisane - dlatego stworzyłem nowy temat.

Samochód odpala normalnie, niestety nie wchodzi na obroty powyżej trzech tysięcy. Sprawa niby prosta ale zaobserwowałem pewne zjawisko. Samochód odpala i pręt sterowania turbiną przesuwa się w lewo. Po kilku sekundach cofa się do pozycji jak przy wyłączonym silniku. Zdjąłem przewód podciśnienia z zaworu podciśnienia i przyłożyłem palec do króćca. Po odpaleniu silnika po kilku sekundach podciśnienie znikło ale regulacja świateł działa.

Turbina sprawna, kolektor ssący wyczyszczony, egr wyczyszczony i sprawny, regulacja świateł działa.

I teraz moje pytanie, czy te objawy wskazują na uszkodzony mapsensor? W jaki sposób sprawdzić czy mapsensor jest sprawny?
Czy może jest uszkodzony zawór podciśnienia? Czy jest możliwość sprawdzenia tego zaworku?

robert
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4802
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sob 09 Sty 2021, 19:58
Temat postu:

Re: Znikające podcisnienie


kubus838 napisał:
Zdjąłem przewód podciśnienia z zaworu podciśnienia

Niestety nie napisałeś który. Jeżeli wyjściowy, to jest to naturalna reakcja na tzw. "tryb awaryjny" w którym znajduje się silnik. Z powodu jakiegoś uszkodzenia obroty i moc silnika są zmniejszone żeby ograniczyć prawdopodobieństwo dalszych uszkodzeń. Dlatego również turbina zostaje wyłączona. Czyli jest to skutek - a nie przyczyna twojego problemu. Proponuję zacząć od testu komputerowego i odczytania błędów.
kubus838 napisał:
Czy jest możliwość sprawdzenia tego zaworku?

Zazwyczaj jest taka możliwość w opcjach komputera serwisowego. Podejrzewam jednak, że jest sprawny - bo cięgno się wychyla. Tak nawiasem mówiąc, to nie jest tak do końca zaworek, bo zaworek włącza i wyłącza - a tutaj mamy płynną zmianę podciśnienia w zależności od rozkazu z komputera silnika. Jest to tzw. "przekładnik ciśnienia" (z angielskiego "transducer")
Jedź tak jak mówię na test - bo widzę, że należysz do grupy "śrubokrętem i kombinerkami zrobię wszystko" To chwalebne, że masz dobre chęci i potrafisz obserwować - ale czasy diagnostyki bez komputera skończyły się dawno. Nawet jak znajdziesz uszkodzenie, to w wielu przypadkach trzeba podłączyć komputer i skasować zapamiętany błąd. Inaczej auto nie odzyska wigoru Smile
Powrót do góry
kubus838

Dyskutant



Dołączył: 20 Kwi 2019
Posty: 50
Skąd jesteś (miejscowość / region): centrum
Posiadane auto: mercedes w202 2.2 cdi
Piwa: 1/4
Wysłany: Sob 09 Sty 2021, 22:03
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Znikające podcisnienie


Tak masz racje nie napisałem, że zdjąłem przewód podciśnienia z zaworku który steruje turbiną. Tak tu masz święta racje moja wina.

A więc zdjąłem przewód podciśnienia z zaworku który steruje turbiną.

Ja wiem twoja droga jest taka, że trzeba podłączyć auto pod komputer serwisowy. I co wskaże ten komputer serwisowy? Może za małe ciśnienie doładowania? I co dalej?


robert
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4802
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sob 09 Sty 2021, 22:34
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Znikające podcisnienie


Post edytowany.

Ostatnio zmieniony przez Gerri dnia Nie 10 Sty 2021, 09:10, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
kubus838

Dyskutant



Dołączył: 20 Kwi 2019
Posty: 50
Skąd jesteś (miejscowość / region): centrum
Posiadane auto: mercedes w202 2.2 cdi
Piwa: 1/4
Wysłany: Nie 10 Sty 2021, 02:45
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Znikające podcisnienie


Kol. Gerri ja nie pytam o "historie świata" tylko dwa elementy. Na początek chce sprawdzić te dwa elementy.

robert.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 10 Sty 2021, 02:45
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4802
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 10 Sty 2021, 09:13
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Znikające podcisnienie


Edytowałem poprzedni post - bo w końcu nie wiem, o co ci chodzi.
Chyba jednak bardziej niż rady oczekujesz potwierdzenia swojej teorii.
No cóż - zrób to tak, jak sobie wymyśliłeś. Możesz zacząć od sprawdzenia tych dwóch elementów. Będzie o dwa mniej do sprawdzenia w przyszłości.
Powrót do góry
kubus838

Dyskutant



Dołączył: 20 Kwi 2019
Posty: 50
Skąd jesteś (miejscowość / region): centrum
Posiadane auto: mercedes w202 2.2 cdi
Piwa: 1/4
Wysłany: Nie 10 Sty 2021, 17:52
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Znikające podcisnienie


Gerri napisał:

Edytowałem poprzedni post - bo w końcu nie wiem, o co ci chodzi.


O i oto chodziło. Już teraz wszystko jasne.

Gerri napisał:

Chyba jednak bardziej niż rady oczekujesz potwierdzenia swojej teorii.


Dokładnie, bardziej szukam potwierdzenia bądź nie jak sam napisałeś teorii. Porady typu "podłącz pod komputer" udzielić może każdy. A tak na marginesie swoim radami zmusiłeś mnie abym jednak pojechał na komputer. Błędy jakie wyszły to problem z ogrzewaniem tylnej szyby. Żadnych innych związanych z podciśnieniem lub pochodnych nie było.

Dlatego szukam sposobu aby te dwa elementy sprawdzić po za autem.


Gerri napisał:

No cóż - zrób to tak, jak sobie wymyśliłeś. Możesz zacząć od sprawdzenia tych dwóch elementów. Będzie o dwa mniej do sprawdzenia w przyszłości.


I tak właśnie chce zrobić ale najpierw muszę widzieć schemat ze wszystkimi elementami składowymi układu podciśnienia.

robert
Powrót do góry
kubus838

Dyskutant



Dołączył: 20 Kwi 2019
Posty: 50
Skąd jesteś (miejscowość / region): centrum
Posiadane auto: mercedes w202 2.2 cdi
Piwa: 1/4
Wysłany: Wto 12 Sty 2021, 14:36
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Znikające podcisnienie


Temat do zamknięcia - problem rozwiązany.

robert
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4802
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Wto 12 Sty 2021, 15:02
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Znikające podcisnienie


W kwestii formalnej. Mało jestem zainteresowany co zrobiłeś (bo jak na razie radzę sobie sam), ale jak byś nie wiedział to zasada działania każdego forum jest taka, że jak ktoś rozwiąże problem, to dzieli się informacją z innymi którzy w przyszłości mogą mieć podobny problem. To nie jest infolinia która działa w jedną stronę :-/
Powrót do góry
Arcydemon

Auto Maniak



Dołączył: 31 Gru 2017
Posty: 1062
Skąd jesteś (miejscowość / region): Żywiec
Posiadane auto: W212 SD
Piwa: 82/2
Wysłany: Wto 12 Sty 2021, 16:38
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Znikające podcisnienie


Jak wyżej, całkowicie się zgadzam.
Powrót do góry
kubus838

Dyskutant



Dołączył: 20 Kwi 2019
Posty: 50
Skąd jesteś (miejscowość / region): centrum
Posiadane auto: mercedes w202 2.2 cdi
Piwa: 1/4
Wysłany: Wto 12 Sty 2021, 16:46
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Znikające podcisnienie


Gerri napisał:
W kwestii formalnej. Mało jestem zainteresowany co zrobiłeś (bo jak na razie radzę sobie sam), ale jak byś nie wiedział to zasada działania każdego forum jest taka, że jak ktoś rozwiąże problem, to dzieli się informacją z innymi którzy w przyszłości mogą mieć podobny problem. To nie jest infolinia która działa w jedną stronę :-/


Skoro tak mówisz to już opisuję cały przebieg procesu naprawy.

Silnik rozkręcał się do 3000 obrotów. Zawór na turbinie otwierał turbinę tylko na pierwsze 30 sekund, potem zamykał. Zostały sprawdzone wszystkie przewody podciśnienia. Wszystkie całe i szczelne. Zostały sprawdzone te dwa urządzenia po obu stronach silnika - sprawne. Piszę urządzenia bo słyszałem już kilka nazw takich jak np. czujnik podciśnienia, zawór podciśnienia i map sensor. Nie wiem dokładnie jak to się nazywa więc użyłem nazwy ogólnej "urządzenie". Oczywiście został umyty egr oraz kolektor ssący. Kolektor ssący już wymagał czyszczenia bo zawartość czarnej mazi mieściła się w butelce 0.8 litra po coca-coli. Przewód od czujnika ciśnienia cały i drożny. Czujnik ciśnienia brak wiedzy do sprawdzenia. Problem nie ustawał. Według zaleceń pojechałem na komputer. Komputer to diagnoskop z oprogramowaniem do w168 1.7cdi. Stary typ urządzenia z roku 2001 ale z logo mercedesa i drukarką w jednej obudowie. Błędów brak. Ale pojawiła się pewna nadzieja. Właściciel diagnoskopu starej daty elektryk/mechanik poszperał w swoich zabawkach i znalazł urządzenie "własnej roboty" zdemontował czujnik ciśnienia i poprzez krokodylki podłączył do swojej zabawki Werdykt była taki: elektrycznie czujnik ciśnienie jest sprawny. Technicznie jest uszkodzony ponieważ nie wskazuje zmiany ciśnienia w kolektorze ssącym dlatego diagnoskop nie wykrył błędu. Jest to problem który bardzo często występuje w tego rodzaju czujników. Oczywiście czujnik został wymyty i mam tu na myśli wlot powietrza. Czujnik ciśnienia w kolektorze został wymieniony auto odżyło i jeździ normalnie. Koszt to używany czujnik za 30zł dwie flaszki za 60zł z popychaczem i potężny kac gigant.

Wnioski:
Nie zawsze diagnoskop, tester itd wykryje awarie podzespołu. Jeżeli tak jak w moim przypadku awarii ulega podzespół mechaniczno-elektryczny bardziej potrzebna jest wiedza, możliwości oraz doświadczenie. W tym przypadku badanie auta "komputerem" okazało się bez sensowne ponieważ żaden błąd nie został wykryty. Moja podejrzliwość oraz doświadczenie i wynalazek własnej roboty mechanika/elektryka pomogło naprawić auto bez gigantycznych i nie potrzebnych kosztów. Efekt pracy można podzielić tak: 20% dla mnie bo jednak sprawdziłem przewody i umyłem kolektor i egr, 80% kolega mechanik bo nie przejął się bez wynikową diagnozą urządzenia i nie zaczął wszystkiego wymieniać jak leci tylko użył własnej głowy i awarie usunął.

robert
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4802
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Wto 12 Sty 2021, 22:33
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Znikające podcisnienie


No i tak ma być.
Polemikę na temat "dlaczego się błąd nie pokazał" sobie podaruję bo o tym pisałem.
Za rzetelny opis i obserwacje masz ode mnie piwo. Smile
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla


MercedesE 270

14 500

2002r.

374 000 km

lubelskie

MercedesGL 450

102 700

2013r.

313 000 km

mazowieckie

MercedesE 220

93 900

2016r.

238 100 km

mazowieckie

MercedesB 180

16 900

2008r.

205 000 km

lubelskie

MercedesC 200

69 500

2014r.

239 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System