Witam problem dotyczy Mercedesa w215 Cl500 2001r. Przestały działać dociągi drzwi, mruga podświetlenie wnętrza, nie działa zamek centralny również nie idzie otworzyć bagażnika , przestały działać szyby i sterowanie fotelem tzn szyby i fotele chodzą ale się zacinają. Przychodzi taki moment że wszystko na minute wraca do normy i zaraz od nowa wszystko wariuje. Czekam na podpowiedzi , pozdrawiam
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pon 01 Mar 2021, 21:11
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa CL ) Problem z Display Defective
Kami20070 napisał:
Pada sieć Can to tak bardzo ogólnikowo.
No i znowu muszę się rozpisać...
OK. No to po kolei.
"Display defective" lub częściej "display faulty" nie oznacza (tak jak by mogło wynikać z prostego tłumaczenia) że "wyświetlacz jest popsuty" tylko "BŁĘDNE WYŚWIETLANIE" lub coś w tym guście. Taki komunikat pojawia się właśnie w sytuacji jak w sieci CAN do której podłączony jest licznik coś się zaczyna dziać. Czyli albo nie ma żadnych informacji, albo są one zakłócone.
Kami20070 napisał:
Obstawiam SAMa pod tylnym siedzeniem, dobrze myślę ?
Nie wiem, czym się sugerujesz w swojej diagnozie. Statystycznie to aut tego typu jest mało na drogach i trudno coś wyrokować na zasadzie internetowych doniesień o częstości występowania danej usterki. Z tego, co się osobiście orientuję to nie ma jakiejś zwiększonej awaryjności tego modułu w modelu 215 (jak na przykład w W164).
Diagnozowanie CAN-u nie jest proste. Wszystkie moduły są podłączone do sieci równolegle. Pół biedy jeżeli dany moduł jest martwy lub ma brak kontaktu z CAN-em. Wtedy po prostu nie będzie z nim komunikacji. Gorzej jeżeli robi zwarcie lub wprowadza do sieci CAN zakłócenia. Wtedy cała sieć leży i nie wiadomo który moduł jest sprawcą. Każdy może być w tym samym stopniu podejrzany. Diagnoza polega zazwyczaj na dotarciu po kolei do każdego z modułów w danej sieci, odpięciu go od wtyczki i sprawdzeniu, czy sieć ożyła czy nie. Jeżeli tak - to mamy winowajcę. Jeżeli nie - to szukamy dalej. Nasunęła mi się analogia. Jest mały domek, ma tablicę bezpieczników z jednym bezpiecznikiem. Stwierdzamy, że bezpiecznik jest spalony. W tym domu jest podłączone na stałe światło nad wejściem, bojler, pięć gniazdek (do każdego z nich jest coś włączone) i elektryczna kuchenka. No to strzelaj: Które z tych urządzeń robi zwarcie? Jak zamierzasz to sprawdzić?
To jest DOKŁADNIE to samo, co z diagnozą CAN-u!
Tak więc należałoby ściągnąć sobie skądś konfigurację CAN-u w tym aucie i określić na podstawie podanych objawów którego CAN-u może dotyczyć problem. Bo "CAN! - jak to łatwo powiedzieć" (trawestując znanego artystę Piotra Szczepanika). A to proste nie jest. Bo tych CAN-ów może być w aucie (w starym i ekskluzywnym lub w nowoczesnym) KILKANAŚCIE. Do tego dochodzi sieć komunikacyjna LIN w obrębie silnika, sieć MOST w systemach informacyjno-rozrywkowych. Przestaje być śmiesznie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa CL ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.